Toon posts:

Netwerkkabel soorten

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een netwerk kabel die ik bij mijn kabel modem kreeg liggen, en dacht hier even een netwerkje mee te maken, pc <> pc. Maar ze krijge voor geen mogelijkheid verbinding met elkaar. Klopt het dat een modem netwerk kabel niet voor een netwerk tussen 2 pcs gebruikt kunnen worden? en wat is het verschil en wat heb ik dan wel nodig :+ alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 19:57 ]

Verwijderd

heel vaak is een modem-pc kabel een straight.
Tussen 2 PC's direct heb je een crossed nodig.
Router of Hub ertussen en je kan wel straight kabels gebruiken.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

FAQ - Network Troubleshooting vanaf daar de eerste 3 Q&A's

Verwijderd

je hebt 2 soorten netwerkkabels... crossed en "van de andere ken ik de naam niet dus gewone". zo een die je bij een kabelmodem krijgt is normaal een gewone, en daarmee kan je enkel van pc naar hub/router/switch/modem of dergelijke toestellen, en met een crossed kan je dan van pc naar pc.

2 mogelijkheden: je koopt een crossed kabel en je kan een netwerkje maken voor je 2 pc's
je koopt een hubje, en dan kan je de 2 pc's netwerken en tegelijk op internet krijgen, lijkt me dus iets praktischer (moet natuurlijk dan ook gewone netwerkkabels hebbe om tussen je andere pc en hub te hangen)

edit: rijkelijk laat...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog 1 vraag. ik heb nu een 2e computer op mijn kamer waar ik graag internet op zou willen hebbe. MIjn pc heeft internet via de server die beneden staat via router software. Wat is nu de beste manier op mijn 2e pc op me kamer ook van inet te voorzien?. om beide pcs aan te moete hebbe staan om op die pc inet te kunne hebbe is een beetje te ....

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 23:02
Een router kopen, dan zorgt de router ervoor dat de verbinding altijd aanstaat, en je zo dus op elke pc gebruik van internet kan maken.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

Korakal

Up up up!

w00tie, het lijkt me goed als je Algemene gedragsregels (Netiquette) even gaat doorlezen; GoT is niet bedoeld voor dit soort basic vraagjes. Zoals in een van de eerdere replies al werd verwezen staat er e.e.a. in de FAQ, verder kun je zelf met google een heel eind komen.
Lees beide teksten eens door, dan zul je begrijpen wat ik bedoel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.