[XP] sony handycam niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo allemaal,

mijn oom beschikt over een sony handycam model: dcr_hc14e, nu heeft hij ook een pc met windows xp, wanneer ik de camera op zijn pc aansloot is er nergens iets dat mogelijkheid geeft tot het openen van de sony handcam en de opgenomen videos op pc over te zetten, hij beweerd dat er een programma bijgelveerd was maar ik denk dat dit normaal gezien bij een van zijn digitale camera's hoort, hij is hier zelf niet al te goed van op de hoogte daar vroeger een personeelslid deze zaken regelde. Nu viel het me op dat die camera zijn beelden op een soort cassette opsloeg, in de handleiding vonden we op een van de eerste paginas wel een schets waar de camera op de pc was aangesloten maar uitleg hierover vonden we niet in de handlijding.
Ik heb hetvolgende gedaan:

USB kabel op pc aangeslote
USB kabel op cam aangeslote
Cam aan
Gebeurde niets...
Het viel me wel op dat er enkele grote verwijderbare volumes reeds waren geinistialliseerd dus ik heb deze hardware veilig verwijdert hoewel wanneer ik de sony cam inplug er niets bij komt? Is het misschien mogelijk dat deze gewoonweg neit op pc aan te sluiten is standaard? K heb nog niets van drivers ofzo gezocht daar het allemaal tijdens mijn uren is gebeurd

MVG fromalk

[ Voor 1% gewijzigd door fromalk op 30-06-2005 20:07 . Reden: typfout ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En, met welk programma probeer je de handycam uit te lezen?
Heb je wel (bijvoorbeeld) gezocht of je drivers nodig hebt?
Wat zegt Windows over de USB-aansluitingen tijdens/na inpluggen van cam?

offtopic:
Wat zegt Google erover?

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2005 20:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb dezelfde camera hier liggen (fantastisch apparaatje voor de dingen die ik ermee doe trouwens) en ik heb ook best veel geprobeerd met USB. Wat bij mij de oplossing was was gewoon een FireWire kabel. Die drivers zitten namelijk standaard wél in XP.

Met Adobe Premiere Pro kon ik de camera zonder enige problemen uitlezen, zonder drivers te installeren.

Wat je kan doen is op de Sony website de universele USB driver downloaden. Ik zal je eerlijk toegeven dat ik met de originele software en USB drivers het hele apparaat nog niet aan de gang heb gehad. Ik heb der wel wat research ingestoken, maar ik blijf bij FireWire. Dat vind ik zoveel fijner werken dan USB.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Beste,

hartelijk dank voor de hulp, met behulp van drivers hebben we het uiteindelijk zo goed als helemaal aan de praat gekregen, blijkbaar moest je ook nog een optie usb streaming activeren, nu wanneer we de video's op pc willen zetten komt er steeds een dialoogvenster dat zecht dat we:
de camera moete aansluiten op de pc > gedaan
de modus usb streaming moeten aanzetten > gedaan
Op het knopje "VCD aanmaken" duwen > nu waar staat dat knopje, we zijn meerdere malen door de menu's geweest zonder veel succes helaas, hopelijk kan iemand me hier nog naarote helpen?

MVG fromalk