Ik zoek een manier om manier om een LTO tape te ejecten op medianame. Situatie: één server met scsi controler en daaraan twee dezelfde LTO tape drives (100/200) De tapes worden dagelijks gewisseld bij een hosting provider. Dit gebeurt 'ergens' tussen 9 en 12 uur 's morgens. De bedoeling is: Als de medewerker aldaar een van de twee tapes gaat vervangen, de oudste van de twee om +/- 8u is uitgespuugd en de andere drive vrolijk staat te spinnen. We werken met Arcserve Brightstor backup R11.1. CA levert wel een tooltje mee genaamd ca_devman, hiermee kan ik wel een eject geven maar moet ik een drive naam opgeven. De jobs werken wel met 'medianames'
Nu denk je: geef in de arcserve job aan dat deze moet ejecten na het backuppen, alleen is deze job een uurlijks herhalende incremental, hieraan kun je in Arcserve geen eindtijd geven.
Als ik in de job een eject zou zetten zou deze na de eerste backup / het eerste uur gelijk ejecten. Rotation schemes bieden ook geen soulaas. Iemand suggesties of vergelijkbare situatie wél draaiende?
Nu denk je: geef in de arcserve job aan dat deze moet ejecten na het backuppen, alleen is deze job een uurlijks herhalende incremental, hieraan kun je in Arcserve geen eindtijd geven.