Toon posts:

Socket 754 icm TwinX-2048-3200C2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

ik zit met een vraag. Ik heb al een aantal post en FAQ doorgelezen maar kan mijn vraag niet vinden.

Ik game niet, werk met Linux waar ik alle software moet compileren. Op moment gaat mijn geheugen gebruik regelmatig boven de 1024MB geheugen uit (azureus met een aantal torrents laten lopen met name).

Ik wil geheugenuitbreiding naar 2048MB. Punt is dat ik met een socket 754 werk welke geen dualchannel geheugen controller heeft (in tegenstelling dus tot de 939/940).

Wanneer ik dan op de Corsair site kijk, zie ik bij recommanded modules precies die module staan maar dan niet in matched pair: TWINX1024-3200C2 / DDR-400 (PC-3200) / *2-3-3-6 / 2.5-3-3-6 Ook op de website van mijn MOBO staat dubbel geheugen mogelijk alleen mag ik hiermee slechts 2 banken vullen.

Mijn vraagen zijn concreet:
  1. Heeft het zin om dit geheugen te kopen gezien het feit dat ik slechts een single controller heb?
  2. In hoeverre is dit snellere geheugen handig als je kijkt naar waar ik mijn pc voor gebruik? http://www4.tomshardware.com/motherboard/20040119/index.html =test maar richt zich meer op games. Overigens wil ik op kortere termijn meer de server kant op met deze pc.
  3. Kun je me een pointer geven naar evt ander geheugen, mochten de eerste 2 vragen niet opgaan?
Zou iemand mij willen verlichten in mijn overdenkingen? Alvast vriendelijk dank! Hieronder nog enige achtergrond informatie.

Huidig systeem:
MSI K8T NEO FIS2R
AMD64 3200+
2x Coirsair VS512MB400 PC3200 512MB 64Mx64 184 DIMM (cas 2,5)

Facts about this Chipset
The VIA K8T800 chipset with Hyper8 technology is powering next generation 64-bit compatible platforms based on the Athlon™64 processor based performance PC platforms. Socket 939 platforms support Dual Channel memory configurations while the Socket 745 supports Single Channel.

Eventuele nieuwe geheugen:
TwinX memory kits are designed to provide the ultimate in performance and stability in dual channel boards.

Verwijderd

Volgens mij kan je beter opnieuw Corsair ValueSelect geheugen er in stoppen.
Dat TWINX geheugen heeft in jou situatie toch geen noemswaardig voordeel, en het is een stuk duurder dan ValueSelect geheugen natuurlijk.