[2003] WINS event id 4119

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02
Bij een nieuw ingerichte W2003 AD draaien beide DC's (zonder SP1) nog WINS voor oudere applicaties. Beide WINS servers repliceren naar elkaar toe. WINS functioneert zelf op zich wel, maar constant komt er de volgende melding in het system eventlog:
Event Type: Error
Event Source: Wins
Event Category: None
Event ID: 4119
Date: 6/30/2005
Time: 3:27:30 PM
User: N/A
Computer: X
Description:
WINS received a packet that has the wrong format. For example, a label may be More than 63 octets.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 92 03 00 00 01 00 00 e0 ’......à
De tweede WINS server heeft dit ptobleem niet. Het herinstalleren van WINS en het verwijderen van de WINS db gaf niet de oplossing.

Mijn zoektocht op Google en Premier hebben geen resultaten opgeleverd anders dan het installeren van het laatste SP. Nu heb ik ergens anders voldoende problemen gehad met SP1, dus die wil ik vooralsnog niet installeren. Heeft iemand ervaring met deze situatie?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

WINS meldt gewoon dat hij een malformed packet heeft ontvangen; da's geen probleem van WINS, maar een probleem in je netwerk. Iets of iemand stuurt WINS pakketjes die niet kloppen. Denk hierbij aan een of andere ranzige client of een router die WINS relay doet.

Als die melding echt constant in je eventlog verschijnt, moet je vrij eenvoudig met een netwerk sniffer kunnen achterhalen om welk packet 't gaat en waat 't vandaan komt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arno
Brahiewahiewa schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:04:
Als die melding echt constant in je eventlog verschijnt, moet je vrij eenvoudig met een netwerk sniffer kunnen achterhalen om welk packet 't gaat en waat 't vandaan komt.
De melding komt 2x per minuut in de eventlogs voor. Ik zal morgen op deze DC de networkmonitor eens laten draaien.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Arno
Ik heb de netmon gedraaid, maar ik zie geen rare dingen verschijnen. Heb je een idee op wat voor type packet ik moet zoeken?

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Misschien een case aanmaken als je toch een Premier contract hebt? :)

• Arno
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:25:
Misschien een case aanmaken als je toch een Premier contract hebt? :)
Mja, als het idd zo is als Brahiewahiewa zegt en het is ene externe machine, dan kan Microsoft er ook niet zoveel mee :P Beetje zonde van de case dan ;)

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Arno schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:29:
[...]
Mja, als het idd zo is als Brahiewahiewa zegt en het is ene externe machine, dan kan Microsoft er ook niet zoveel mee :P Beetje zonde van de case dan ;)
ach dan moet je even slijmen dat ze hem niet van je pool met cases afhalen :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die 2 machine's zijn die gescheiden door een router :? of staan ze op hetzelfde lan segment :?

A wise man's life is based around fuck you

• Arno
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:37:
ach dan moet je even slijmen dat ze hem niet van je pool met cases afhalen :P
Ik heb unlimited 8) Maar ik wil niet voor elke scheet naar Microsoft rennen ;)
Erik schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:24:
die 2 machine's zijn die gescheiden door een router :? of staan ze op hetzelfde lan segment :?
Beide machines hangen in hetzelfde LAN, zelfs op dezelfde core switch :)

Jeremy Clarkson

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een van de WINS servers downbrengt - verschuift het probleem dan? :)

• Arno
elevator schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:42:
Als je een van de WINS servers downbrengt - verschuift het probleem dan? :)
Nope, de eerste WINS server is 2 uur geen WINS geweest (troubleshooting en herinstallatie WINS), en op de andere WINS server kwamen deze meldingen dus niet.

Jeremy Clarkson

• Zwelgje
mischien aan vage linux client welke zich in wins wil registreren :? (en dan niet helemaal conform de ms standaard de juiste udp pakketjes verstuurd)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Arno schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:09:
Nope, de eerste WINS server is 2 uur geen WINS geweest (troubleshooting en herinstallatie WINS), en op de andere WINS server kwamen deze meldingen dus niet.
Ik weet niet in hoeverre het al een productie omgeving is - maar als je IP addressen wijzigt, verhuist het probleem dan mee? (oftewel dan is het een slechte client).

Als het probleem op dat moment niet mee verhuist, is het software / hardware specifiek en moet je denk ik meer gaan denken aan bv. slechte filterdrivers (firewall, virusscanner, e.d.) of corrupte hardware (al is die kans wel heel klein) :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ooit heb ik dit probleem ook gehad met intel print servers, deze wilde automatisch zichzelf registreren in wins , check je print servers!

• Arno
Het is sinds 2 weken een productieomgeving, dus klooien met IP adressen zit er niet meer in :P
richardkraal schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:51:
ooit heb ik dit probleem ook gehad met intel print servers, deze wilde automatisch zichzelf registreren in wins , check je print servers!
Ga ik morgen even informeren.

Jeremy Clarkson

• Zwelgje
en is er al meer nieuws :?

* Erik is erg benieuwd namelijk

• Arno
Er zitten in het netwerk geen Intel printservers, alleen externe HP JetDirects. IP aanpassingen kunnen dus niet omdat het al productie is.

Anyone :?

Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Arno schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:59:
Ik heb de netmon gedraaid, maar ik zie geen rare dingen verschijnen. Heb je een idee op wat voor type packet ik moet zoeken?
Zet eens een filtertje op UDP port 137 en het hardware address van je WINS server (alhoewel je dan misschien broadcasts mist)

[ Voor 7% gewijzigd door Brahiewahiewa op 05-07-2005 14:20 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arno
Ik heb een scan uitgevoerd gisteren, maar deze liet dus niets zien....

Jeremy Clarkson

• Arno
Nu zijn recentelijk de servers herstart vanwege de patches van juli en de problemen zijn hierna verdwenen. Een eerdere reboot loste niets, dus waarschijnlijk toch iets in een patch dat het verholpen heeft :)

Jeremy Clarkson

Pagina: 1