Inleiding | |
Men neemt een ontwikkelaar. Laten we zeggen… Invictus Games. En laat die nou net verantwoordelijk zijn voor het zeer plezante 1nsane uit het jaar 2000. Het spel dat verschillende races met elkaar combineerde. Van uberhoge bergen springen en racen tot je erbij neervalt tot Capture the Flag, in een autogame. Mensen die een beetje verstand hebben van de game-industrie, weten dat ontwikkelaars het nooit zomaar over een andere boeg gaan gooien en heel lang bij hetzelfde concept blijven. Bij Invictus Games hebben ze zich hier ook aan gehouden, en is bezig gegaan met een compleet nieuwe racegame genaamd CRC 2005. |
Het Spel | |
Zoals gezegd gaat dit spel weer een racegame worden. Niet zomaar een racegame die zich richt op 1 soort, maar vele soorten zal combineren en dankzij dit zich mag meten tot de betere racegames. Het spel zal Cross Country Racing, Rallycross, Rally racing, en Circuit Racing bevatten. In de Careermode zal je jezelf moeten opwerken in het Cross Racing Championship, of beter bekend als alle racemodes die hier net boven zijn vernoemd. De careermode is onderverdeeld in 16 verschillende events met daarin een totaal van 65 races. Locaties varieren van Finse sneeuwlandschappen, Amerikaanse stranden, Duitse racecircuits en het Engelse platteland. Waar je in Finland netjes over het ijs moet om niet meteen weg te glijden, en goed moet manuvreren om zo niet in een hoge sneeuwberg te komen, zul je in bijv. Duitsland gewoon keihard over het circuit moeten gaan om de beste tijden neer te zetten en eerste te worden. Hoe verder je jezelf omhoog werkt door hoog te eindigen in de races, de meer sponsoren op je afkomen. Teken je een contract bij een nieuwe sponsor krijg je nieuwe spullen en upgrades voor je voertuig. Tevens kun je ook nieuwe skins voor je auto krijgen naarmate de tijd verloopt. Ook zal het spel werken met prestigepunten. Per race win je een x aantal punten. Heb je er genoeg zul je uitgenodigd worden voor de volgende race om zo weer verder te gaan. Pas als je er genoeg bij elkaar hebt vergaard kun je door naar de laatste race die speelt om het kampioenschap van dat event. |
Racetracks | |
Hungary ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() UK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() USA ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Finland ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Germany ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Systeemeisen | |
MINIMUM CONFIGURATION • Windows 98, 2000, XP • Pentium IV 1.4 GHz or AMD 1.4 GHz CPU • 256MB Ram (512 for XP) • 700 MB of free hard drives space • NVIDIA GeForce 2 MX 400 or ATI Radeon 8500 • DirectX 9.0 Compatible Sound card RECOMMENDED CONFIGURATION FOR OPTIMAL PERFORMANCE • Pentium IV 2.2 GHz or AMD 2.2 GHz CPU • 512MB Ram • 700 MB of free hard drives space • NVIDIA 4200, 4600, 5600 or better • or ATI RADEON 9500 or better • DirectX 9.0 Compatible Sound card Ook staat er dat het spel problemen kan ondervinden als je met duelscreen werkt, en dat het incompatible is met sommige virusscanners en firewalls (laatste alleen voor multiplayer dus) |
FaQ | |
Waar staat CRC voor? Cross Racing Championship Hoeveel game-modes zitten er in het spel? Careermode, Time Trail, Quick Race, Hot Seat, Free Ride en als laatste ook nog een Multiplayermode. Hoeveel auto’s zitten er in dit spel? In de officiele FaQ op de site staat dat er 8 auto’s zullen zijn. Dus voor elk race-genre een andere. Maar natuurlijk kun je de auto’s ook upgraden en skins veranderen zodat je wagen een compleet nieuw uiterlijk krijgt. Tevens zullen de fans ook heel makkelijk skins kunnen maken en verspreiden. Welke dingen van het spel kan ik aanpassen? Volgens de FaQ de skins en nieuwe models. Ook kun je multiplayermodes veranderen. Voor meer info moet je hier zijn. Kan ik ook mijn eigen muziek draaien? Natuurlijk, gooi je muziek als MP3 formaat in de MP3 subfolder van het spel, en het spel zal ze automatisch draaien als je in-game komt. Hoe kan ik links en rechts kijken als ik in de cockpit zit? Gebruik de Q en W toets. Externe camera’s kun je verschuiven met de page-up en page-down toets. Hoe maak ik screenshots? De standaard toets is F12. Ik wil een server opzetten, hoe? CRC gebruikt poort 12321 op packages te versturen. Gebruik je All Seeing Eye, zet dan nog een poort open. 12444 bijv. |
Screenshots | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Media | |
• Demo mirrors Invictus Worthplaying Gamershell Gameguru Mania • Trailers Officiele CRC 2005 teaser Officiele intro Revo GT circuit Revo circuit one lap Pickup Mudtrack Quadro UK |
Linkjes | |
Officiele site CRC forum Worthplaying Preview |
offtopic:
Met toestemming van Fuelke. Fouten onder voorbehoud, melding in het topic a.u.b.
Met toestemming van Fuelke. Fouten onder voorbehoud, melding in het topic a.u.b.
[ Voor 12% gewijzigd door Bleet op 14-07-2005 17:16 ]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.