Toon posts:

win98 op een router ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb al een beetje gezocht naar onderwerpen, maar kon niet echt iets bruikbaars vinden voor mijn situatie.

het probleem is :

ik heb een oude pentium 166 met 64 mb ram en windows 98 op mn router aangesloten.
nu krijg ik aleen internet niet aan de praat op die oude pc.

ik snap er werkelijk niks van, en ben ook totaal een leek als het op netwerken aankomt.

wie o wie kan mij helpen

Verwijderd

Gebruik je de normale windows 98 of de tweede editie? (rechterklik deze computer, daar moet het staan :))

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Lees dit even door. En pas je startpost aan. Op deze manier kunnen wij natuurlijk helemaal niets.

Verder voor je probleem als ik op mijn glazen bol vertrouw zeg ik : zet je w98 bak even op DHCP

[ Voor 25% gewijzigd door Herby op 30-06-2005 16:38 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
het is 2de editie.

Verwijderd

Om dan maar even stap voor stap te kijken, is er wel verbinding met de router (desnoods even pingen naar de router)

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:37:
Lees dit even door. En pas je startpost aan. Op deze manier kunnen wij natuurlijk helemaal niets.

Verder voor je probleem als ik op mijn glazen bol vertrouw zeg ik : zet je w98 bak even op DHCP
ik heb aleen de oude netwerk instellingen verwijderd, voorderest heb ik nog niet veel meer gedaan, omdat ik er de ballen verstand van heb.
Om dan maar even stap voor stap te kijken, is er wel verbinding met de router (desnoods even pingen naar de router)
hoe doe ik dit ?

sorry ik ben echt een totale leek

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 16:41 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 17:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:39:
[...]

ik heb aleen de oude netwerk instellingen verwijderd, voorderest heb ik nog niet veel meer gedaan, omdat ik er de ballen verstand van heb.

[...]

hoe doe ik dit ?

sorry ik ben echt een totale leek
Hoe moeten wij je dan ooit kunnen helpen? :) Voor dit soort dingen zijn de FAQ's gemaakt die bovenaan elk subforum hier op GoT staan. Als je die goed stap-voor-stap doorleest, moet je een heel eind komen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Heb je nog meer pc's in het netwerk? Zoja kijk daar even wat het IP van die PC is (bij xp, netwerkverbindgen, dan je LAN aanklikken en dan links bij details je IP zien staan), ping dan naar dat ip, maar dan niet xxx.xxx.xxx.100 (oid), maar naar xxx.xxx.xxx.1 (ping, is commandprompt opstarten en dan typen ping IP )

Verwijderd

- Heb je niet toevallig je netwerkkaart verwijderd toen je je netwerkinstellingen hebt gedelete?
- Is TCP/IP wel geinstalleerd?
- pingen: start - uitvoeren - command
je krijgt dan de dos-prompt. tik in: ping [ip-adres van je router]
Als je reply krijgt heb je een verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
jezus, voor jullie is dit meschien allemaal heel makkelijk en simpel :)
maar voor mij niet.

ik vraag het wel aan een vriend die ook veel met netwerken doet, dat is toch iets makkelijker uitleggen enzo.

iniedergeval bedankt !!!

Verwijderd

doei. :)
Pagina: 1