[XP] Harddisk probleem, windows blijft hangen..*

Pagina: 1
Acties:

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 09:26
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord/cpu/geheugen.
een Asrock 939A8X-M en een AMD Athlon 64bit 3000+ Venice en 2x512MB PC3200 OEM geheugen.

En sinds een schone installatie met windows doet hij heel raar met me 2e UDMA schijf.. als ik bijvoorbeeld Speedfan draai en hij initaliseerd me D: dan loopt me hele pc vast..
En ik had ook problemen met die schijf met windows installeren maar dat is een lang verhaal en als ik chkdsk doe in dos dan loopt hij vast bij het initaliseren enzo..

En in windows chkdsk had hij een probleem met de partitie, dus heb ik de partitie verwijderd en geformateerd en een nieuwe partitie gemaakt.

Alleen ik heb nog altijd hetzelfde probleem met die schijf.. ligt dit aan me bios want ik heb ook een bios flash gedaan.. van 1.00 naar 1.40 ik zou hem ook terug kunnen zetten.. maar ik weet niet of dit het probleem dan wel oplost.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Bedankt

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:46
Probeer eens een diagnostisch tooltje van je harde schijf fabrikant om te kijken of je harde schijf misschien dood aan het gaan is :)
Kijk overigens ook eens wat de SMART gegevens zijn die Speedfan uitleest.

Gebeurt hetzelfde overigens ook als je de D: in de verkenner opent? En in safe mode?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Chrisz
Morax schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:14:
Probeer eens een diagnostisch tooltje van je harde schijf fabrikant om te kijken of je harde schijf misschien dood aan het gaan is :)
Kijk overigens ook eens wat de SMART gegevens zijn die Speedfan uitleest.

Gebeurt hetzelfde overigens ook als je de D: in de verkenner opent? En in safe mode?
Speedfan kan ik dus niet draaien omdat me pc crasht bij het initaliseren van me D: wanneer speedfan start.. ik zal wel een diagnostisch tooltje draaien maar hij is 1 weekje oud die harddisk :S

Nou SMART zegt dat alles OK is ...

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisz op 30-06-2005 14:33 ]

• Chrisz
Ik heb nu de allernieuwste BIOS erop.. hij herkend alleen me CPU nu beter..
Wat het rare is is dat ik me D: eruit trok en dat hij toen niet meer opstarte.. en toen hij er weer in zat wel..
En ik had ook een keer windows XP geinstalleerd en toen zag hij D: als boot.. maar toen had ik hem eruit getrokken en opnieuw geinstalleerd en heb nu onderhand ook al D: geformateerd dus het kan niet zijn dat hij daarvan af boot.. hoe kan dit toch?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:46
Weet je ook zeker dat je alle laatste nieuwe drivers voor je RAID/IDE controller en dergelijke hebt geinstalleerd? Misschien dat er een fout in de drivers zit :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Chrisz
Morax schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:05:
Weet je ook zeker dat je alle laatste nieuwe drivers voor je RAID/IDE controller en dergelijke hebt geinstalleerd? Misschien dat er een fout in de drivers zit :)
Ik geloof van wel zal nog 1x tjekken op de site..
--
Edit: Jep heb de laatste, dus dat zal het niet zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door Chrisz op 30-06-2005 20:51 ]

Pagina: 1