[XP] Reboot bij afspelen video? *

Pagina: 1
Acties:

• M3!
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10-2025
hey,

Als ik een video probeer af te spelen, reboot meteen m´n Windows XP SP1 (Je hoort mijn Harde schijf uitgaan) .
Het maakt niet uit welk formaat.
Het probleem is zeer iritand omdat ik zo ook mijn spelletjes met cut-scenes niet meer kan spelen :'(

Het is geen virus, daar heb ik op gechecked.....
Ook geen spyware - Adaware

Heeft iemand een oplossing van het probleem?

Ik heb ook geprobeerd om het uit te zetten dat windows meteen reboot na een groote fout, dit maakte echter niet uit :r

Mijn (Bagger) Systeemgegevens:

Windows XP SP1
AMD Athlon 900 MHZ
256 MB Mem (SD-Ram)
Saphhire Ati Radeon 9600 XT (128 MB)
Maxtor HD 60 Gig

Nieuwste Catalyst Drivers
Nieuwste DX (9 C)

[ Voor 11% gewijzigd door M3! op 30-06-2005 17:36 . Reden: Add ]

Verwijderd

wat zegt memtest?
wat zeg maxblast?
Probeer eens een oude versie van je videkaart.
Update je pc is naar sp2

• M3!
Memtest tot 600% laten lopen, geen fouten.

Maxblast gedownload, maar nergens een utility kunnen vinden om de hd mee te testen?

[ Voor 149% gewijzigd door M3! op 30-06-2005 17:55 ]

• M3!
Powermax vind mijn schijf niet 8)7

What to do now?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

mmm denk dat het niet zozeer je hardware is. meer een software / driver conflict en dan met name iets in de irq sfeer.heb zoiets al eens gehad na het installen van powerdvd. Wanneer is het ontstaan ? ik neem aan dat je eerder wel vids kon kijken..........ga een na wat er nadien veranderd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 30-06-2005 22:52 ]

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-03 08:38
Probeer eventuele codecpacks te vervangen met FFDShow (google).
Of download VLC Mediaplayer http://www.videolan.org en kijk of hij dan ook reboot.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tis waarschijnlijk software, windows
je kan deze regels in een reg file zetten

[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{8DD448E6-C188-4aed-AF92-44956194EB1F}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CE3FB1D1-02AE-4a5f-A6E9-D9F1B4073E6C}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{F1B9284F-E9DC-4e68-9D7E-42362A59F0FD}]

Er is nog iets in de registry te killen , moet nog ff zoeken wat dat ook al weer was.

Ik gebruik altijd deze codec verzameling http://www.codecguide.com/download_mega.htm
en media player classic 6.4.8.4
deze kan alles afspelen (mits de juiste codec's) en is handig in gebruik

[ Voor 23% gewijzigd door cruger op 30-06-2005 23:06 ]

Tweak!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie niet wat dit in SA doet; ik verplaats je topic even met een titeledit :)

XP Reboot als ik een video probeer af te spelen > [XP] Reboot bij afspelen video? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• M3!
Codecs hebben helaas niets uitgemaakt, en het enige programma (Wat er nu overigens weer af is) was shareaza...

Helaas kan ik ook niets met de register sleutels, als ik ze zet naar een .reg file zegt windows dat ik aleen binaire sleutels via de registereditor kan toevoegen....
Dus ik naar regedit, staan er wel honderden CLSID´s, welke moe tik nouw veranderen?

Tis ook niet echt dat windows normaal reboot, mn hadre schijf kapt er gewoon mee, want je hoort hem uitgaan...
Pas als de bios hem weer aanspreekt gaat ie weer aan...

• Ray
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

maar het heeft dus wel gewerkt ? hoe zit het onder veilig modus ? kan je wel geluid afspelen ? is het bij alle filmbestandstypen of alleen .avi ? welke players heb je al gebruikt ??

• M3!
Het heeft wel gewerkt..

Ook in veilige modus reboot hij
Ik heb Wanamp, Windows media player, BlazeDVD en de DIVX player geporbeerd, alemaal het zelfde effect.

Ik kan gewoon alle type geluid afspelen, maar geen enkel formaat video...

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toch kun je weer fixen.
Op doom9.org staat veel info

je kan deze regfile proberen:
http://www.doom9.org/Soft21/SupportUtils/avifile.zip
Dan staan alle settings naar .avi file weer orgineel.
als de settings voor avi niet goed zijn oid dan doen vaak andere compressies het ook niet.
Als het niet helpt dan kun je alle huidige codec's uninstallen, en alle players, evt ook nero die heeft ook vele codec's .

Er is zijn nog leuke tools die naar de codec's "kijken" of ze goed in de registry staan en of de file er wel is. De "broken" codec kun je dan verwijderen.
Een handige tool heet codec_sniper

En dan als test alleen xvid codec installen, en daarna kijken of je een avi(xvid) kan afspelen met mediaplayer , die kun je toch niet echt weghalen. En als het in mediaplayer 8, 9 werkt dan werkt het in alle players.

ps
Die 3 regels voor de registry, werken wel maar je moet nog REGEDIT4 boven in de file zetten.
Laat het maar, ze zijn voor het rechtemuis menu als je op een .avi file klikt, dan komt er geen open with mediaplayer en burn with....
Het was goed bedoeld maar je hebt er niets aan voor je probleem.

Tweak!

• M3!
Volgens Codec Sniper is er niets aan het handje..
De regfile importeren heeft ook niet veel uitgemaakt..

Ik denk dat ik hem toch maar overnieuw ga instaleren, bedankt voor jullie help in iedergeval..
Pagina: 1