NAD C-521 BEE of Denon DCD-685?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Oké, ik ben al heel lang aan het kijken voor een nieuwe cd-speler en nu mijn oude cd-speler eindelijk ècht niets meer doet, moet ik er toch aan geloven :)

Mijn oog viel als eerste op de NAD C-521 BEE, specs:
• 20bit Burr-brown DAC (Sigma-delta)
• Coax out
• High quality 5532 op-amps
• Digitaal en analoog deel apart gevoed
• Prijs: 249,-
.
Toen ik um bijna wilde bestellen en ging twijfelen, zag ik ook deze Denon DCD-685, specs:
• Dual LAMBDA 20bit DAC
• Optical out
• Prijs: 269,-

Ik ging vooral twijfelen vanwege de Dual DAC in die Denon, is dit beter dan die Burr-brown in de NAD?
Iemand ervaring met CD-spelers van NAD?
Misschien raadt iemand een hele andere speler aan in de prijsklasse à 250 euri?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Mijn gevoel zegt de NAD, die is erg mooi, van Denon CD spelers hoor je nooit veel. De Burr-Brown DAC in de NAD is in elk geval erg goed, dat Dual in de naam van Denon DAC stelt volgens mij geen moer voor (waarschijnlijk twee-kanaals ;) ).

Maar luisteren is de enige optie.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2005 12:47 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Marantz CD5400

Verwijderd

De Denon cdspelers zijn niet meer zoals ze vroeger waren. Voor de (vraag)prijs kun je beter naar andere merken gaan kijken. NAD maken mooie cd-spelers. Ze hebben wel een tijdje last gehad van snelle reparatiegevallen. Ik neem echter aan dat dat wel inmiddels opgelost is (Vraag het na in een betere hifi zaak).
Jammer genoeg valt Arcam buiten je budget, anders zou ik je die zeker aanraden. Misschien een 2e hands (Arcam CD62T is een leuke instapper)?

• phaas
Mss leuk als je even zegt waarom... ik kan nl. weinig vinden over deze speler.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zal ook even een nuttige bijdrage leveren:

AH! Tjoeb `99 _/-\o_

Review

Als je op Google ff zoekt op tjoeb 99 dan wordt je overspoelt met lofzang voor dit prachtige apparaat!

Voor het geval dat je het niet door had: ik heb er één! >:)

Oh ja, als je een beetje regelmatig op markt.hifi.nl kijkt dan komt er nog wel eens eentje voorbij.
Gisteren nog een Njoe Tjoeb, gemodde Marantz CD4300 geloof ik. Qua prijs tweedehand erg interessant.

[ Voor 26% gewijzigd door Trasos op 30-06-2005 14:35 ]

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 16:59
Toen ik een cd speler zocht heb ik die DCD-685 ook beluistered.
Ik was toen niet erg onder de indruk (in vergelijking met de DCD-1450AR :+ ).

Volgens mij staat die 521 en de 685 in zo'n beetje elke grote audiozaak naast elkaar opgesteld dus ik zou zeggen: trek je regenjas aan en ga op stap.

Waarschijnlijk is die NAD wat beter maar ik ben niet zo dol op de bouw "kwaliteit" van dat merk.
Die Denon draait waarschijnlijk over 20 jaar nog steeds.

Wel gaan luisteren hoor, want ik schrok gewoon van de verschillen tussen cd-spelers :)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Verwijderd

Ik heb zelf die NAD, enige minpuntje is dat het loopwerk wat geluid maakt, maar dat hoor je alleen als je er naast staat, verder een zeer neutraal (ietepiet warm) geluid en een stevige bouw imho. Zag deze bij de polectro in amsterdam voor 299 euro staan en zelf voor 270 euro in de raf uitverkoop gekocht, 250 euro zou een mooie prijs zijn!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:46:
Mijn gevoel zegt de NAD, die is erg mooi, van Denon CD spelers hoor je nooit veel. De Burr-Brown DAC in de NAD is in elk geval erg goed, dat Dual in de naam van Denon DAC stelt volgens mij geen moer voor (waarschijnlijk twee-kanaals ;) ).

Maar luisteren is de enige optie.
1. De Denon heeft ook een Burr Brown 20 bit DAC (PCM1702).
2. Als je van een cd-speler niet veel hoort, betekent dat niet dat hij slecht is.
3. Dat dual betekent 2 per kanaal.
"The LAMDA Super Linear Converter (SLC) design includes a LSI, developed by Denon, that divides the digital data into two streams to eliminate zero-cross distortion in a powerful DAC configuration. In the two data streams, there is no reversal of the MSB and the combined waveform also shows no zero-cross distortion. Even if there is distortion in the orignal infomration for a certain bit, the two signals are averaged, reducing the distortion by one half. On the other hand, if the signal level is larger than the amount of shift, the waveform will pass through the usual, unbalanced zero-cross point and any distortions in the signal will then be eliminated by the MSB compensation feature of the SLC."

Ik denk dat beiden goede cd-spelers zijn en de keuze gemaakt moet worden aan de hand van zelf luisteren.
Ik weet alleen uit ervaring dat de betrouwbaarheid en duurzaamheid bij Denon cd-spelers erg goed is (en bij de andere apparatuur ook). De Denon is alleen wat ouder voor zover ik weet, maar of dat bij cd-spelers wat uitmaakt kan ik niet zeggen.
Ik zou alleen even verder kijken hoeveel de 755 van Denon kost, aangezien deze Alpha Processing heeft, hetgeen (naar mijn mening) voor een merkbare verbetering zorgt .

Gegevens en testberichten:
http://www.denon.de/site/...=2&action=detail&Pid=14&#

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 18:22 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Als je van een cd-speler niet veel hoort, betekent dat niet dat hij slecht is.
Klopt, maar als hij erg goed is hoor je dat wel (b.v. de legendarische NAD 541i waar de 521BEE van afgeleid is).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

tweedehands:

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=791.0

is niet van mij btw, maar ik kwam hem toevallig tegen, is een erg goede cd speler (maar wel iets duurder als de modellen die jij noemt).

Verder ben ik meer een Denon als NAD fan, maar ik kan over deze twee apparaten niet oordelen, omdat ik ze nog nooit gehoord heb.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een Denon 725, ik denk een jaar of 9 oud. Echt nog nooit één probleem mee gehad, één keer stoorde een zelf gebrand cd'tje dus dacht ik dat hij eindelijk defect was, maar toen bleek er een laag folie weg te zijn van 0,25x1cm! en toen sloeg hij een beetje over, niks vast lopen gewoon een plopje, klasse _/-\o_

Nad ziet er erg strak en eigenzinnig uit, maar vaak lees je dat het wat eerder stopt met werken.

p.s. ik heb de champagnekleur van Denon en dat is na 13jaar (zo oud is de versterker pma9xx) nog steeds een mooie kleur en tijdloos.

www.casarodriguillo.com

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Uit wat voor land is NAD eigenlijk afkomstig? :)

Verwijderd

Van hifi.nl

"... De oorsprong van NAD ligt in Engeland (Londen) en de USA (Boston), nu is de productontwikkeling en het hoofdkwartier te vinden in Canada (Pickering, Ontario). De productie vindt wereldwijd plaats waar de beste prijs/kwaliteits verhouding kan worden verkregen."

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:54:
Van hifi.nl

"... De oorsprong van NAD ligt in Engeland (Londen) en de USA (Boston), nu is de productontwikkeling en het hoofdkwartier te vinden in Canada (Pickering, Ontario). De productie vindt wereldwijd plaats waar de beste prijs/kwaliteits verhouding kan worden verkregen."
Dank je wel. Was benieuwd of het Engels of Amerikaans was. Dat is het dus beide... ;) Grappig.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:08:
De Denon cdspelers zijn niet meer zoals ze vroeger waren. Voor de (vraag)prijs kun je beter naar andere merken gaan kijken.
(allereerst sorry voor de schop, als cyberjobe's mail in z'n profiel stond had ik dat gedaan :) )

Ik ben aan het rondsnuffelen voor het geval m'n dcd-1290 ter ziele zou gaan, bedoel je ermee dat de 685 of 755 gewoon minder zijn dan m'n speler..? Ik weet wel dat ik zelf m'n oortjes moet gebruiken, maar ik ben best wel benieuwd of denon waardige opvolgers gemaakt heeft, een C521BEE staat op zich wel stoer bij m'n C320BEE, maar da's geen argument natuurlijk :P . Vind m'n dcd-1290 klankmatig een geweldig ding, zou het een domper vinden als er geen opvolger was :) .

("denon man" schept verwachtingen, ik heb niet echt een overzicht van modellen door de jaren heen van denon kunnen ontdekken, hopelijk kun je me helpen :) )

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Er is maar 1 iemand die de Marantz CD5400 adviseerd, is de NAD 521BEE echt een stuk beter dan de Marantz CD5400 dan? Het scheelt namelijk wel zo'n €70.

Verwijderd

Ik zou voor het geld gewoon de marantz nemen...

• Bananenplant
Ah, meel naar de importeur is soms ook handig :) .
Geachte heer ucchan,

Bedankt voor uw e-mail.

De DCD 1290 is vergelijkbaar met de DCD 1450, de DCD 1450 is nu ongeveer
een 3 maanden uit assortiment en had een adviesprijs van EUR 470,-
En komt met betrekking tot de uiterlijkheden en specificaties redelijk
overeen.

De opvolger van de DCD 1450 volgt voor zover bekend later dit jaar, de
specificaties en de prijs zijn nog niet bekend
wel is bekend dat deze een geheel ander uiterlijk gaan krijgen.

Vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Is er niet een dumpdagentopic ofzo :9 ?

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 08:28
Ik heb hier ook een CD5400 staan, mooie speler voor het geld. Speelt eigenlijk alles goed, maar er zit een fout in de besturing/firmware zodat hij af en toe 1 keer overslaat, na 8 of 9 cd's ofzo. Maar meestal nooit. Ik wilde hier eerst mee terug gaan maar het is eigenlijk niet de moeite, het stoort niet echt aangezien het maar zelden gebeurt. Overigens hebben de meeste mensen er geen problemen mee... ;)

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Verwijderd

ucchan schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:30:
[...]

(allereerst sorry voor de schop, als cyberjobe's mail in z'n profiel stond had ik dat gedaan :) )
Sorry... ik geef mijn persoonlijke emailadres nooit af via internet: ik heb geen zin in spam met mijn 56k6 modem en mijn werk-emailadres blijft in principe ook alleen voor het werk (behalve voor grote plaatjes ed) ;)

Ja. Sterker nog: ik wilde heel graag de DCD-1650 hebben. Zijn ze niet meer verkrijgbaar. De DCD-1550 zou fors slechter zijn dan mijn Sony 400 cdwisselaar. Daarom ben ik op zoek gegaan naar kwalitatief vergelijkbare cdspeler (in dezelfde prijsklasse uiteraard). Mijn audioverkoper (die mijn smaak heel goed kent) raadde me een Arcam CD72T aan. Helaas had hij ze nog alleen in het zilver te koop en ben dus naar de CD62T in 'zwart' gegaan. Stom genoeg had ik beter voor de POA-CD10 moeten gaan (2e hands: 4 maanden oud. Van €4000,- voor €1000,- :( :( :( dan maar champange ipv zwart)
Ik ben aan het rondsnuffelen voor het geval m'n dcd-1290 ter ziele zou gaan, bedoel je ermee dat de 685 of 755 gewoon minder zijn dan m'n speler..? Ik weet wel dat ik zelf m'n oortjes moet gebruiken, maar ik ben best wel benieuwd of denon waardige opvolgers gemaakt heeft, een C521BEE staat op zich wel stoer bij m'n C320BEE, maar da's geen argument natuurlijk :P . Vind m'n dcd-1290 klankmatig een geweldig ding, zou het een domper vinden als er geen opvolger was :) .
]ucchan schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:30:
("denon man" schept verwachtingen, ik heb niet echt een overzicht van modellen door de jaren heen van denon kunnen ontdekken, hopelijk kun je me helpen :) )
"denon man' is afgeleid van het aantal spullen wat van Denon heb (zie beneden deze post)...
Voor de historische spullen van Denon is er een heuse Denon museum: http://denon.jp/museum/index.html Zelfs in 1969 was er al Denon!

Verwijderd

Als je interesse hebt, ik krijg over een tijdje een Onix XCD-88 binnen.
Gloednieuw en ongeveer gelijk aan de Shanling CD-S100 en Music Hall.
Onix XCD-88 basic facts to get the ball rolling:

A rebranded/tweaked? version of the Shanling CD-S100 (commonly known under the MusicHall MMF-CD25 make/model) with components very similar to the list below):

1. HDCD decoding chip
2. Burr-Brown 1732 24-bit/96kHz DAC
3. Philips CDM-12.1 transport controlled by a CD-7mkII servo
4. Thick brushed-aluminum front plate and solid chassis
5. Two digital outputs; 1 x coaxial and 1 x optical
6. Standard analog output
7. The OPA 2134 op amps are used for the output stage and low pass filtering
8. Full remote-control operation
9. High quality remote control
10. Easily readable and dimmable florescent display
11. Detachable power cord

Cost will be $399
Een review

Zeer goede cdspeler voor het geld die alle spelers uit deze prijsklasse wegspeelt.
Als je interesse hebt, stuur dan even een mailtje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 13:40 ]

Verwijderd

hallo phaas,

Is geen makkelijke keuze. Als je de kans hebt zou ik ze gaan luisteren. Ga gewoon eens luisteren naar verschillende merken in jou budget. Laat andere merken ook eens langskomen, zoals arcam, marantz, rotel. Belangrijk is wel, dat de speler lekker klinkt op jou installatie, dus probeer er een paar uit bij jou thuis.

Ik zou zelf voor 2de hands gaan kijken, aangezien je voor die prijsklasse een zeer mooie 2de hands speler er uit kunt halen, voor 100 euro heb je al zo'n Nad, Denon of Marantz.
Persoonlijk zou ik voor de NAD gaan ( maar dat is puur mijn smaak ) Gewoon omdat ik ook weet hoe goed zijn voorganger(s) waren. Mss klinkt vind ik de Denon beter klinken. Wat ik weet van NAD: zeer neutrale klank ( nooit schel ), Heb een keer een wat oudere Denon gehoord ( 1000euro ) vond hem matig in vergelijking met een marantz CD63 SE , maar die is nieuwer.
Btw; de techniek van CD-spelers gaat wel goed vooruit, dus een nieuwere speler is vaak geen slechte keus, wil niet zeggen dat een oudere speler slechter is dan nieuwere

Veel succes met je keus, mvg Dreee

• Bananenplant
Niet alles staat in dat museum zie ik :) . Ken je de 1460 ook? De speks komen redelijk overeen met de 1290, ziet er ook haast hetzelfde uit op plaatjes. Als de c521bee op een vergelijkbaar niveau zit als een dcd-755 is dat iig zonde van m'n geld (of ik moet naar een C542 gaan kijken :X )... Ik vind het alleen een eng idee dat ik een speler van zo'n tien jaar oud heb en dat-ie een keer kapot kan gaan :( .

(Op zich wel een nadeel aan tweedehands apparatuur, je raakt voor weinig geld al verwend :o )

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:57
Ik heb de NAD 521 en ben daar zeer tevreden mee

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• phaas
Ha leuk, ik was dit topic eerlijk gezegd een beetje uit het oog verloren :)
Inmiddels heb ik de NAD gekocht en ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt!
Hij is duidelijk een stuk lichter kwa klank dan mijn oude cd-speler, die de neiging had erg dof te klinken.
Na een beetje wennen aan de nieuwe klank is het IMHO een lust voor het oor, en al helemaal voor 250,- (Bij Correct in Rotterdam, zie www.correct.com)

Ik moet eerlijk gezegd wel opbiechten dat ik niet geluisterd heb in de winkel, puur uit zelfbescherming. Ik ken mezelf, na een halfuurtje luisteren zit ik zo honderd euri over mn geplande budget heen :P

• Bananenplant
Mazzelaar, ik wou dat ik 'm kon nemen zonder er klankmatig op achteruit te gaan :'( ...

Maar NAD heeft wel een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding... *twijfel*

Verwijderd

€ 250 is een nette prijs voor die speler, en ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen.
Ik heb zelf al een jaar of 5 een C-540, en dat ding bevalt me nog steeds uitstekend! In 't begin is 't inderdaad even wennen aan het 'slanke' geluidsspectrum van NAD (gedetailleerd, maar niet kunstmatig analytisch), maar op een goede, liefst ietsje warm kleurende, versterker/speaker combinatie (bij mij Marantz AV9000 / MM9000 en ondertussen 18 jaar oude T+A TMR80 speakers) klinkt 't fantastisch.

Verwijderd

En hebben jullie problemen met CD-R's? Daar ben ik wel een beetje huiverig voor namelijk.

phaas: bedankt voor je mail

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:48:
Er is maar 1 iemand die de Marantz CD5400 adviseerd, is de NAD 521BEE echt een stuk beter dan de Marantz CD5400 dan? Het scheelt namelijk wel zo'n €70.
Niks mis met Marantz, maar ik heb wel een beetje twijfels over de kwaliteit van hun 'low budget' spullen.
Mijn ervaringen zijn gebaseerd op 1 speler, en 't is al weer een jaar of 6 geleden, maar toch...

Toen m'n Sony CDP-227ESD speler 't na veel jaren trouwe dienst 't begaf, moest er een nieuwe speler komen. Budget was toen wat beperkt, dus ik koos voor een Marantz CD-62. Prima geluid, maar binnen 2 maand was 't loopwerk stuk. Gerepareerd, en toen deed 'ie het weer. Voor weer 2 maanden...
Daarna een nieuwe versie geeist en gekregen, maar na 4 maanden had 'ie hetzelfde probleem.

Toen toch maar een NAD C-540 gekocht, en die doet 't nu nog steeds.

Marantz kan bij mij wel een potje breken, want ik heb er over het algemeen prima ervaringen mee (m'n huidige voor- en eindversterker zijn van Marantz), maar voorlopig blijf ik ver uit de buurt van hun budget-lijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:18:
En hebben jullie problemen met CD-R's? Daar ben ik wel een beetje huiverig voor namelijk.
Bij die NAD? Mijn C-540 slikt zo ongeveer alles wat ik 'm voer, dus dat zal voor de C-521 ook wel gelden.

• Bananenplant
Hmm, als ik zo even op audioreview.com lees heb je met een C540/C541 een grote kans dat-ie op den duur helemaal niks meer wil lezen en gaat overslaan :?

• phaas
ucchan schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:33:
Hmm, als ik zo even op audioreview.com lees heb je met een C540/C541 een grote kans dat-ie op den duur helemaal niks meer wil lezen en gaat overslaan :?
Explain....

Verder, geen enkel probleem gehad met CD-R's, zelfs niet met de meest slechte en bekrasde :)

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:17
Hebben jullie voor de rest nog moeite met het afspelen van cd's met copy control? Ik heb bij mijn dvd-speler namelijk wel last van jitter bij sommige cd's met copy control. Komt dat bij stand-alone cd-spelers ook voor?

• Bananenplant
Hmm, tweedehands heb ik deze spelers gezien die me wel interessant leken:

NAD C 541
Denon DCD-1015
Cambridge D500

Tweedehands is prijstechnisch natuurlijk leuk, maar ik wil niet weer een speler die na een jaar kuren krijgt :P . Ik heb de mensen van Denon ook even gevraagd hoe de 1015 in de productlijn stond toendertijd (een vriend van me heeft die speler ook trouwens), die C 541 lijkt me wel tof (als ie maar niet supersnel kapot gaat :/ ), die cambridge lijkt me verder nog wel interessant eigenlijk... maar kennen jullie die verder :) ? Heb gelezen dat het loopwerk herrie maakt en op audioreview.com zegt iedereen dat een andere krachtkabel 'm ineens 10x beter maakt en er zitten figuren tussen die bose gebruiken, ik vraag me af in hoeverre die reviews betrouwbaar zijn :/ (fanboys enzo)...

Ik wil me gewoon nergens meer aan ergeren en gewoon plaatjes draaien :) .

Verwijderd

Nad heeft idd wel problemen gehad met productiefouten, maar ik geloof dat het nu weer beter gaat.Was ook een paar jaar geleden dacht ik, anders heb je altijd garantie.
Wanneer je CD spelers 2de hands koopt, is het volgens mij niet zo'n slecht idee om één met fabrieksgarantie te pakken, met garantie is altijd het beste natuurlijk. :) Lijkt me wel een onderdeel van een hifi-set dat wat sneller kapot gaat. Genoeg ervaring met goedkopere spelertjes natuurlijk :P

Die Cambridge lijkt me wel wat. Ziet er van binnen ook wel goed uit.
http://www.tnt-audio.com/jpeg/d500with.jpg

Verwijderd

ucchan schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:16:
[...]

Niet alles staat in dat museum zie ik :) . Ken je de 1460 ook? De speks komen redelijk overeen met de 1290, ziet er ook haast hetzelfde uit op plaatjes. Als de c521bee op een vergelijkbaar niveau zit als een dcd-755 is dat iig zonde van m'n geld (of ik moet naar een C542 gaan kijken :X )... Ik vind het alleen een eng idee dat ik een speler van zo'n tien jaar oud heb en dat-ie een keer kapot kan gaan :( .

(Op zich wel een nadeel aan tweedehands apparatuur, je raakt voor weinig geld al verwend :o )
Ik ken de 1460 niet... De specs zeggen niet veel. Let ff op: soms heeft Denon een aparte nummer voor een versie met een AB (bij de tuner was dat iig wel, met een ietsie pietsie meer mogelijkheden: wide band+narrow band voor lokale omroepen of piraten)...
Ik denk dat NAD en Denon niet 1op1 te vergelijken is. Denon onderling match natuurlijk wel bij elkaar. Ik zou zeker luisteren of de NAD goed bij Denon past (behalve het uiterlijk: dat past nevernooit bij elkaar). Je zou ook (zoals ik eerder vermeld heb) eens naar een Arcam kunnen kijken: de Diva 62 en 72 zijn inmiddels uit de roulatie. Wellicht heeft een winkel nog een paar liggen voor een schappelijke prijs, maar ook hier weer: luisteren of het bij jouw installatie match, of je moet een verkoper kennen die jouw smaak door-en-door kent. Wel jammer dat het zwart van Arcam een beetje antraciet is (de FMJ range heeft een echte zwarte kast, maar ja, dat is zeker voor jou een totaal andere klasse kwa prijs).

Verwijderd

Desnoods tweedehands zoals hier. Wat mij betreft maken NAD en Denon prima producten, maar staan de Arcams toch een treetje hoger. NB ben zelf aan het twijfelen tussen een NAD en een Arcam tuner. Keuzes...

• Bananenplant
Afbeeldingslocatie: http://www.tjaard.nl/wp-content/pics/arcam001.jpg

Ik heb een arcam alpha gekocht, met een nieuw loopwerk, hij ziet er antiek uit, maar hij speelt m'n dcd-1290 er met gemak uit :o !

Pagina: 1