Toon posts:

Ervaring met goedkoop 'A-Merk' ddr3200 geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het rondkijken voor nieuw geheugen. Heb nu 2x 256mb ddr3200 geheugen van Kingston op mijn Asus A7N8X-E Deluxe mobo. Echter wil ik nu wat upgraden naar 2x512mb ddr3200 geheugen (vanwege dual channel). Ben er inmiddels uit door topics hier op t forum dat het speciale geheugen, zoals XMS niet echt uitmaakt.

Blijf ik met de volgende vraag zitten, waar ik niet echt antwoord op heb gevonden: ik zie in de pricewatch prijzen van 'normale' 512mb dimms staan van zo'n 37 - 60 euro. Is er een kwaliteitsverschil tussen het zogenaamde 'A-merk' dat je bijv. bij computerland voor € 38.95 kan kopen en de Kingston module bij dezelfde winkel voor 10 euro meer?

Ik wil wel graag stabiel geheugen, en ben prima tevreden over hoe mijn huidige kingston modules zich houden. Echter t prijsverschil vind ik wel erg groot. Wie heeft ervaring, of goede tips hiervoor?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33

Thandor

SilverStreak

Ik weet niet of het "A-Merk" geheugen ook OEM geheugen is maar OEM geheugen kan onstabiel zijn. Dit ligt allemaal aan de chipset en het moederbord.
Sommige enkelzijdige OEM DDR-SDRAM modules werken alleen met bepaalde VIA chipsets.

Het is verstandiger om € 10,- meer uit te geven aan Kingston geheugen. Kingston geheugen is nl. van goede kwaliteit :)

Linkje naar Computerland - Geheugen DDR

[ Voor 26% gewijzigd door Thandor op 30-06-2005 19:21 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Waarschijnlijk merkgeheugenchips op een merkloos bordje, zogenaamde "Brand on Third". Niet moeilijk doen en gewoon een A-A geheugenmodule kopen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Tja mensen met verstand van geheugen zullen zeggen neem een A-merk als Kingston. Waarschijnlijk omdat ze die zelf zouden kiezen. Of jij het moet kiezen is natuurlijk weer wat anders. ;)

20,- op 80,- is toch weer 25% meer.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Fart schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:38:
Tja mensen met verstand van geheugen zullen zeggen neem een A-merk als Kingston. Waarschijnlijk omdat ze die zelf zouden kiezen. Of jij het moet kiezen is natuurlijk weer wat anders. ;)

20,- op 80,- is toch weer 25% meer.
33%. je chip kost anders 60€, dus der komt 33% bij... (ff doorbomen :+))

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

mja, ik heb tijden goedkope modules gekocht, maar dat doe ik dus niet meer, ik heb ze inmiddels allemaal vervangen omdat mijn systemen instabiel waren. Memtest draaien, en ja hoor, geheugen. Kingston ValueRAM erin, en geen enkel probleem meer :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Die van Computerland A-Merk werken iig met Dual Channel. Een vriend vna me heeft het met een Asus SLI bord, 2x512MB met AMD64 3500+

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 19:46 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik gebruik nu "MDT" geheugen van Alternate en ben er best tevreden over, geen fouten en lekker stabiel @ DDR 400 (pc3200) gewoon standaard snelheden geen idee van timings, als je niets bijzonders wilt is het best leuk voor 35 euro per stuk (512mb ddr400).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

- het is de bedoeling dat je alleen 'ervaringen' topics opent als je zelf ervaringen te melden hebt
- zoek je ervaringen? Daar is de search voor - deze vraag is letterlijk voorbij gekomen in het verleden
- als je even nadenkt bij wat bedoeld wordt met 'A-merk' weet je dat deze vraag onzinnig is :o

A-merk betekent geheugen van *een of ander* merk, zonder specifiek aan te duiden welke. Zo kan zo'n winkel constante prijzen naar de klant toe hanteren terwijl ze zelf van leverancier kunnen wisselen als dat ze uitkomt. Er bestaat dus geen 'A-merk' - kijk wat voor merk je krijgt als je gaat kopen :z - koop je op afstand, dan weet je gewoon niet wat je krijgt. Vind je dat wel relevant, koop dan een specifiek merk :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.