Hoe raidbios te flashen op asus p4p800 deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Goed even een korte schets van het probleem.

Ik ben van plan mijn computer even een frisse install te geven. Dus voor ik opnieuw ga instaleren wil ik even alles updaten wat op de plank zit.

Ik draai raid 0+1 via de de VIA onboard raid-controller. Nu downloade ik hiervan de laatste drivers en tot mijn verbazing zat hier ook een nieuw raidbios bij. Echter kan ik nergens uitleg vinden hoe deze te flashen.

- asus site afgezocht
- VIA site afgezocht
- GoT afgezocht

Ik heb dus geen idee hoe de bios te updaten... Ik neem aan dat ik niet even simpel kan doen met de eerste en de beste bios flasher?

Ik hoop dat iemand de oplossing voor mij heeft!

Oohw ja verlies van alle data op de raid config is geen probleem want dat staat ergens ander in een backup!

Verwijderd

De raid bios zit in het moederbordbios, je zou deze kunnen updaten.
In 1014 zit bv raidbios 2.11. Als je nog een nieuwere raidbios wilt moet je het moederbordbios zelf aanpassen.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Topicstarter
Thnx hbb! d bijgevoegde bios is idd 2.11 dat zou dus betekenen dat de bios er in zou moeten zitten!

Mijn probleem weer opgelost en hopelijk hebben andere tweakers er later ook nog iets aan!

Verwijderd

OK als je RAID gaat draaien met de sata/ide poorten van je chipset dan zit het RAID bios dus in het mobo bios, maar hoe zit het dan als je een losse RAID controller op je plank hebt zitten?

Ik heb bijvoorbeeld een losse Silicon Image 3114 RAID controller. Tijdens mijn windows install doe ik netjes de flop met de Silicon Image drivers erin nadat ik op F6 gedrukt heb. Bevatten deze bestanden dan ook het Silicon Image bios? Op de site van Silicon Image staat namelijk ook een los raid bios voor mijn chip, zou je ook alleen dat bios kunnen upgraden zonder herinstallatie van windows?

Ik draai overigens nog geen RAID maar heb wel plannen.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Topicstarter
Dat is dus precies het zelfde als bij mij. de chip die op je mobo zit wordt ook los gebruikt op PCI kaarten, die kun je wel appart flashen.
Zit hij echter op je mobo, dan wordt hij de de fabrikant van je mobo in het bios van je mobo geintegreerd.

Dus laaste bios laden en je bent er.