Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
OF dat je kaart gewoon met slecht geheugen geleverd is....
Staat ook in m sig: een Huntkey LW6400H met 400watt. tis gewoon A-merk, dus is 400watt gemiddeld en niet piek.GS2K1 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:53:
Wat voor voeding heb je in je PC? het lijkt alsof deze het niet aankan...
OF dat je kaart gewoon met slecht geheugen geleverd is....
De voltages zijn ook in orde.
En dat het geheugen gaar is.... dat kan
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Maar mijn score was nooit laag met 3D marks 2005, ik had 5500, en dat was zon beetje de snelste op de site van 3dmarks, met mijn sig en clocks.
Verwijderd
PS: Misschien driver probleem/conflict?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 17:03 ]
Het grappige is dat de B-merk 350watt precies hetzelfde probleem geeft. het KAN niet aan de voeding liggen.kiddyl schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:57:
Dit lijkt op een voeding probleem al zou die 400W voeding het eigenlijk moeten trekken. Probeer anders je processor niet te overklokken en de DVD-drives af te koppelen. Als je dan nog dezelfde problemen hebt nog zal ik toch echt zoeken naar een sterkere voeding.
Ik ben nu druk bezig met nieuwe drivers van de brakke asus site te rukken, es kijken wat voor effect dat heeft.
dat is heeel verstandig. heb je nou al geprobeerd alleen mobo, cpu, fan, vidkaart, ram en harddisk te booten? zonder webcams dvd-drives en watalniet meer: zo kaal mogelijk: als er DAN nog steeds problemen zijn denk ik ook dat het niet aan je voeding ligtXanderDrake schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:13:
[...]
Ik ben nu druk bezig met nieuwe drivers van de brakke asus site te rukken, es kijken wat voor effect dat heeft.
http://specs.tweak.to/12504

De drivers die asus aanbied zijn overigens gewoon de forceware drivers met hier en daar wat andere pics. Probleem zal hem waarschijnlijk niet in de drivers zitten. Overigens al een nieuwe windows-installatie geprobeerd?
| I've got permission to color outside the lines |
Heb je verder je PC al reinstalled?
Ik denk voedingsprob en anders idd een brakke kaart gekregen (daar verder niks aan te zien???)
OhXanderDrake schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:13:
[...]
Het grappige is dat de B-merk 350watt precies hetzelfde probleem geeft. het KAN niet aan de voeding liggen.
Je sluit een stroomvretend monster allereerst aan op een voeding aan die uitblinkt in stilte, niet kracht, vervolgens treden voedingsproblemen op en sluit je het aan op een of ander zwakkere, brakkere geval en constateer je dat het dus (?) niet aan voeding kan liggen... onterecht, voeding heb je dus nadrukkelijk NIET uitgesloten
Misschien wat, maar ik betwijfel het.Ik ben nu druk bezig met nieuwe drivers van de brakke asus site te rukken, es kijken wat voor effect dat heeft.
Geef trouwens eens volle specs (er staat wel wat in je sig, maar wij kunnen niet ruiken wat daarvan klopt, bovendien zijn ze niet echt volledig)...
Oslik blyat! Oslik!
Heh, ik denk geen van beide :)!ikbensander schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:29:
Ik denk voedingsprob en anders idd een brakke kaart gekregen (daar verder niks aan te zien???)
Ik heb reeds de nieuwe drivers erop geknalt en NO PROBLEMS!
eeeeerg vaag, want bij SmartDoctor komt er geen foutmelding rondom instabiele voltages op het geheugen, maar de waarde (om precies te zijn 2,39v) is precies hetzelfde gebleven?
Maf, zeker dat bij de videokaart scheve drivers zaten ofzo.
In ieder geval, het lijkt opgelost, Ik haal nu 4150 op 3dmark2005 standaard, nix unlocked en overclocked.
ik ga nog even stevig doortesten en laat ik het nog weten.
heh ok ok, misschien is het niet een wetenschappelijke correcte conclusie, maar goed, DAAR LAG HET DUS NIET AAN!dion_b schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:44:
Je sluit een stroomvretend monster allereerst aan op een voeding aan die uitblinkt in stilte, niet kracht, vervolgens treden voedingsproblemen op en sluit je het aan op een of ander zwakkere, brakkere geval en constateer je dat het dus (?) niet aan voeding kan liggen... onterecht, voeding heb je dus nadrukkelijk NIET uitgesloten
[...]
HeheheheheheMisschien wat, maar ik betwijfel het.
Verwijderd
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
krijg nou tieten. dat moederbord, en MIJN moederbord ook, zijn allebei nForce 3. Op een gegeven moment downloadde ik niet-Asus drivers om te kijken hoe ie draaide, en floep ineens werkte alles weer goed... De speciale asus tweaks hebben dus ook nadelen.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:06:
Ik heb dit probleem ook, nieuwe drivers voor de vidkaart hielpen bij mij niet. Dus ik heb ook maar even wat gegoogled en het blijkt dat de nvidia IDE drivers vaak voor dit soort problemen zorgen (heb een nForce3) dus ik heb even mijn dvd-rom drives uitgeschakeld en nu de hele dag al geen vastloper meer. Ik ga straks maar de normale windows IDE drives installeren i.p.v. de nVidia drivers.
ai, das wel weinig yeah, maar misschien iets voor een andere thread, omdat het niet over deze kaart gaatjackoo1988 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:05:
Ik heb niet het probleem van het vastlopen, maar met mijn XFX 6800ultra heb ik dus ook maar een 3dmark van 2800 punten, wat op een AMD 3700+ icm deze ultra mijzelf ook teweinig lijkt