Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:59

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb hier een Nokia 6100 telefoon en een (third party) DKU-5 datakabel.

Nu krijg ik deze niet geinstalleerd. Ik installeer de DKU-5 driver van Nokia, sluit daarna de kabel aan. Vervolgens verschijnt de USB-driver-wizard en die meldt na zoeken dat het besturingsprogramma niet gevonden kan worden.

Ik heb dit probleem nu met 2 verschillende pc's gehad en 2 verschillende telefoons. Kan het zijn dat die kabel niet goed is? Een noname DKU-5 zou toch gewoon moeten werken met de driver van Nokia? De kabel is besteld bij salesplaza.nl btw.

Groetjes, FaceDown.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Meld je telefoon wel dat er een datakabel wordt aangesloten ?

Beste film ooit

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:59

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ja. 'Accessoire aangesloten' zegt ie.

Groetjes, FaceDown.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MMM, hoort hij niet te zeggen, kabel voor gegevensoverdracht aangesloten" ??
dat doet hij bij mijn 3220.

zowieso moest ik 2 drivers instaleren, usb driver, en een serial to ub driver, de telefoon poort is nl een seriele poort

Beste film ooit

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:15:
Ik heb hier een Nokia 6100 telefoon en een (third party) DKU-5 datakabel.

Nu krijg ik deze niet geinstalleerd. Ik installeer de DKU-5 driver van Nokia, sluit daarna de kabel aan. Vervolgens verschijnt de USB-driver-wizard en die meldt na zoeken dat het besturingsprogramma niet gevonden kan worden.

Ik heb dit probleem nu met 2 verschillende pc's gehad en 2 verschillende telefoons. Kan het zijn dat die kabel niet goed is? Een noname DKU-5 zou toch gewoon moeten werken met de driver van Nokia? De kabel is besteld bij salesplaza.nl btw.
Nonames werken NIET met Nokia Programmatuur, wel met de telefoon en 3rd party applicaties zoals Oxygen Phone Manager etc... Is erg zat!

En die verkopers doen net of dat wel (kan) werk(t/en) 8)7
Ik heb een heleboel kabels en geeneen werkt met Nokia Phone Software...
Zelfs in de Pricewatch verkopen ze onder de naam DKU-2 en DKU-5 3rd party kabels!!!
En niemand grijpt in. Geen wonder dat ze 12,50 en 15,00 EURi kosten he??? :O

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:56:
[...]
Nonames werken NIET met Nokia Programmatuur, wel met de telefoon en 3rd party applicaties zoals Oxygen Phone Manager etc... Is erg zat!

En die verkopers doen net of dat wel (kan) werk(t/en) 8)7
Ik heb een heleboel kabels en geeneen werkt met Nokia Phone Software...
Zelfs in de Pricewatch verkopen ze onder de naam DKU-2 en DKU-5 3rd party kabels!!!
Ik heb ook zo'n goedkope noname kabel voor mijn 6230 en werkt gewoon met de Nokia software hoor. Er zit namelijk helemaal geen chip ofzo in de kabel en is daardoor makkelijk na te maken.

Verwijderd

Jah idd, da's klare bullshit, no name kabels werken prima...

@TS heb je al een andere USB poort geprobeert??

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
misschien dat iemand er iets aan heeft:
zo'n kabel is niks anders dan een usb - serieel converter. Je zou met de bijbehorende software gewoon een virtuele compoort moeten kunnen aanmaken en tegen je nokia software vertellen datie daar maar mee moet gaan lullen.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 14:41
soepkip schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:41:
MMM, hoort hij niet te zeggen, kabel voor gegevensoverdracht aangesloten" ??
dat doet hij bij mijn 3220.

zowieso moest ik 2 drivers instaleren, usb driver, en een serial to ub driver, de telefoon poort is nl een seriele poort
Ik krijg ook de melding 'accesoire aangesloten'. Heb jij een 3rd-party kabel of een officiële Nokia-kabel?
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:56:
[...]
Niet heel verwonderlijk dat er veel third party kabels zijn, origineel zijn ze tegen de 50 euro!

Ik heb overigens hetzelfde probleem als TS. Bij werkt de kabel alleen als je een vaste volgorde aanhoudt: Pc aan, kabel in de Nokia 6100, usb-kabel aansluiten op pc en dan pas werkt 'ie. Haal je de telefoon uit de kabel, dan moet je eerst de pc weer opnieuw opstarten voordat hij weer werkt. Echt handig is dat dus niet.

Iemand enig idee waardoor dat komt? Ik heb Windows XP met USB1.0, Nokia 6100 met Nokia PC Suite 6.6. Ik heb de DKU-5-kabel gekocht bij Allesvooruwtele.com
Pagina: 1