Toon posts:

Zwart scherm na stuntelen met beeldeschermeigenschappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik vrees dat ik een (groot?) probleem heb.

Ik wou mijn pc connecteren aan mijn tv via mijn NVidia kaart. Ik dacht dat ik gewoon de kabels in de scart diende aan te sluiten en vervolgens de kabels op mijn kaart, maar blijkbaar was dit niet het geval. Omdat ik het probleem niet opgelost kreeg, ging ik wat googlen en vond op (op deze site dachtik) 2 tutorials die me hielpen. Na wat problemen met een slecht geinstalleerde kaart opgelost te hebben, kreeg ik eindelijk via bureaublad -> eigenschappen 2 schermen te zien. Bij geavanceerd diende ik één en ander aan te passen. Maar niets hielp.
En toen heb ik blijkbaar iets grondig verkeerd gedaan, mijn beeldscherm floepte uit, en ipv van terug te verschijnen bleef alles zwart. Ook mijn tv gaf nog geen pc-beeld, dus ik kan niets meer doen aan op de pc. Heropstarten loste het probleem niet op, het beeldscherm blijft zwart...

Hopelijk kan ik dit nog verhelpen, want anders zit er wsl niets anders op dan windows te herinstalleren vrees ik...

Alle hulp is welkom!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

klinkt als een refresh rate probleem.
als je in veilige modus opstart kun je volges mij nog wel wat dingen veranderen in de videoinstellingen en als het al niet wil dan deinstalleer je de drivers of verwijder je ze.

windows opnieuw installeren doe je alleen als windows er half af ligt.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
ok heb mijn beeld terug.

In veilige modus opgestart en kaart gedeinstalleerd en nadien opnieuw geinstalleerd.

thx voor de tip.

Nu eens goed de info hier in de forum ivm met tv out lezen ;)

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:32:
ok heb mijn beeld terug.

In veilige modus opgestart en kaart gedeinstalleerd en nadien opnieuw geinstalleerd.

thx voor de tip.

Nu eens goed de info hier in de forum ivm met tv out lezen ;)
Als je geen beeld meer heb moet je niet als een gek alle knoppen van je toetsenbord gaan indrukken maar 15 seconden wachten, of op ESC drukken. Dan cancel je de laatste instellingen en krijg je je vorige weer terug.

/dev/null

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

Het kan trouwens nog simpeler dan veilige modus. Gewoon voor VGA modus kiezen en dan wordt windows gewoon opgestart met een lage resolutie/refreshrate. (voor de volgende keer ;))

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier al gezocht maar blijkbaar werd dit nog niet besproken.

Ik heb het ondertussen in orde gekregen en werk via de s-video, maar de kwaliteit is echt teleurstellend. Is er een mogelijkheid om deze te verbeteren(buiten een nieuwe kaart aanschaffen natuurlijk ;) )

Mijn kaart is een Point of View Geforce FX 5200 128MB

• Xof

Xof

Defineer teleurstellend :)
Veel ruis? strepen? wazig?

En kwaliteit zal iets beter zijn dan VHS banden :)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:03:
Defineer teleurstellend :)
Veel ruis? strepen? wazig?

En kwaliteit zal iets beter zijn dan VHS banden :)
wazig

en ik betwijfel of de kwaliteit beter is dan een vhs band. t'is echt onduidelijk.
Daarenboven ontbreekt het bovenste gedeelte van mijn beeld

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:27:
[...]

wazig

en ik betwijfel of de kwaliteit beter is dan een vhs band. t'is echt onduidelijk.
Daarenboven ontbreekt het bovenste gedeelte van mijn beeld
Ik denk dat je tv s-video niet echt aankan. Het enigste middel is om een Composiet kabel te gebruiken, die doen het wel goed op de meeste tv's..

Maar kijk ook goed naar alle settings!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 23:30 ]

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat je tv s-video niet echt aankan. Het enigste middel is om een Composiet kabel te gebruiken, die doen het wel goed op de meeste tv's..

Maar kijk ook goed naar alle settings!
Denk niet dat het veel uit zou maken, want het gaat nml niet van s-video naar s-video, maar van s-video naar scart.

Maar idd een beetje met de instellingen klooien :)
Pagina: 1