Toon posts:

[ICS]Client weg, internet weg op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal bij ICS als je de client afkoppelt van het netwerk, dat de server geen internet meer heeft? Ik heb dit namelijk ondervonden. Na het aansluiten van de client op de server hadden beide PC's weer internet. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de poort die ICS gebruikt. Wie kan mij dit uitleggen hoe dit zit?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke OS'en?

offtopic:
Heb je al gekeken wat Google erover te zeggen heeft?

[ Voor 100% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2005 20:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:11:
Welke OS'en?

offtopic:
Heb je al gekeken wat Google erover te zeggen heeft?
Windows ME op de server en Windows XP op de client.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:17:
[...]

Windows ME op de server en Windows XP op de client.
*stilte*

ME op de server? Mijn advies is, helaas, om ME direct af te zinken en te vervangen door een beter OS zoals 2000 of XP. ME staat namelijk bekend als (no Microsoft-flaming) het meest onstabiele Windows-OS.

Verwijderd

Topicstarter
ME werkt perfect op die computer. De reden voor die keuze is omdat Win2k en XP te traag werken op die PC. Maar dat is mijn vraag niet. Hoe kan het dat door het weghalen van de client, internet op de server niet meer werkt?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:11:
ME werkt perfect op die computer. De reden voor die keuze is omdat Win2k en XP te traag werken op die PC. Maar dat is mijn vraag niet. Hoe kan het dat door het weghalen van de client, internet op de server niet meer werkt?
De "eerste versies" van ICS stoppen met werken als er geen request meer wordt gedaan middels het ICS-protocolletje wat onder wat draait, staat me ergens bij.

Verwijderd

Topicstarter
En als de server XP zou hebben zou het gewoon door werken? En op alle Windows versies onder XP dus niet blijkbaar.

Verwijderd

Idd, gebruik zelf ook ICS, tussen PC en laptopm beiden XP Prof.
Als ik mijn laptop (client) loskoppel van m'n desktop (server) dan heeft mijn desktop nogsteeds internetverbinding
Je moet XP of 2000 draaien dacht ik, maar met XP werkt het zeker

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:45:
Idd, gebruik zelf ook ICS, tussen PC en laptopm beiden XP Prof.
Als ik mijn laptop (client) loskoppel van m'n desktop (server) dan heeft mijn desktop nogsteeds internetverbinding
Je moet XP of 2000 draaien dacht ik, maar met XP werkt het zeker
2000 lijkt mij niet. ME is nieuwer en daarmee werkt het niet.

Verwijderd

Windows 2000 is nieuwer dan ME en ook nog eens totaal anders (Windows NT-kernel en dus multi-user/services-based) in tegenstelling tot ME, dat gebasseerd is op Windows 95/98. Ik zou ook proberen Windows 2000 eens te installeren; dit is niet zo zwaar, maar werkt netwerktechnisch wel veel beter.
Pagina: 1