[Flash v8] File upload

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Hoi

Op een blog (dat ik helaas niet meer terugvind) stond dat de volgende versie van flash (8 - mx2004 v2) file-upload gaat ondersteunen. Ook verder zoeken heeft me helemaal niets opgeleverd. Nu weet ik dat er hier normaliter een paar beta-testers rondlopen en eventueel kunnen die antwoorden of je nu files van any size naar eender waar kunt uploaden zonder een te (lees propriety) protocol? ie een php ontvanger ofzo... Tis maar dat ik de keuze ga maken om een volledige CMS systeem in flash of in old skool html te bouwen...

En het is interessant zowieso...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Wat zegt Macromedia er van?

Motor onderhoud bijhouden

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

heb het ook ooit gelezen, kan het bericht zo ook niet meer vinden.
Ben er alleen niet zo zeker van. flash toegang geven tot het filesystem brengt nogal wat risico's met zich mee, om diezelfde reden kan je ook alleen naar het clipboard schrijven en niet het clipboard ophalen via AS.

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

Macromedia heeft niet al te malse NDA's kan ik je vertellen. De vorige NDA die ik tekende was ook van het kaliber, eerst vragen dan pas een wind laten. Dus het is gewoon even wachten tot Macromedia zelf met informatie komt :)

• hobbit_be
Toch bedankt - blijkbaar nog niet voor de oi polloi bestemt... Misschien weten ze het zelf nog niet? :)

qua security - nou tis best wel veilig als het er volledig inzit:

netstuff.dofileUpload("*.fla", "www.mycom.com:3030");

de popup (die flash zelf geeft, kan ineens de warning geven...) ik neem aan dat het idd niet transparant gaat zijn. En de remote server zal dan (net zoals het laden van een swf) toestemming moeten geven als die niet opdelelfde domain zit... Dat ze er geen ftp gaan insteken (tenzij met big warnings) kan ik me niet voorstellen... Maar vrees dat het FCS only of Coldfusion only word...

Verwijderd

Macromedia zal het zowiezo niet ColdFusion only ontwikkelen, ook niet voor Scorpio.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Hij is uit als public beta, heb belangrijkste features op me blog gezeg:

http://www.ria-info.com/2...layer-in-public-beta.html

• hobbit_be
bedankt voor de update, helaas geen info ivm hoe de file upload gaat werken.

wel werken al mijn oude sites naar behoren (maar verschil in speed zie ik niet)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:08

alienfruit

the alien you never expected

"New file upload and download: Maelstrom supports file upload and download capabilities, which are under full user control. A Flash application can request that a file be selected for upload by presenting an Open dialog box to the user to navigate to a file and select it. Applications can also offer to download a file by presenting a Save dialog box. This paves the way for a whole class of RIAs that can intermediate between local content on a user’s machine and the web such as web-based photo management applications that enable users to upload their photos easily.
Ik neem toch aan dat dit op dezelfde manier werkt als in de browser zelf. Ik bedoel als het FCS only was, dat lijkt mij niet echt expansie van Flash te bevorderen. Ik bedoel helemaal FCS kopen omdat je een plaatje wil uploaden vanuit Flash? Als ze op die manier de verkoop van FCS willen bevorderen, hoeven ze niet bij aan te kloppen :+ 5.000euro betalen voor file upload, nou dan maar mooi niet :)

[ Voor 81% gewijzigd door alienfruit op 12-07-2005 19:53 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

[...] including compositing in real time on top of other video elements. This will enable a whole new level of interactivity in video over the Internet.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/cheer.gif

Stoer; Marduq

• alienfruit

alienfruit

Ja, dat moet gewoon super vet worden! Net als die drop shadows en andere grafische effecten die je real time kan maken. Samen met de performance verbeteringen: :9~ :9~ :9~

[ Voor 48% gewijzigd door alienfruit op 12-07-2005 19:54 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ja ja ja EN een api om die effecten te bouwen EN je kan ze stacken... rock on!

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hobbit_be schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:22:
Tis maar dat ik de keuze ga maken om een volledige CMS systeem in flash of in old skool html te bouwen...

En het is interessant zowieso...
Dat zou zowiezo een slecht idee zijn maar goed :+

"You're only as good, as what you did last week."

• raptorix
Probleem is dat Flash nog steeds geen HTML kan renderen, wanneer dat zou zijn zou hoop schelen.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Eerst maar alle bugs uit Textfield halen :)

• alienfruit

alienfruit

Hmm, wordt er trouwens ergens een wiki ofzo bijgehouden met bugs en zijn oplossingen in Flash?

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Ja hoor, de bugbase van Macromedia :Y)

(publiekelijk niet, helaas niet, ligt oa aan de release cycle van Macromedia, ook een van de redenen waarom de componenten in Flex de verbeterde versie zijn dan die in Flash MX 2004)

• raptorix
Overigens vandaag gehoord dat me flex non commercial license is geshipt :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

alienfruit schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:53:
Ja, dat moet gewoon super vet worden! Net als die drop shadows en andere grafische effecten die je real time kan maken. Samen met de performance verbeteringen: :9~ :9~ :9~
XangadiX schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:58:
Ja ja ja EN een api om die effecten te bouwen EN je kan ze stacken... rock on!
offtopic:
geef die jongens effe een tissue ;)

Today's subliminal thought is:

• hobbit_be
alienfruit schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:53:
en dit alles op 320x240 op een Intel 3.6Ghz bak :)...

al die effecten zijn super cool - maar echt 'realtime' zal het niet zijn - ik neem aan dat ze bedoelt zijn om even aan te zetten dan de movieclip te cachen als bitmap en dan kan het nog wat vooruit.

De "merge" filters vind ik trouwens veel cooler dan silly dropshadows.

En geen masks met alpha (ie transparancy layer) voor alle _mc?

• alienfruit

alienfruit

Waarom zou het niet kunnen? Motion blur of een bevel kost echt niet veel rekenkracht hoor, in PhotoShop gaat het ook bloedsnel :) Gradients als mask lijkt mij ook wel leuk om eens te hebben :o

Geen idee of het de link al kende maar ik kwam dit tegen: http://www.pixelficker.com/flash-8-file-upload-beta

Oftewel je kan gewoon echt $_FILES gebruiken in PHP :+

[ Voor 52% gewijzigd door alienfruit op 16-07-2005 18:29 ]

• hobbit_be
thx alienfruit - had ik niet gevonden en idd bevestigt POST_FILES...

a brave new world dus :) nu nog even hun protocol voor live audio / video streaming en tutti bene

(oh en een build in html editor of course :)
Pagina: 1