[java] JBoss + Windows +prioriteiten

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb heb enorme problemen met extreme traagheid onder windows xp als ik JBoss draai (die zwaar aan de slag is met indexeren van documenten). Ik heb de threads die zo zwaar aan de slag zijn al onder een hele lage prioriteit gezet, en ik heb jboss zelf al onder een hele lage prioriteit gezet, maar het systeem blokkeerd het hele os nog steeds vriendelijk.

Verder is het zelfs niet mogelijk dat zoekrequest worden afgehandeld terwijl de threads voor het afhandelen van webrequests onder een veel hogere prioriteit draaien.

Dus mijn vraag:
wie heeft dit probleem ook wel eens gehad? Wie weet waar het aan ligt? Kan windows soms niet met prioriteiten omgaan? Kan java het onder windows niet?

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Draai je jboss als een service of via de cmd?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee, windows prioriteit werkt maar heel beperkt. Heb wel vaker gezien dat een java client windows dood maakt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
ronaldmathies schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:03:
Draai je jboss als een service of via de cmd?
Ik draai het op mijn eigen bak niet als service maar als normale applicatie.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Woei, hier stond onzin. :o

[ Voor 110% gewijzigd door Gert op 30-06-2005 14:06 ]

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik zit mij te bedenken hoe start je JBoss op?

Heb je het al eens geprobeerd met de -server optie.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 05-05 11:52

Eelke Spaak

- Vlad -

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan alleen na een tijdje draaien (paar uur). Even alle actieve applicaties afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt het meestal wel.

TheStreme - Share anything with anyone

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Eelke Spaak schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:54:
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan alleen na een tijdje draaien (paar uur). Even alle actieve applicaties afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt het meestal wel.
Tijdens het ontwikkelen? Of in een productieomgeving?

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 05-05 11:52

Eelke Spaak

- Vlad -

zneek schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:14:
[...]

Tijdens het ontwikkelen? Of in een productieomgeving?
Tijdens ontwikkelen gelukkig :) .

Na er nog even over te hebben gedacht denk ik eerlijk gezegd dat het niet zo zeer aan JBoss op zich ligt, maar meer aan de algehele zut zooi die op mijn computer draait als ik aan het devven ben. Normaliter heb ik openstaan: Netbeans (135MB ram), JBoss (80MB ram), Firefox, Explorer, Windows Media Player, eigen client apps die ik aan het ontwikkelen ben etc. Dit alles op mijn Athlon XP 2500+ met 512 MB geheugen...

TheStreme - Share anything with anyone

Pagina: 1