[Office XP] Paniek! Verslag weg!

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Een vriendin van me belde me net in paniek op. 2 weken aan een verslag gewerkt en alleen op diskette opgeslagen (niet zo slim nee). Jullie raden het al; diskette kaputt.

Nou heb ik haar laten kijken naar de autoherstelopties. "Altijd backup maken" stond uit. Maar "elke 10 minuten reserverkopie opslaan" stond aan.

Nu heb ik wat rondgezocht en volgens mij moet met dat laatste wat mee te doen zijn. Word wist die tijdelijke bestanden bij het afsluiten van Word. Maar via een recoverytool moeten ze terug te halen zijn, toch? Maar de hamvraag; waar slaat word die bestanden op??

Zaterdag ga ik bij haar langs om een poging te doen het bestand te redden. Wat info van ervaringsdeskundigen op dit gebied zal zeker geen kwaad kunnen!

[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 30-06-2005 20:01 ]

Groetjes, FaceDown.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:27
Als je zaterdag er pas naartoe gaat dan geldt de volgende tip in elk geval: zet de PC uit, start hem niet meer op, en probeer de file te recoveren vanaf een bootable CD

Elke byte die je nu nog op de disk schrijft heeft kans om de file te wissen.

Overigens denk ik dat dit gewoon een gevalletje pech hebben is en lijkt het me zeer verstandig dat je vriendin het verslag intypet nu het nog in haar hoofd zit. (BTW: OMG, alleen op flop en geen recente printout? :X Toelichting: word gaat uitermate slecht om met bestanden op flop waaronder crashes als de flop vol is, etc.)

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 30-06-2005 20:09 ]

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
gebruik een goed data recovery programma, en probeer de RAW datamode.

Met een beetje veel geluk kan je het terug halen. Maar NIKS op dat floppy zetten en idd pc uit laten staan als je dr nog mee wil recoveren.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
PC uit heb ik haar al gezegd. En ja ik weet dat het helemaal niet slim is om uberhaupt met diskettes te werken, maar goed leg dat een niet-tweaker maar eens uit. :)

Waar ik nu bang voor ben is dat Word die reservekopie ook op de diskette opslaat (zelfde map als het originele bestand) en dan valt er nu dus niks meer te redden..

@ Maxxi; recovery op de diskette loslaten da's ook een goeie ja. Had ik nog niet eens aan gedacht. :P

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 30-06-2005 20:14 ]

Groetjes, FaceDown.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 17:45
Ik zou die pc ook niet meer aanzetten. Strax komt er zo'n leuke herstelfunctie achter die alles weghaalt.
Ik heb het ook een x gehad, toen was ik wel mooi alles kwijt :/

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nou het is opgelost.. de disk werkte nog in de pc op haar werk. 8)7

Bedankt allemaal. :)

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Pfff, wat een anticlimax :P
Ik hoop dat ze nu wél meerdere kopieen heeft?
Pagina: 1