Ik zal m'n probleem eens posten want ik wordt er gek van.
Paar weken geleden gebeurde het af en toe, maar nu is het gewoon elke dag.
Het probleem is gewoon dat de monitor op standby blijft staan...
Als ik mijn Shuttle aanzet, paar sec later de monitor, blijft de monitor lekker op standby ( lampje blijft gewoon geel knipperen ). Ik heb het ook al andersom geprobeert: Eerst de monitor dan de Shuttle. En ook al tegelijk, maar de monitor schakelt gewoon niet in.
De oplossing die tot nu toe nog altijd werkt:
Shuttle inschakelen ( of monitor eerst of tegelijk ) de voeding stekker er een halve minuut uitrukken, kabel er weer in en jahwel hoor: Alles werkt zo als het zo moeten werken.
Het probleem heb ik niet vanaf begins af aan.. Maar een maandje nadat ik heb had is het begonnen.
Dat met de voeding stekker doe ik nu dus gewoon elke dag waar ik onderhand wel genoeg van heb.
Bovendien lijkt het me niet gezond voor de hardware.
Enige oplossingen die ik heb kunnen vinden zijn:
- Bios reset
- Format C
- AGP Voltage van 1,50 naar 1,60 verhoogd
Maar zonder succes....
Dit probleem komt alleen voor na een koude start, als ik mijn pc reboot als ie al aan heeft gestaan is er geen enkel probleem.
Ik snap hier dus geen $^@$#*^ van ... Wie wel?
Specs:
- Shuttle SN95G5V2
- 2 x 512 Mb Corsair pc3200 XL Pro
- Asus 9600 XT
- 2 x WD 120 Gb Sata in Raid 0
- Plextor PX-716A
De monitor is een Philips 107T5 LF3
Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel.
Paar weken geleden gebeurde het af en toe, maar nu is het gewoon elke dag.
Het probleem is gewoon dat de monitor op standby blijft staan...
Als ik mijn Shuttle aanzet, paar sec later de monitor, blijft de monitor lekker op standby ( lampje blijft gewoon geel knipperen ). Ik heb het ook al andersom geprobeert: Eerst de monitor dan de Shuttle. En ook al tegelijk, maar de monitor schakelt gewoon niet in.
De oplossing die tot nu toe nog altijd werkt:
Shuttle inschakelen ( of monitor eerst of tegelijk ) de voeding stekker er een halve minuut uitrukken, kabel er weer in en jahwel hoor: Alles werkt zo als het zo moeten werken.
Het probleem heb ik niet vanaf begins af aan.. Maar een maandje nadat ik heb had is het begonnen.
Dat met de voeding stekker doe ik nu dus gewoon elke dag waar ik onderhand wel genoeg van heb.
Bovendien lijkt het me niet gezond voor de hardware.
Enige oplossingen die ik heb kunnen vinden zijn:
- Bios reset
- Format C
- AGP Voltage van 1,50 naar 1,60 verhoogd
Maar zonder succes....
Dit probleem komt alleen voor na een koude start, als ik mijn pc reboot als ie al aan heeft gestaan is er geen enkel probleem.
Ik snap hier dus geen $^@$#*^ van ... Wie wel?
Specs:
- Shuttle SN95G5V2
- 2 x 512 Mb Corsair pc3200 XL Pro
- Asus 9600 XT
- 2 x WD 120 Gb Sata in Raid 0
- Plextor PX-716A
De monitor is een Philips 107T5 LF3
Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel.