Toon posts:

inconsequentie bij moderaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het algemeen vind ik dat moderators zich nogal inconsequent gedragen. De ene moderator sluit een topic niet en een ander topic/de andere moderator wel. Ik heb een aantal voorbeelden, maar laat ik er een uitpakken.

fedora core 4
Debian sarge 3.1 gereleased...

Beide topics hebben nogal summiere startposts. De TS van het Fedora Core 4 topic is informatiever dan die in het Sarge topic, maar toch gaan de moderators in het FC4 topic wel over de TS klagen, en in het Sarge topic niet. Uiteindelijk wordt het FC4 topic gesloten, en het Sarge topic niet.

Verder valt te betwisten of het inderdaad nodig is om een topic met een zogenaamd "slechte" TS gelijk te sluiten, het Sarge topic had een slechte TS, maar uiteindelijk onstond er toch een goede discussie en is het topic inmiddels 6 pagina's lang.. Maar dat terzijde.

Mijn punt is dat moderators nogal inconsequent zijn, in sommige gevallen. Ik vraag mij af, coördineren jullie als moderators onderling wel, maken jullie wel afspraken over het handhaven van de moderationpolicy? Zo nee, zou het dan misschien niet eens tijd zijn om dat te gaan doen? Dit soort dingen vind ik namelijk nogal matig, zeker voor een forum van hoog niveau zoals GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit gelezen: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! :?
Ik vind de moderators helemaal niet inconsequent.
Ze doen hun werk goed, en als jij daar problemen mee hebt moet je maar even emailen.

Daarnaast zou je ook even kunnen zoeken naar : moderator dictatuur
Althans zo doe je het overkomen :)
Deze vragen zijn al zovaak gesteld, dat je er haast moe van word.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2005 13:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Moderators zijn idd niet consequent.
Noem eens een groep mensen op die wel 100% consequent zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:05:
In het algemeen vind ik dat moderators zich nogal inconsequent gedragen. De ene moderator sluit een topic niet en een ander topic/de andere moderator wel. Ik heb een aantal voorbeelden, maar laat ik er een uitpakken.
Mods zijn ook maar mensen, en iedere persoon heeft een andere perceptie over dingen.
Mijn punt is dat moderators nogal inconsequent zijn, in sommige gevallen. Ik vraag mij af, coördineren jullie als moderators onderling wel
ja
maken jullie wel afspraken over het handhaven van de moderationpolicy?
Ja.

edit:
ele
hoi

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 19:44
Niet dit punt vergeten uit het Fedora topic:
Zwerver schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:05:
Ja dag... er staan warez op die torrent-server, de ts is k*t en voor de rest is het gewoon een slecht topic.
:)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verder spelen er gewoon ook andere dingen mee. Bij een user die al langer lid is wordt een slechte topicstart bijvoorbeeld veel minder snel geaccepteerd, net als bij users die gewoon al vaak op de policy gewezen zijn. Bovendien moeten moderators het topic eerst zien voordat het op slot kan. (Want nee, wij zien ook niet alles.) Toen blaataaps reageerde in dat tweede topic was er al een discussie bezig die het topic bestaansrecht gaf. Verder spelen kennis en ervaring een rol: zo zal ik niet zo heel snel een topic over programmeren in C++ en OpenGL sluiten, puur omdat ik minder goed kan beoordelen of het een slecht topic is of niet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:13:
Heb je dit gelezen: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! :?
Ik vind de moderators helemaal niet inconsequent.
Ze doen hun werk goed, en als jij daar problemen mee hebt moet je maar even emailen.

Daarnaast zou je ook even kunnen zoeken naar : moderator dictatuur
Althans zo doe je het overkomen :)
Deze vragen zijn al zovaak gesteld, dat je er haast moe van word.
Ja, ik heb het gelezen. Maar zoals je had kunnen begrepen uit mijn topic, gaat dit over het moderatiebeleid als geheel, en is dit bericht voor alle moderators bedoelt. Die twee topics dienen maar als voorbeeld. Verder is dit dus aan alle moderators gericht, en post ik dit niet omdat ik dat Fedora Core 4 topic weer zo graag open zou willen hebben.

Jij vind de moderators niet inconsequent? Laat ik de vraag zo stellen: vind jij het inconsequent dat het Debian Sarge topic wel open mag blijven, en het Fedora Core 4 topic niet?
TRON schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:23:
Niet dit punt vergeten uit het Fedora topic:
[...]
:)
Dat heb ik ook gelezen. Maar wanneer er geen sprake zou zijn van warez zou het topic hoogstwaarschijnlijk ook wel gesloten zijn vanwege de andere twee redenen.
elevator schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:14:
Moderators zijn idd niet consequent.
Noem eens een groep mensen op die wel 100% consequent zijn?
Ok, ik wilde ook niet zeggen dat moderators 100% consequent zouden moeten zijn. Maar ze zouden daar IMO wel zo veel mogelijk naar moeten proberen te streven.
whoami schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:14:
[...]

Mods zijn ook maar mensen, en iedere persoon heeft een andere perceptie over dingen.

[...]

ja
[...]

Ja.
Natuurlijk zijn moderators ook maar mensen. Maar je zegt dat jullie wel overleggen. *Misschien* gaat er op dat punt toch iets fout. Bedenk wel dat sommige forumbezoekers door dit soort dingen geïrriteerd kunnen worden, vooral ook de term" k*t" die Zwerver in het FC4 topic gebruikt kan daar aan bijdragen. Niet dat ik dit vol rancune post ofzo, maar ik wou dit toch graag even ter discussie brengen.
-NMe- schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:39:
Verder spelen er gewoon ook andere dingen mee. Bij een user die al langer lid is wordt een slechte topicstart bijvoorbeeld veel minder snel geaccepteerd, net als bij users die gewoon al vaak op de policy gewezen zijn. Bovendien moeten moderators het topic eerst zien voordat het op slot kan. (Want nee, wij zien ook niet alles.) Toen blaataaps reageerde in dat tweede topic was er al een discussie bezig die het topic bestaansrecht gaf. Verder spelen kennis en ervaring een rol: zo zal ik niet zo heel snel een topic over programmeren in C++ en OpenGL sluiten, puur omdat ik minder goed kan beoordelen of het een slecht topic is of niet. :)
Bedankt voor de uitleg, hier had ik nog niet aan gedacht. Misschien hadden de mods in het geval van het voorbeeld dan gewoon de link naar de warez uit het FC4 topic kunnen halen, en misschien ook kunnen wachten tot er een goede discussie ontstaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:46:
Dat heb ik ook gelezen. Maar wanneer er geen sprake zou zijn van warez zou het topic hoogstwaarschijnlijk ook wel gesloten zijn vanwege de andere twee redenen.
Dat is nou eigenlijk een beetje de grap - moderaten is iets wat 'we' grotendeels onbewust doen rekening houdende met een heleboel zaken, denk bijvoorbeeld aan:
  • Aantal replies in het topic
  • Hoe verloopt het topic?
  • Hoe stelt de TS zich verder in het topic op?
  • Hoe stelt de TS zich op op GoT algemeen?
  • Is de TS zich al vaker gewezen op het punt dat er iets niet voldoet aan z'n topic?
  • Hoe lang loopt de TS al rond op GoT?
  • Hoe vaak is dit onderwerp al voorbij gekomen? Hoevaak al recentelijk?
  • Hoe relevant is dat topic op dat moment (eg: een "Nieuw! MCE 2005" topic zou 5 maanden na de release niet meer echt veel kans hebben, 5 maanden geleden zou het meer kans hebben)
  • Wie de moderator is
  • Hoe de moderator op dat moment zich voelt (beperkt - tis niet zo dat je tegen bans aan gaat lopen omdat je een chago mod tegen komt ofzo :+ )
  • De afspraken die met de collega moderators afgesproken zijn globaal op GoT
  • De afspraken die met de 'lokale' forum mods gemaakt zijn
  • De kwaliteit van de andere posts in het forum op dat moment (er moet balans blijven)
en vast nog veel meer subjectieve eisen.

Het is niet zo dat wij met een uitgeprinte copy van alle FAQ's en Policies naast ons een topic langs de meetlat leggen en met een bulderend gelach een topic sluiten als het niet voldoet ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]
Jij vind de moderators niet inconsequent? Laat ik de vraag zo stellen: vind jij het inconsequent dat het Debian Sarge topic wel open mag blijven, en het Fedora Core 4 topic niet?
Ik heb er geen problemen mee nee :)
Natuurlijk is het wel een beetje krom, maar als je in een topicstart al een linkje geeft naar een bittorentserver met warez weet ik zeker dat hij dichtgaat.

En dat het Debian Sarge topic openblijft = sja... niet mijn probleem
offtopic:
:w ele

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Modereren blijft mensenwerk en 90% ervaring en fingerspitzenwerk, om ele's post nog eens fijntjes samen te vatten ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat de Molice niet meer?

Sjah, goed lezen is ook een kunst, zeker met dit warme weer....

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TS heeft het over de acties van moderators op GoT.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

P_de_B schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:18:
[...]
TS heeft het over de acties van moderators op GoT.
Sja, klachten over The Molice komen niet zoveel voor (gelukkig).

En dat lijstje van Elevator is idd er eentje om in te lijsten. Soms is een topic gewenst en soms ongewenst. Het pleidooi om consequent te zijn komt vaak neer op het sluiten van het andere topic dat uit coulance:omstandigheden openbleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

[...]
Tja sorry, Debian is nou eenmaal mijn lievelingsdistro :*

Even serieus. FC4 is een hele andere release dan de release van Sarge, waar onnoemelijk lang op gewacht is.
Onzin. En dat kan ik als slotjeszetter heel duidelijk stellen. De redenen dat het op slot had kunnen gaan zijn:
- Warez
- Geen discussiemogelijkheden, want geen grote veranderingen waar discussies over kunnen zijn, i.t.t. sarge, waar wel degelijk hele grote wijzigingen doorgevoerd zijn.

De eerste was nu al voldoende om te sluiten, de tweede was het niet geweest omdat het te subjectief was. Dat daarnaast de TS gewoon te slecht voor woorden was is in NOS niet perse een reden om een topic te sluiten en heeft _niet_ meegewogen in mijn beslissing.
Natuurlijk zijn moderators ook maar mensen. Maar je zegt dat jullie wel overleggen. *Misschien* gaat er op dat punt toch iets fout. Bedenk wel dat sommige forumbezoekers door dit soort dingen geïrriteerd kunnen worden, vooral ook de term" k*t" die Zwerver in het FC4 topic gebruikt kan daar aan bijdragen. Niet dat ik dit vol rancune post ofzo, maar ik wou dit toch graag even ter discussie brengen.
Sorry, ik had een k*tdag, irriteerde me mateloos aan het feit dat men de policy overtrad en had dat anders moeten verwoorden.
Bedankt voor de uitleg, hier had ik nog niet aan gedacht. Misschien hadden de mods in het geval van het voorbeeld dan gewoon de link naar de warez uit het FC4 topic kunnen halen, en misschien ook kunnen wachten tot er een goede discussie ontstaat.
Nee. Er kon n.l. geen discussie uit voortkomen. Daarvoor moet er wel wat anders aan de hand zijn dan een FC4 release. Het enige waar dat topic in had kunnen resulteren was een "het-doet-het-niet-help"-topic, en daar doen we in NOS niet aan. Grote topics proberen we te vermijden, liever 20 kleine topics over FC4 dan 1 grote.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord Zwerver. Het probleem valt misschien wel mee, achteraf gezien.
Pagina: 1