Toon posts:

SE7525GP2, ipv registered DDR ook gewoon DDR mog.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een volledig nieuwe Intel server staan, maar het enige wat ontbreekt is Registered DDR 266/333 geheugen 184 pins. Dat komt aanstaande dinsdag pas binnen.

Nu wil ik wel heeeeeeel graag de boel nu alvast in orde maken want dat scheelt me 3 dagen wachten en de klant dus ook. Ik probeerde pc3200 gewoon ddr en pc2100 ddr, maar dat mocht helaas niet baten. De server gaat niet aan en piept. Die piepjes geven een geheugenfout aan, maar aangezien hij nog nooit gewerkt heeft na de assemblage kan het ook een ander probleem zijn. Is er iemand die weet of in en serverboard van bijvoorbeeld Intel (SE7525GP2) ook gewoon geheugen past?

Verwijderd

Het lijkt me toch niet erg waarschijnlijk dat het een ander probleem is als je weet dat Registered geheugen nodig is en de piepjes ook aangeven dat er iets mis is met het geheugen als je er Non-Registered geheugen in stopt :+

~edit~
De eerste hit op Google loodst me naar de product page van Intel over de SE7525GP2:

System Memory

Capacity - Four DIMM sockets for up to 8 GB of registered ECC DDR 266/333 memory (memory must be populated in pairs of equal-size DIMMs).

Type: Registered ECC DDR 266/333 SDRAM 72-bit, 184-pin gold-plated DIMMs.

Ik denk dat je dit zelf ook wel had kunnen vinden toch :z

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 17:24 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Meestal wordt er ECC Registered AANBEVOLEN om extra stability en foutcorrectie te garanderen, het is niet gezegd dat het dan ook niet draait zonder. Wel staat op de site van Intel, zoals .dani. al aangeeft, dat het MOET dus in dit geval denk ik dat dat het probleem is.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24
jealma schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:24:
Meestal wordt er ECC Registered AANBEVOLEN om extra stability en foutcorrectie te garanderen, het is niet gezegd dat het dan ook niet draait zonder. Wel staat op de site van Intel, zoals .dani. al aangeeft, dat het MOET dus in dit geval denk ik dat dat het probleem is.
Ik had precies hetzelfde "probleem" met me opterons maar dat werkte ook niet :'( (stond ook wel in de handleiding maar ik ben soms eigenwijs en ongeduldig :P). Ik geef je weinig kans dat het met gewoon geheugen gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:18:
Het lijkt me toch niet erg waarschijnlijk dat het een ander probleem is als je weet dat Registered geheugen nodig is en de piepjes ook aangeven dat er iets mis is met het geheugen als je er Non-Registered geheugen in stopt :+

~edit~
De eerste hit op Google loodst me naar de product page van Intel over de SE7525GP2:

System Memory

Capacity - Four DIMM sockets for up to 8 GB of registered ECC DDR 266/333 memory (memory must be populated in pairs of equal-size DIMMs).

Type: Registered ECC DDR 266/333 SDRAM 72-bit, 184-pin gold-plated DIMMs.

Ik denk dat je dit zelf ook wel had kunnen vinden toch :z
dat had ik ook al gevonden, maar er staat niet dat het zonder ECC niet werkt. Het zou zonde zijn als ik er dinsdag achter kom dat 'ie met ecc nog niet werkt en ik een plugje verkeerd om heb en daarom 3 dagen niks ermee kon doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 18:38 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Helaas, de E7525 slikt alléén registered geheugen. Mocht je ook unbuffered geheugen willen kunnen gebruiken, dan had je de E7320 of E7520 moeten nemen. Zie ook de specs van de genoemde chipsets op mijn website.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Als het er expliciet staat heb je registered nodig, anders werkt het niet (het is geen aanbeveling maar een vereiste) :)

Er bestaan wel borden waarin beide geheugentype's werken (niet tegelijk though) maar deze zijn tamelijk zeldzaam en het staat in alle gevallen wel in de specs vermeld.

Anyway, op dat Intel bord heb je registered nodig, geen unbuffered. En wat het ECC aspect betreft, in verreweg de meeste gevallen zijn registered DIMM's ook voorzien van ECC capaciteit, dus daar zou ik me verder niet veel zorgen om maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1