Ik heb op mijn computer VMware Workstation staan. hier in heb ik een virtuele pc gemaakt met dos 6.22 en jawel, windows 3.11 (niet de WFW versie) Nu heb ik na heel veel moeite en handleidingen het netwerk aan de gang gekregen onder dos, en inmiddels ook onder windows.
ik kan pingen binnen het netwerk en erbuiten, onder dos kan ik ook pingen naar www.google.nl echter onder windows 3.11 kan ik in IE geen verbinding maken met www.google.nl maar wel met t ip adres van google. Nu is dus de vraag hoe ik dat aan krijg, weet iemand het nog uit een ver verleden?
Ik heb dus wel een verbinding onder IE5, maar ik krijg geen dns lookup.
Instellingen VMware:
ethernet: bridged
ipconfig \net geeft de volgende instellingen:
ip adres: 192.168.1.52
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 (=router ip)
dns server 1: 213.xx.xxx.xxx (van @home)
dns server 2: 213.xx.xxx.xxx (van @home)
onder Windows 3.11:
netwerk: MS lan manager (2.1 basic)
IE: 5.00
Internet via netwerk of andere dialup aangevinkt.
Ik hoop dat iemand een idee heeft hiervoor? Of iig in welke richting ik moet zoeken?
ik kan pingen binnen het netwerk en erbuiten, onder dos kan ik ook pingen naar www.google.nl echter onder windows 3.11 kan ik in IE geen verbinding maken met www.google.nl maar wel met t ip adres van google. Nu is dus de vraag hoe ik dat aan krijg, weet iemand het nog uit een ver verleden?
Ik heb dus wel een verbinding onder IE5, maar ik krijg geen dns lookup.
Instellingen VMware:
ethernet: bridged
ipconfig \net geeft de volgende instellingen:
ip adres: 192.168.1.52
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 (=router ip)
dns server 1: 213.xx.xxx.xxx (van @home)
dns server 2: 213.xx.xxx.xxx (van @home)
onder Windows 3.11:
netwerk: MS lan manager (2.1 basic)
IE: 5.00
Internet via netwerk of andere dialup aangevinkt.
Ik hoop dat iemand een idee heeft hiervoor? Of iig in welke richting ik moet zoeken?
“An elephant is a mouse with an operating system”