Iemand ervaringen met Canon PIXMA iP4000 Printer

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 13:44
Heeft iemand ervaringen met de Canon PIXMA iP4000 Printer

Ben na 13 maanden al toe aan een nieuwe printer.

Heb de fout gemaakt een EPSON styles c64 te kopen. Deze heeft van die leuke chips in de cartridges zitten. Die alleen maar tellen hoeveel er geprint wordt en niet wat.

Hij print helemaal niks. (denk dat hij verstopt zit ofzo) maar de inkt gaat wel op volgens dat ding. Wordt je dan gen*****.

Nu wil ik een nieuwe gaan kopen en uiteraard niet weer een miskoop. Dit zijn de specs:

Technologie FINE, met 2 pl druppelgrootte
Kleurentechnologie ICM, ColorSync, Exif Print
Resolutie Zwart 4800x1200 dpi
Resolutie Kleur 4800x1200 dpi
Afdruksnelheid Zwart 25.0 ppm
Afdruksnelheid Kleur 17.0 ppm
Max. Papierformaat A4
Invoer capaciteit 300 vel
Interface USB,parallel,DPOF,PictBridge
Geluidsniveau 35 dB
Gewicht 6.7 Kg
Afmetingen (bxdxh) 418 x 286 x 170 mm
Bijgeleverde software Easy-WebPrint, Easy-PhotoPrint, PhotoRecord, Easy-PrintToolBox, CD-LabelPrint
Dubbelzijdig afdrukken Ja
Gescheiden Inktcartridges Ja
CD/DVD bedrukken Ja
Camera Aansluiting Ja
Kantlijnvrij afdrukken Ja

De cartridges heb ik ook naar gekeken. Ze zijn seperaat en kosten het volgende:

Canon BCI-3eBK Inktcartridge - Zwart - 13,00
Canon BCI6C Inktcartridge - Cyaan - 10,00
Canon BCI6M Inktcartridge - Magenta - 10,00
Canon BCI6Y Inktcartridge - Yellow - 10,00
Canon BCI6BK Inktcartridge - Zwart - 10,00

Weet iemand waarom je twee soorten zwart hebt?

De prijs waar ik hem voor heb zien staan is:
€ 146,00

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Canon BCI-3eBK Inktcartridge - Zwart - 13,00
Canon BCI6BK Inktcartridge - Zwart - 10,00

De tweede is waarschijnlijk "kleur"-zwart, dwz voor foto's.
De ervaring die ik met Canon heb is dat de inkt relatief goedkoop is.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren toevallig een iP4000 aangeschaft (€139 bij de mediamarkt in Utrecht) en ben er helemaal gek mee. Hieronder mijn reactie op de specificaties, gebaseerd op 1 dag en +/- 40 afdrukken van diverse inhoud en formaat.

- Goede foto's (ook met goedkoper fotopapier (50 vel voor 6,99) let wel dat je bij kloon papier kiest voor 'ander fotopapier' en niet 'glossy photo' ivm teveel inkt (druppelvorming) op het papier), goede snelheid bij meerdere afdrukken na elkaar, eerste afdruk duurt soms even ivm kop schoonmaken.

- Out-of-the-box dubbelzijdig kunnen printen zonder losse duplexeenheid, duurt +/- 10% langer dan 2x losse blaadjes

- Losse inkten, met een extra grote 3eBK cartridge voor zwarte afdrukken (tekst etc.) en de BCI6BK voor donkergrijs in foto's (want zwart is bijna nooit 100% zwart op een foto). Makkelijk vervangen van inkten met een kliksysteem. Geen halfgevulde (HP style) cartridges in de doos, maar geheel gevulde exemplaren van elke kleur.

- Direct op CD/DVD kunnen printen (wel printable discs kopen, anders droogt de inkt niet goed). De snelheid van het laden van een schijfje na de printopdracht is niet enorm hoog, maar het printen gaat vervolgens erg rap. Je kunt kiezen tussen veel en weinig inkt gebruiken bij het printen op CD/DVD, wat ik zelf een pluspunt vind voor snel drogen en text-only labels.

- Nachtstand waarin de printer langzamer, dus stiller print

- Goede driver, software(beetje te consumentengericht, veel kleurtjes en overbodig grote interfaces) en handleiding meegeleverd. Nette installatieinstructies voor PC & Mac

- Zowel USB als LPT aansluitbaar, helaas niet tegelijk op verschillende PC's. Nadeel is dat er geen aansluitkabel meegeleverd wordt, maar daar moet je even aan denken bij het aanschaffen.

Het grootste nadeel vind ik dat je niet per papierformaat je voorkeuren in de driver kunt opslaan, ik wil A4 normaal kunnen printen en 10x15 altijd zonder marges. Dit is dus niet te scheiden, waardoor terugvallen op Easy Photo Print het handigste is voor meerdere fotoafdrukken, omdat het selecteren van rand/geen rand in de workflow naar voren komt.

Je kunt in de driver ook voorkeuren voor extra beeldbewerking bij gebruik van PictBridge instellen, zoals image processing (kartelrandjes verminderen), vivid colors, sharpen etc. Dit is handig als je direct vanuit een digital compact wil printen, maar ik schiet zelf altijd in RAW, dus heb ik het maar met 2 foto's (speciaal voor dit doel) getest. Geen klachten ook op dit vlak, lekker rap en scherp.

Wat ik wel merkte is dat de eerste 5 foto-afdrukken niet overal even goed gedekt waren, alsof de spuitkop ondanks z'n inktsaturatie in de verpakking toch niet helemaal doorstroomde, er waren ook zichtbare lijnen in de afdruk. Dit is een paar afdrukken later geheel verdwenen.

[ Voor 18% gewijzigd door MissingDog op 30-06-2005 16:40 . Reden: toevoeging pictbridge ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

MissingDog schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:35:Een rits voordelen.

Het grootste nadeel vind ik dat je niet per papierformaat je voorkeuren in de driver kunt opslaan, ik wil A4 normaal kunnen printen en 10x15 altijd zonder marges. Dit is dus niet te scheiden, waardoor terugvallen op Easy Photo Print het handigste is voor meerdere fotoafdrukken, omdat het selecteren van rand/geen rand in de workflow naar voren komt.

Je kunt in de driver ook voorkeuren voor extra beeldbewerking bij gebruik van PictBridge instellen, zoals image processing (kartelrandjes verminderen), vivid colors, sharpen etc. Dit is handig als je direct vanuit een digital compact wil printen, maar ik schiet zelf altijd in RAW, dus heb ik het maar met 2 foto's (speciaal voor dit doel) getest. Geen klachten ook op dit vlak, lekker rap en scherp.

Wat ik wel merkte is dat de eerste 5 foto-afdrukken niet overal even goed gedekt waren, alsof de spuitkop ondanks z'n inktsaturatie in de verpakking toch niet helemaal doorstroomde, er waren ook zichtbare lijnen in de afdruk. Dit is een paar afdrukken later geheel verdwenen.
Ik heb ook een iP4000 en het is een heerlijke printer. Snel, stil, mooie afdrukken, zuinig. Ik heb naast de door MissingDog genoemde voordelen nog een voordeel: via de driver kan je instellen dat de computer de printer aanzet en je kan een time-out opgeven zodat de printer zich na 5 minuten niksen weer uitschakeld. Ik zet hem nooit meer met de hand aan/uit :p

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 30-06-2005 17:38 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Ik ben ook van plan om deze printer aan te schaffen. Haal hem als je kan in Duitsland voor €119. Voor wat meer geld (ik geloof 180) krijg je dezelfde uitvoering maar dan met een ethernet poort en wifi.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is alleen de bedoeling om een 'ervaringen' topic te openen als je zelf ervaring hebt met het apparaat in kwestie. Zo niet kun je beter reviews of topics van anderen zoeken. Zijn die er niet? Dan nog geen reden om een topic te openen als je zelf geen ervaring te melden hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.