Toon posts:

chmod werkt niet op windows xp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via xampp heb ik apache, mysql en php geïnstalleerd en vervolgens mambo. Via Filezilla probeer ik nu de read/write rechten aan te passen ivm het goed laten werken van enkele componenten, waaronder event calendar en RSgallery.

Dit gaat allemaal goed. Echter zodra ik voor de betreffende mappen de rechten wil aanpassen worden de wijzigingen niet doorgevoerd. dus 755 kan in niet veranderen naar 777.

Wie kan mij helpen, wat doe ik fout? Voor de helderheid: ik draai dit allemaal lokaal op Win XP Pro.

Alvast bedankt voor de hulp!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

winxp heeft geen permissies zoals op unix, dat kan er iets mee te maken hebben :P

Verder heeft dit meer met instellingen te maken dan het daadwerkelijke pixel- of html-gebeuren, dus ik move dit topic ff naar Software Algemeen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De permissies kan je op de commandline instellen met cacls. Anders op de pc zelf met rechtermuisklikje op het mapje in de verkenner. Kijk eens bij 'toegang geweigerd' in de Windows Operating Systems - FAQ :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Mag ik hier ook even bij opmerken :
Mocht je ooit Mambo oid installeren bij een hostingprovider welke wel op Linux draait, is het een zeer slecht idee 777(of 755 for that mather) rechten te geven. Want dan kan iedereen die ftp toegang heeft tot de (vaak shared) server waar je site draait de verwijderen / bewerken.
Doorgaans geef je alleen de eingenaar (jouw account dus) alle rechten, en de groep lees rechten.