Xbox op HDTV? alleen NTSC of ook PAL?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 17:38
Ik heb hier dus een HDTV de Sharp :C32GA5E

heel blij met deze aankoop,
maar nu wil ik eigenlijk wel graag mijn Xbox aansluiten op deze tv, en dan niet
met scart s-video of composite, maar toch die HDTV connectie....

Is dit voor elkaar te krijgen?
of is deze optie alleen beschikbaar op NTSC xboxen?

Afbeeldingslocatie: http://www.users.bigpond.net.au/paulgun/xbox/video/ntsc-dashboard-settings-1080i.jpg
dit plaatje vond ik op deze site,

waar alles bij elkaar staat (leuk om het verschil te zien overigens...)

Iemand enig idee?
gewoon zo'n HDTV kabel bestellen of is er meer voor nodig?

Verwijderd

je hebt het HDTV pack (=component) nodig en een NTSC box. Met een modchip kan je de xbox in NTSC zetten, dan komen de opties beschikbaar.

• Jackbq
met zo'n modchip, als je die hebt bv een excutor 3 ... bijvoorbeeld he :+

kan je het dan aanzetten? of gaat het alleen aan als je die kabel er ook daadwerkelijk op zet?
en kan je als je Xbox in NTSC mode staat ook PAL spellen spelen? of gaat dit dan niet meer?

Ik wil het erg graag, maar al mijn games zijn zowat pal... dusja ....
En enig idee waar je zo'n kabel in NL kan krijgen? omdat het alleen voor de NTSC xbox is?

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 06:42

BNX

jackel7007 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:09:
met zo'n modchip, als je die hebt bv een excutor 3 ... bijvoorbeeld he :+

kan je het dan aanzetten? of gaat het alleen aan als je die kabel er ook daadwerkelijk op zet?
en kan je als je Xbox in NTSC mode staat ook PAL spellen spelen? of gaat dit dan niet meer?

Ik wil het erg graag, maar al mijn games zijn zowat pal... dusja ....
En enig idee waar je zo'n kabel in NL kan krijgen? omdat het alleen voor de NTSC xbox is?
PAL (25fps) games draait ie ook in NTSC mode (30fps), ikzelf speel 480P op een beamer, het beeld is zoveel malen strakker!

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Jackbq
En hoe heb je dat precies ingesteld?
kan je me dat vertellen, want ik wil het ook heel graag...
of heb je dan perse die kabel al nodig?

zoniet, doe mij even een tutorialtje hoe je dat doet ;)
MS menu? of executor bios?
etc.....

• BNX

BNX

Je koopt een HiDefinition Pack voor de xbox (kost ongeveer 40 euro)

Hierop zit een compontent aansluiting (3x tulp; rood, blauw en groen)

deze zijn bedoeld voor het progressive scan HDTV signaal naar je TV te sturen
Je moet wel idd een xbox modchip hebben en met een progje (*.xbe) switchen\
tussen PAL en NTSC. Tevens moet je in hjet originele xbox menu aangeven welke je
voorkeur heeft (480P, 720P of 1080i)

www.xbox-scene.com staan tutorials (géén spam :7 )

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Jackbq
En die voorkeur in het Xbox menu, kan je die altijd zien? of moet je dan eerst die kabel hebben?

• BNX

BNX

jackel7007 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:45:
En die voorkeur in het Xbox menu, kan je die altijd zien? of moet je dan eerst die kabel hebben?
eerst HiDef pack = kabel met kastje eraan

• Jackbq
Gevonden op ebay:
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/22001012/Images/xboxcomponent.jpg
werkt dat ook denk je? of is zo'n echte met kastje ertussen toch beter?

En speel je overigens nog PAL games dan?

[ Voor 115% gewijzigd door Jackbq op 30-06-2005 23:07 ]

Verwijderd

welk onderdeel van High Definition AV Pack begrijp je niet ? Deze MOET je gebruiken anders zijn de opties niet zichtbaar in je menu. Tevens MOET de xbox in NTSC draaien anders zijn de opties niet zichtbaar in je menu. De opties verdwijnen ook weer als je HD in NTSC hebt aangezet en weer terug switched naar PAL, dan valt ie gewoon terug naar 480i (oftewel standaard output)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 23:24 ]

• Jackbq
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:22:
welk onderdeel van High Definition AV Pack begrijp je niet ? Deze MOET je gebruiken anders zijn de opties niet zichtbaar in je menu.
Welk onderdeeltje van die kabel die ik hierboven gepost heb begrijp jij niet?
als je het zo goed weet, zie je denk ik vast wel dat dat een kabel dervoor is....

Ik vroeg me alleen af, of zo een zonder een kastje erin van microsoft, maar eentje van ander merk ook goed werkt....

En als je dat ook niet weet dat is niet erg, maar ga me niet zo flamen...

Verder vroeg ik me ook af of je PAL games kan spelen als je Xbox op NTSC staat...
ook daar weetje blijkbaar geen antwoord op, dus laat zulke antwoorden even achterwege? |:(

Verwijderd

Beter lezen A.U.B topicstarter |:(
zo moeilijk kan Dat toch niet zijn! |:(
Ja je kan pal games spelen op een xbox die in ntsc modus draait! |:(
DUIDELIJK! |:(
BNX schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:17:
[...]

PAL (25fps) games draait ie ook in NTSC mode (30fps), ikzelf speel 480P op een beamer, het beeld is zoveel malen strakker!

• Jackbq
wat kunnen mensen toch rustgevend zijn......
ik bedoel ik vraag het maar netjes hoor, je MOET niet helpen.

En kan iemand (het mag dus, hoeft zeker niet...) me vertellen of die kabels van e-bay ook goed zijn?
want waarom 40 euro als het voor 10 dollar kan..

Verwijderd

jackel7007 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:52:
En kan iemand (het mag dus, hoeft zeker niet...) me vertellen of die kabels van e-bay ook goed zijn?
want waarom 40 euro als het voor 10 dollar kan..
Zolang het component kabels zijn, zou het moeten werken
Ik zou aan de verkoper vragen of het HD compatible is.
Waarom kost de MS kabel 40 euro ? Omdat dat je daar nog een digitale uitgang voor geluid op hebt zitten, heb je dat niet, dan is het wellicht niet interessant.
Burnout 3 in 5.1 is toch wel een aardige ervaring ;)
Ja je kan PAL spellen nog steeds spelen omdat dit van de gameregion afhankelijk is (en 9 van de 10 keer niet van de videosetting, soms ook wel btw)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 10:09 ]

• Jackbq
probleem is dat ik op mijn dolby setje, geen digitale ingang heb. Dus als ik die 5.1 wil gebruiken, moet ik altijd mijn pc dertussen hangen... Dus ik denk niet dat ik daar waarde aan hecht...
De kabels worden aangeboden als kabels voor de Xbox op HDTV aan te sluiten, dus ik ga der maar voor denk ik.

En waar in nederland is er een winkel of online shop waar ze deze kabels verkopen?
E-bay vanuit duitsland ben ik niet zo zot van, en ik heb al alle shops op xbox.pagina.nl & google afgezocht maar nergens te vinden...

[ Voor 28% gewijzigd door Jackbq op 01-07-2005 12:46 ]

Verwijderd

jackel7007 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:19:
probleem is dat ik op mijn dolby setje, geen digitale ingang heb. Dus als ik die 5.1 wil gebruiken, moet ik altijd mijn pc dertussen hangen... Dus ik denk niet dat ik daar waarde aan hecht...
De kabels worden aangeboden als kabels voor de Xbox op HDTV aan te sluiten, dus ik ga der maar voor denk ik.
ik vroeg het vanochtend aan psxshop.nl (die heeft ze, trouwens voor 20 euro) en deze kon me vertellen dat het geen HD compatible kabels waren (dat maakte me weer aan het twijfelen, hoe detect de xbox dat ie wel of niet de HD settings gaat laten zien, zit dat in het kastje? en dat terwijl je idd die dingen ook aangeboden ziet worden als HD kabels)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 13:29 ]

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
Hoe wil je eigenlijk 720p of 1080i uit zo'n component kabeltje met 3 aansluitingen toveren?

Voor 720p/1080i heb je RGBHV met 5 aansluitingen of VGA, DVI, HDMI... nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Flint op 01-07-2005 15:21 ]

• Jackbq
Tja,

geen idee ik heb dat ding niet gemaakt...
maar ze beweren van microsoft zelf. wel dat het kan?

Linkje naar psxshop met kabel

Dus ik weet het ook niet, volgens mij zit er geen vga out ofzo op dat kastje?

Verwijderd

Flint schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:19:
Hoe wil je eigenlijk 720p of 1080i uit zo'n component kabeltje met 3 aansluitingen toveren?

Voor 720p/1080i heb je RGBHV met 5 aansluitingen of VGA, DVI, HDMI... nodig.
onzin, zolang je source maar YPbPr levert (en dat doet de xbox) kan je een component kabel gebruiken. Deze kabel dient wel speciaal voor YPbPr (=HD) ipv Y/Cr/Cb (= normale component aansluiting) gemaakt te zijn.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:27:
[...]

ik vroeg het vanochtend aan psxshop.nl (die heeft ze, trouwens voor 20 euro) en deze kon me vertellen dat het geen HD compatible kabels waren (dat maakte me weer aan het twijfelen, hoe detect de xbox dat ie wel of niet de HD settings gaat laten zien, zit dat in het kastje? en dat terwijl je idd die dingen ook aangeboden ziet worden als HD kabels)
Haha, altijd mooi psx-shop. Ik blijf me verbazen hoe lang die winkel al bestaat terwijl ze de ballen verstand hebben va de producten die ze verkopen. Ik weiger dus ook iets bij ze te halen, zeker als je ziet wat voor prijzen ze durven vragen. Zoals 20 euro voor die kabel vragen die ze voor minder dan 2,60 euro inkopen ( zie lik-sang]

Maare, weer even on-topic:

De xbox selecteert het type video-output aan de hand van de pinout in de connector die in de xbox gaat. Als het goed is krijg je overigens met de s-video kabel overigens ook het HDTV keuzemenu te zien op een NTSC xbox, alleen heb je er niks aan.

@jackel7007: Ik zou voor het originele HDTV pack gaan, zeker omdat er een digitale audio output op zit (misschien ga je het later ooit gebruiken) en omdat de kabels van dikkere kwaliteit zijn (en verwisselbaar zijn zodat je de kabels kan vervangen voor nog dikkere afgeschermde kabels bijvoorbeeld). Ik heb em overigens uit Japan gehaald voor $15 inclusief verzenden, de winkel waar ik em vandaan had heeft ze helaas niet meer. Op Ebay.com zie je ze regelmatig staan voor een prijs die ver onder de 40 euro ligt, of je ziet van die "open box items" waarbij alleen het kasje zonder kabels wordt aangeboden voor minder dan 10 dollar. Mocht je het per se in NL willen halen, ik heb er toevallig laatst een zien liggen bij Mistery Media in Nijmegen voor 40 euro.

[ Voor 41% gewijzigd door Schweino op 02-07-2005 01:56 ]

Pagina: 1