Toon posts:

Softphone in Combinatie met Asterisk

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om voor een bedrijf een goedkope softphone account aan te maken, deze te koppelen aan een software telefooncentrale als Asterisk...en vervolgens deze account ( inclusief nummer waarmee je bereikbaar bent voor het vaste net etc) beschikbaar maken voor een reeks softphones die ook aangesloten zijn op asterisk.

Met softphone bedoel ik dus progjes als VoipBuster.

Na wat research te hebben gedaan (1 groot bos met bomen op internet op het gebied van voip) kom ik tot de conclusie dat dit mogelijk is (mits de softphone compatible is met het SIP protocol)
Het probleem is dat ik twijfel of het ook mogelijk is in de praktijk, het lijkt te mooi om waar te zijn.

Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen?

Mijn dank is groot bij voorbaat,

8)

Verwijderd

Topicstarter
Om het geheel nog wat duidelijk te maken heb ik er een schemaatje van gemaakt,

Afbeeldingslocatie: http://www.kuiper.cistron.nl/SChema.jpg

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@mohawk1984 jammer dat je in je andere topic niet meer reageert. In ieder geval is wat jij wil mogelijk met de asterisk. Ik raadt je aan om je wat meer te verdiepen in VoIP in plaats van hier op GoT de hele tijd topics aan te maken zonder genoeg relevante info en eigen inzet, en vervolgens niks met de gegeven antwoorden te doen

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
my bad, heeft te maken met een deadline voor mijn verslag denk ik :/

ook my bad :/

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat jij wil heb ik draaien. Ik heb een Asterisk server gemaakt, daarop loggen in totaal 3 gebruikers op in. 2 middels een softphone en 1 gebruiker met een hardware phone. Alles maakt gebruik van een externe VoIP gateway. Met Asterisk kan je verder ook nog interfaces koppelen van ISDN2-ISDN30 en analoog.

Asterisk roeleert ;)

/dev/null

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

rac-on schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:48:
@mohawk1984 jammer dat je in je andere topic niet meer reageert. In ieder geval is wat jij wil mogelijk met de asterisk. Ik raadt je aan om je wat meer te verdiepen in VoIP in plaats van hier op GoT de hele tijd topics aan te maken zonder genoeg relevante info en eigen inzet, en vervolgens niks met de gegeven antwoorden te doen
^^my thoughts exactly; laten we het centraal houden in het andere topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.