Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe kom ik af van iemand anders zijn telefoonrekening via E-

Pagina: 1
Acties:

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:16
KPN vaste telefonie biedt de mogelijkheid om de rekening per post of per E-Mail te ontvangen, maar hoe kom je nu van iemand anders zijn E-mail telefoonrekening af.

Ik heb dus 0900-0244 gebeld, met de vraag wat ik tegen deze ongewenste mail kan doen.
Ik ben zeer netjes ruim 45 minuten te woord gestaan en men heeft flink wat navraag gedaan, maar het antwoord was dat er geen mogelijkheid bestond om dit onder aandacht te brengen met de hoop op een oplossing.
Het was niet de KPN zijn probleem, als de geadresseerde niet betaalde wordt deze gewoon afgesloten en ik ga iemand anders zijn rekening niet betalen.
Men gaat er vanuit dat de persoon op de rekening dit zelf heeft opgegeven.

Ik heb de persoon waarvoor de rekening bestemd was opgebeld, dit is iemand van tegen de tachtig, die niet eens een computer in huis heeft laat staan een E-mail-adres zodat ik zijn rekeningen desnoods kan forwarden.
Er was ook sprake van enige verbazing, daar zijn telefoonnummer niet in het telefoonboek vermeldt wordt en ook niet via het informatienummer op te vragen zou moeten zijn.

Deze KPN-rekening E-mail is binnen gekomen op een E-mail adres, waarin ik nog geen 10 dagen geleden een mailscript in de mailbox aantrof van het type om mailjes te verzenden met spam. Dit was absoluut geen mail, de bron bevatte geen mail-header of zoiets, alleen maar script voor qmail.
Versatel reageerde zeer alert binnen 12 uur op mijn mailtje, maar kon mij niet verklaren hoe het in mijn mailbox terecht was gekomen, maar verzekerde dat mij dat mijn E-mail adres niet gehackt was.

Er moet toch een manier zijn om erachter te komen welke route ik in dit geval moet bewandelen om van deze E-mail af te komen, zonder dat ik dit E-mail account moet opheffen.

De rekening via E-mail is niet voor mij bestemd, retour zenden is niet mogelijk en de verzender KPN zegt er niets aan te kunnen doen, terwijl het voor mij ongewenste E-mail is.
Moet ik nu een SPAM-klacht bij de OPTA indienen, om er achter te komen, welke weg ik moet bewandelen om van deze ongewenste E-mail af te kunnen komen???

Wie heeft dit al eens eerder bij de hand gehad, en weet waar ik bij de KPN vaste telefonie moet wezen buiten het klantenservicenummer of mail via de website voor een oplossing.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Breinier
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11 09:23
Via de andere persoon proberen af te melden? Of dus eigenlijk eerst aanmelden en dan afmelden. wie weet, misschien lukt het.

succes!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Dit is een duidelijk geval van dat KPN te lui is om iets te ondernemen. Het boeit hun niet zoveel en ze vinden het de moeite niet waard om een aantal dingen te ondernemen die niet standaard in hun procedureboekje staan. Gewoon nogmaals bellen en vriendelijk melden dat jij lastig gevallen word door KPN, en dat je indien zij er niets aan doen inderdaad een klacht in gaat dienen bij de OPTA ofzo (het dreigen is vaak al genoeg)

Verwijderd

misschien denk ik weer te simpel maarrem: ongewenste mail > block. toch?

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:16
Inderdaad het is zo simpel je geeft aandat je usernaam of password vergeten bent, vult E-mail adres in.
Je krijgt een mailtje terug met aan de E-mail adresgekoppelde telefoongegevens, inderdaad waren er twee accounts aan mijn E-mail gekoppeld.
Usernaam krijg je van hen en gelijk de mogelijkheid om een nieuw password in te stellen.

Daar de persoon geen E-mail heeft, gelijk even het gehele on-line gebeuren afgemeldt.

Er klopt niet zoveel van wat KPN over die veiligeheid zegt.
Op de vraag kan iedereen mijn telefoon-gegevens zien, staat daar zo mooi op de site

de toegang is verkregen vanaf uw aansluitadres. Dit wordt door KPN gecontroleerd.
de factuurgegevens die over het internet worden verstuurd zijn gecodeerd en daardoor onleesbaar gemaakt voor derden.

Het zelfde staat in de veel gestelde vragen, punt 4
Ik kon dus die gegevens wel zien en veranderen, ik ben zeker 150 km verwijdert van het aansluit adres.
Ik had de routeplanner al geraadpleegd, daar ik verwacht had dat ik gebruik moest maken van zijn telefoonlijn.

Ik moet wel zeggen dat KPN erop vooruit gegaan is, want dit alles kon ik met firefox doen, dat was in het verleden wel anders, mijn computer heeft toch nog veschillende foutjes gezien, zie ik nu, een W3C validatie is misschien een goede tip voor ze.

[ Voor 10% gewijzigd door Domba op 30-06-2005 22:48 . Reden: link buiten de inlogsessie toegevoegd ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant