Gnome 2.6: voor elke dir een nw venster?

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 10:18

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Dit gaat waarschijnlijk voor de n00b-vraag van de week, maar ik kan 'm niet vinden...

Als ik in Nautilus wat aan het rondscharrelen ben op m'n schijf opent-ie voor elke directory een nieuw venster. Hoe kan ik dat aanpassen? Ik ben al bij Gnome.org aan het kijken geweest, maar ze zijn aan het verhuizen dus kan ik net dat deel van de documentatie niet bekijken.

Iemand?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Ik gebruik geen gnome de laatste tijd maar volgens mij zit er ergens onderaan in het menu een knopje bestandsbeheer of file manager en dat is wel een "normaal" venster en dat gedraagt zich op de manier zoals je van een normaal bestandsbeheer programma verwacht.

Edit: volgens mij bij een submenu in de geest van system tools.

[ Voor 14% gewijzigd door Emielio op 30-06-2005 14:33 ]

Opleiding Brandveiligheid

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:05
Oe, gnome 2.6, een oudje.

Vanaf 2.10 is deze setting ook daadwerkelijk te vinden in de UI, voor eerdere versies mag je gconf-editor opstarten en dan naar /apps/nautilus/preferences/always_use_browser, waarbij je dat vakje even aanklikt. Vervolgens zal nautilus in browse mode opstarten elke keer als jij iets aanklikt.

Je kunt overigens met de middelste muisknop dubbelklikken om "in hetzelfde venster" te openen (wat ie eigenlijk doet is nieuwe openen op plaats van de oude en het oude venster sluiten)

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 10:18

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Hum. Um. Oeps: het is idd Gnome 2.10. :o :o

Hoe doe je dat daar? Bedankt voor de hulp!

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Emielio schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:32:
Ik gebruik geen gnome de laatste tijd maar volgens mij zit er ergens onderaan in het menu een knopje bestandsbeheer of file manager en dat is wel een "normaal" venster en dat gedraagt zich op de manier zoals je van een normaal bestandsbeheer programma verwacht.
Zoals JIJ dat verwacht ja :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

LePlatDuJour schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:41:
Hum. Um. Oeps: het is idd Gnome 2.10. :o :o

Hoe doe je dat daar? Bedankt voor de hulp!
edit -> preferences.
Pagina: 1