CTRL + Scrollen blokkeren op je site

Pagina: 1
Acties:

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Weet ook iemand hoe je scrollen+CTRL moet blokkeren op je site net zoals tweakers.net
waardoor de tekst niet groter of kleiner kan worden.

heb het volgende in css staan voor tekstopmaak.

code:
1
2
3
    .main_text{
    font-family:Verdana; font-size:12px;  color:#7B7A7A; 
    }

Is er anders misschien ook iets waarmee je de hele site als het ware kan "blocken" waardoor niks verspringt op de site?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Kun je volgens mij niet blocken.. het werkt ook gewoon bij t.net hier bij mij.

Edit: In IE verandert het inderdaad niet, in FF wel.

En CSS/HTML/JS horen allemaal in Webdesign & Graphics

[ Voor 46% gewijzigd door HyperioN op 30-06-2005 20:41 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 17:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Alle fontsizes in px opgeven is de enige mogelijkheid dacht ik. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:40:
Alle fontsizes in px opgeven is de enige mogelijkheid dacht ik. :)
Een goede user agent zou er lak aan moeten hebben. Als de gebruiker zijn instellingen wil veranderen, moet dat gewoon kunnen, maar dat is dan uiteraard wel op eigen verantwoordelijkheid.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:28

w0w

Bij mij werkt dat ook gewoon op T.net @ IE6 :?

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 22:21
font-size in px helpt niet, want dat is standaard, en maakt bij mij geen verschil
@tweakers kan ik ook gewoon met ctrl scrollen (FF). Maar volgens mij is het wel mogelijk... hoe weet ik alleen niet.
Want in IE kan je de tekengrootte in stellen, en ik kan een site herinneren waar dat geen invloed had op de tekst... ik heb alleen geen idee meer welke site :p

[ Voor 31% gewijzigd door Geert.H op 30-06-2005 20:51 ]

Verwijderd

Het is mogelijk hoor, gewoon een plaatje maken van de tekst. Maar dan nog kunnen sommige user agents gewoon inzoomen.
Maar blijf nou eens van die standaard functionaliteit van de user agent af!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:52:
Het is mogelijk hoor, gewoon een plaatje maken van de tekst. Maar dan nog kunnen sommige user agents gewoon inzoomen.
Maar blijf nou eens van die standaard functionaliteit van de user agent af!
Dat is nou juist het mooie aan Opera en dat pakt niemand van me af :Y)

Verwijderd

pEeDy16 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:54:

Dat is nou juist het mooie aan Opera en dat pakt niemand van me af :Y)
Gefeliciteerd, maar daar gaat het niet om. Je voegt niets toe, en lokt alleen maar een browser-welles-nietes uit.

Het gaat eigenlijk niet om wat de gebruiker kan doen om het te omzeilen, het gaat erom dat de topicstarter (en anderen) zich af gaat vragen of ze dit wel willen.

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41
De knuppel maar in het hoenderhok.
Waarom wil je het uitzetten, terwijl dit een functionaliteit is die is beschreven in de W3C-normen zodat internetsites beter toegankelijk voor visueel gehandicapten.
(Zo zijn er meerdere zaken.)
Het zou juist de kunst van de ontwerper zijn, om ook bij diverse fontsizes zijn site er fatsoenlijk uit te laten zien.
(No flame intended.)

• thebrothers
Het gaat er bij mij gewoon om dat de tekst niet te groot word zodat de website uit verband word getrokken

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Wil ik nog even het volgende aan toevoegen, zodat de TS nog even kan nadenken waarom dit soort dingen geimplementeerd zijn in een browser :)

www.drempelsweg.nl

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

thebrothers schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:09:
Het gaat er bij mij gewoon om dat de tekst niet te groot word zodat de website uit verband word getrokken
Dan zorg je er toch voor dat het er nog enigszins fatsoenlijk uitziet als het font een klein beetje wordt vergroot of verkleind? (maximaal 50%)

Tegen extreem achterlijke instellingen kun je uiteraard niets doen. Als iemand met een venster van 100 bij 100 pixels je site wilt bezoeken, moet hij dat ook lekker zelf weten. Maar bij instellingen die niet standaard zijn, maar nog wel onder het kopje normaal vallen, kun je de gebruikers best wat tegemoet proberen te komen.

• thebrothers
Atgast schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:09:
Wil ik nog even het volgende aan toevoegen, zodat de TS nog even kan nadenken waarom dit soort dingen geimplementeerd zijn in een browser :)

www.drempelsweg.nl
Daar heb ik voor de rest ook geen problemen mee maar met firefox lijkt het wel of je eeuwig door kunt CRTL + Scrollen zodat het de website uit elkaar word getrokken, bij IE is dit niet het geval en ziet het er gewoon netjes uit.

btw bij drempelsweg.nl verspringt gelijk al iets als je ctrl + scroll doet, zelf vind ik dat gewoon niet netjes staan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door thebrothers op 30-06-2005 21:21 ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kan je dan niet gewoon zorgen dat je tekst boxes resizable zijn? (dus die passen zich aan aan de groote van de tekst) .

Dus dan krijg je:

0-------0
0 text 0
0-------0

Waarin 0 losse images zijn en -- een image die uitrekbaar is.

Verwijderd

TheFrozen schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:21:
Kan je dan niet gewoon zorgen dat je tekst boxes resizable zijn? (dus die passen zich aan aan de groote van de tekst) .
Nee, dat kan niet altijd, bijvoorbeeld wanneer een afbeelding geen stukje heeft wat je horizontaal kunt herhalen.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat klopt..TS, is dit het geval?

Verwijderd

TheFrozen schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:24:
Dat klopt..TS, is dit het geval?
Met alle respect, het interesseert me niet of het bij de topicstarter het geval is of niet.

In het algemeen:
Het minst probleemgevoelig is om te zorgen dat een site een vaste breedte heeft, dat tekstblokken een maximale breedte hebben, en dat de elementen met tekst in lengterichting kunnen uitrekken indien nodig.

• thebrothers
Mijn content blokken staan vast en kunnen alleen in de lengte uitrekken indien nodig.
Maar ik laat de tekst opmaak zo wel staan het is ook tenslotte de gebruiker die het in de handen heeft. zoals al andere mensen hier dat hebben gemeld. iig bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1