Toon posts:

Shoutcast komt niet door 2 routers heen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een shoutcast server opgezet en probeer te streamen, maar er kan niet geconnect worden naar mijn server via de outside ip. Via de search heb ik veel guides en tips gevonden, maar nogsteeds kan niemand naar mijn shoutcast server connecten (terwijl deze toch echt aan staat op port 8000).

Als eerste even mijn configuratie

Speedtouch 510 --> Linksys Router (BEFSR41) --> Mijn PC

Aangezien die Speedtouch dus al een router is, heb ik daar als default NAPT server het wan ip adres van mijn linksys router ingevult: 10.0.0.150

Op mijn linksys router heb ik een port forwarding aangemaakt:

Start: 8000
End: 8000
Protocol: TCP
Ip Adress: 192.168.1.100
(Dit is het ip adres van mijn pc wat volgens DHCP verkregen wordt )

Volgens mij zou het nu gewoon echt moeten werken!

Alleen krijg ik dus nogsteeds een timeout als ik naar de server probeer te connecten.

Hierna heb ik de default NAPT server op mijn modem weer op 'none' gezet en vervolgens NAPT Mappings aangemaakt, met als inside ip het WAN IP van mijn router en als outside ip gewoon 0.0.0.0.
Ook dit heeft geen resultaat gegeven.
Als laatste heb ik nog geprobeerd om 0.0.0.0 te vervangen door mijn echte outside ip.
Op het hoofdscherm staat achter State "Sync_recv"

Helaas werkt het nu nogsteeds niet :'(

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook doorgelezen, staat verder niks in wat mijn probleem oplost.

Overigens is het niet alleen met shoutcast t geval hoor

• MAX3400

MAX3400

Aangezien die Speedtouch dus al een router is, heb ik daar als default NAPT server het wan ip adres van mijn linksys router ingevult: 10.0.0.150
Weet je zeker dat die Speedtouch ook een router is? En heb je daar ook poort 8000 opengezet?

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn linksys router staat port 8000 open ja,
op mijn speedtouch niet omdat die alles doorstuurt naar mijn router via dat default NAPT server

• MAX3400

MAX3400

D3. I'm behind a firewall/proxy. Can I still use the DNAS to broadcast?

Answer: Tricky question. Users behind proxies cannot. Users behind NAT
devices can, *provided* the same port the SHOUTcast server runs on is
set up to forward from the NAT device to the SHOUTcast server. Users
behind firewalls can also get a hole punched so listeners can penetrate.
If broadcasters also need to get in from the outside world, you should
open the hole for PortBase + 1 (i.e. id SHOUTcast runs on 8000, 8001
should be open for broadcasters to get through as well.)
Zeggen ze bij ShoutCast...

Verwijderd

Topicstarter
aha oke ik probeer het even

• MAX3400

MAX3400

Hopelijk ben ik niet de enige die het merkt, maar de combi van "Shoutcast" en "UDP" geeft me een enorme hoeveelheid hits in Google met allerlei pagina's die ShoutCast Server behandelen.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb op mijn linksys router port 8000 en port 8001 geforward naar 192.168.1.100

Echter kan iemand nogsteeds niet inloggen :( Na een minuutje verschijnt er timed-out

Verwijderd

Doe dat ook eens voor UDP verkeer..

Verwijderd

Hoe het kan weet ik ook niet maar op mijn linksys (befwrtg11sw ofso..) router werkt het pas als ik mijn poorten onder " port range forwarding" en onder "UPnP forwarding" aanmaak.
Dus in jou geval:

port range:
8000 tot 8001 > 192.168.1.100

upnp fw:
8000 > 192.168.1.100
8001 > 192.168.1.100

Nogmaals vraag me niet hoe het kan maar het werkt wel bij mij, hoop dat het bij jou ook werkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 20:50 . Reden: emphasis ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik op mijn linksys het protocol naar UDP wijzig krijg ik dus nogsteeds die time-out..
Echter, ik heb nu weer de default NAPT server weggehaald op mn modem, en gewoon 2 NAPT mapping aangemaakt voor poort 8000 en 8001, en deze op UDP gezet,
vervolgens op mijn router 2 mappings naar mn pc die ook op UDP staan.
Nu krijg ik Connection Refused in plaats van de Time Out :S

Verwijderd

Topicstarter
Elleonrojo, gebruik je in je ADSL modem ook gewoon een default NAPT Server met daarin het wan ip van de router? Ik heb dit weer op deze manier in mijn modem gezet en vervolgens wat jij schreef in mijn router ingesteld, echt werkt t nogsteeds niet :S Weer de timeout als iemand van buitenaf naar me server connect. Erg vaag probleem

Begin steeds meer te denken dat shoutcast gewoon niet werkt op de 1 of andere manier?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je test je outside ip toch niet van achter je router, maar echt van de outside? het speedtouch router ding ondersteund geen loopback routing....dus je moet echt van buiten connecten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:01:
Begin steeds meer te denken dat shoutcast gewoon niet werkt op de 1 of andere manier?
Volgens mij is er meer nodig dan alleen shoutcast.exe, om het zo te noemen... Maar blijkbaar heeft TS ook de tutorials van ShoutCast nog niet doorgenomen getuige een eerdere reaktie op tekst rechtstreeks van de ShoutCast-site.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:01:
Elleonrojo, gebruik je in je ADSL modem ook gewoon een default NAPT Server met daarin het wan ip van de router? Ik heb dit weer op deze manier in mijn modem gezet en vervolgens wat jij schreef in mijn router ingesteld, echt werkt t nogsteeds niet :S Weer de timeout als iemand van buitenaf naar me server connect. Erg vaag probleem

Sorry heb geen adsl modem, mijn router zit gewoon direct aan de kabel met DHCP ;)
Heb je tcp en udp aangezet met mijn tip? Is wel veel opvoeren maar je weet het nooit

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 16:03
Misschien een volstrekt overbodige vraag, maar misschien ook niet ;)
Je hebt toch niet toevallig nog een firewall op je pc staan he?

Heb je overigens misschien een 2e pc op je LAN om te kijken of intern luisteren naar shoutcast wel werkt? Zo kun je iig e.e.a. uitsluiten lijkt mij.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Max3400 ik weet wel degelijk hoe shoutcast werkt, voorheen toen ik nog geen ADSL had deed ik ook regelmatig streamen.

Het probleem zit hem gewoon in het feit dat men niet vanaf buiten (ja.. echt buiten!) naar mijn server kan connecten. Ook al draait er geen mp3 met de behorende DSP in Winamp, zodra de server up is moet je al kunnen connecten wat niet lukt.

Nee op deze PC draait geen firewall.

Verwijderd

Kun je je externe (internet) IP niet aan die linksys hangen? Dat elimineert één stap.

Overigens zie ik bij nazoeken dat voor een shoutcast server het forwarden van poort 8000 TCP al voldoende zou moeten zijn (mits je je server op poort 8000 laat draaien uiteraard).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

Korakal

Up up up!

Titelfix; even wat minder algemeen gemaakt
Pagina: 1