Toon posts:

tecra 8100 wordt warm ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag,

nou heb ik hier een toschiba tecra 8100 en die wordt nogal warm misschien? alles lijkt normaal en toch ook weer niet. de fan gaat netjes aan als ie boven de 60graden komt en deze gaat dan onder de 60 weer uit.

nou ben ik eigenlijk een beetje bang dat mijn pcmcia netwerkkaart die naast de warmteafvoer zit misschien te warm wordt en stuk gaat. ??

60graden lijkt me een beetje warm, maar zo 123 lijkt windows zich er niets van aan te trekken en deze loopt dan vooralsnog gewoon door.

wie kan mij uit deze dubio helpen?

groet
d0pevogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

60 graden is niet te warm toch? (maakt nog wel uit of het cpu, gpu of omgeving is.)

Als je het wel te warm vind kan je misschien in je bios instellen bij welke temp de fan aan moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja de cpu kan oplopen tot 67graden, en de mobosensor wordt dan ongeveer 60+beetje.
maar als ik dan de pcmcia kaart eruit haal is die behoorlijk warm, ik denk ook ongeveer 60.

de gpu van dit dingetje zit verderop en wordt dus niet echt warm.
zelf heb ik hier verschillende tests gedaan tbv de cpu door deze met hot-cpu-test 100 tew belasten een aantal uur. tevens ook met pcmark2002. maar tot nu nog geen vastlopers.

de klant daarintegen van wie de laptop is beweerd dat de verbinding zelfs verbrokenwordt tijdens skype omdat de hardware tewarm wordt....

volgensmij is msn en skype zeker niet zo belastend dat dit meer warmte zou produceren dan een hot cpu burnin test.

edit: de omgevingstemp hier is nu ongeveer 25graden hooguit en in de bios kan ik niet nstellen waneer de fan moet gaan draaien. als deze softwarematig eerder aangesligert zou kunnen worden is dat wel een goede oplossing misschien. mijn ik denk dat dit in de sensor gebakken zit

groet
d0pevogel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 14:13 ]