Ik heb een shoutcast server opgezet en probeer te streamen, maar er kan niet geconnect worden naar mijn server via de outside ip. Via de search heb ik veel guides en tips gevonden, maar nogsteeds kan niemand naar mijn shoutcast server connecten (terwijl deze toch echt aan staat op port 8000).
Als eerste even mijn configuratie
Speedtouch 510 --> Linksys Router (BEFSR41) --> Mijn PC
Aangezien die Speedtouch dus al een router is, heb ik daar als default NAPT server het wan ip adres van mijn linksys router ingevult: 10.0.0.150
Op mijn linksys router heb ik een port forwarding aangemaakt:
Start: 8000
End: 8000
Protocol: TCP
Ip Adress: 192.168.1.100
(Dit is het ip adres van mijn pc wat volgens DHCP verkregen wordt )
Volgens mij zou het nu gewoon echt moeten werken!
Alleen krijg ik dus nogsteeds een timeout als ik naar de server probeer te connecten.
Hierna heb ik de default NAPT server op mijn modem weer op 'none' gezet en vervolgens NAPT Mappings aangemaakt, met als inside ip het WAN IP van mijn router en als outside ip gewoon 0.0.0.0.
Ook dit heeft geen resultaat gegeven.
Als laatste heb ik nog geprobeerd om 0.0.0.0 te vervangen door mijn echte outside ip.
Op het hoofdscherm staat achter State "Sync_recv"
Helaas werkt het nu nogsteeds niet
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?
Alvast bedankt!
Als eerste even mijn configuratie
Speedtouch 510 --> Linksys Router (BEFSR41) --> Mijn PC
Aangezien die Speedtouch dus al een router is, heb ik daar als default NAPT server het wan ip adres van mijn linksys router ingevult: 10.0.0.150
Op mijn linksys router heb ik een port forwarding aangemaakt:
Start: 8000
End: 8000
Protocol: TCP
Ip Adress: 192.168.1.100
(Dit is het ip adres van mijn pc wat volgens DHCP verkregen wordt )
Volgens mij zou het nu gewoon echt moeten werken!
Alleen krijg ik dus nogsteeds een timeout als ik naar de server probeer te connecten.
Hierna heb ik de default NAPT server op mijn modem weer op 'none' gezet en vervolgens NAPT Mappings aangemaakt, met als inside ip het WAN IP van mijn router en als outside ip gewoon 0.0.0.0.
Ook dit heeft geen resultaat gegeven.
Als laatste heb ik nog geprobeerd om 0.0.0.0 te vervangen door mijn echte outside ip.
Op het hoofdscherm staat achter State "Sync_recv"
Helaas werkt het nu nogsteeds niet
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?
Alvast bedankt!