[ISDN]Eicon Diva 2.01 Passive ISDN Adaptor driver probleem!

Pagina: 1
Acties:

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het gaat hier over een Dell Dimension XPS B800r:
Na een virus heb ik van een pc format c: uitgevoerd en windows '98SE opnieuw geinstaleerd. Alles werkt goed, goede drivers en dergelijke, met uitzondering van het ISDN modem. Die daar had ik de drivers voor geinstaleerd maar dat bleken achterna de verkeerde drivers te zijn, want als ik verbinding met internet wou maken liep de hele pc muurvast. Dus ik dacht: laat ik voor de zekerheid weer een format c: doen (was toch bezig dus direct maar goed) en dan opnieuw de drivers instaleren. Dus heb ik de drivers van de Dell-site gehaald (deze) en heb de pc aangezet. Hij vond dus nieuwe hardware (ethernet controler, het isdn modem) en ik ging als volgt te werk:
- Klik op volgende
- Ik kan uit 2 opties kiezen: "Zoek naar het beste stuurprogramma (aanbevolen)" en "Een lijst van alle stuurprogramma's op een specifieke locatie weergeven zodat u het gewenste stuurprogramma kunt selecteren."
- Als ik de eerste optie kies vind hij niets, dus ik kies de tweede optie
- Ik moet een apparaattype kiezen, dus ik kies Modem
- Klik op volgende, en kan een fabrikant kiezen, klik op Eicon maar daar staat het gewenste model niet bij
- Ik klik dus op diskette om de driver handmatig te zoeken, selecteer de locatie waar ik de drivers uitgepakt heb en klik didiva.inf aan en klik op Ok
- Daarna kan ik in een lijst kiezen voor 2 modellen: "Eicon DIVA Mobile V.34 Modem" en "Eicon DIVA Mobile V.34 Modem". Hier staat echter niet het modem tussen dat in de pc zit. Dus ik kan niet verder.
- Als ik wel 1 van de 2 modellen selecteer en instaleer loopt de pc vast bij het verbinding maken.

Een probleem dus.
Verder heb ik in de Search gezocht, er zijn wel meer mensen die ooit dit probleem hadden (rond 2000, 2001) maar nooit werd er een oplossing gevonden of er werd aangegeven dat 'het opeens werkte'.
Ook heb ik Dell gebeld en zij zeggen dat ze mij niet verder kunnen helpen. Ze hebben mij laten pingen en dan krijg ik wel signaal.
Mijn vragen: Heeft iemand een oplossing? Of heeft iemand een resource cd van Dell liggen? Want ik heb geen resource cd ontvangen en heb en geen recht meer op volgens Dell, ook is de cd al uit roulatie. Elke tip om het ISDN weer op gang te brengen is van harte welkom!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Heb je deze driver geinstalleerd ?:
http://www.eicon.com/worl...software/isdn/DCfW9X3.htm

Om te voorkomen dat het mis gaat, doe eerst een installatie zonder de ISDN adapter (deze dus fysiek uit je machine halen) en als alles geinstalleerd is, de kaart toevoegen en bovenstaande drivers installeren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die heb ik proberen te instaleren. Maar dan moet ik eerst die client instaleren en dat lukte op 1 of andere manier niet. Hij startte een DOS-schermpje op en geeft 54 error, welke weet ik zo niet precies, zal ik later nog wel posten.