Toon posts:

Supersnel Parallel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg je je parallelle poort zo snel mogelijk en heeft de maximale snelheid iets te maken met je chipset en moederbord?

Ik dacht eerst altijd dat ecp het snelst was, maar epp is sneller en ecp + epp maakt geen verschil (epp 691kb/s, ecp + epp 696kb/s en ecp 424kb/s) op mijn athlon (k7m bord). Heb ook een PIII getest en deze kwam op epp op 810kb/s

Iemand een idee hoe ik mijn parallelle poort kan opvoeren?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kan ook liggen aan je FSB, waar de PCI divider weer mee samenhangt, en daarmee ook weer de snelheid van ISA shit, zoals parallelle poorten. Uit de Pentium tijd weet ik nog wel dat een AWE 32 kon gaan "zingen" als je de busspeed omhoog gooide.

Wellicht heeft het ook invloed op de snelheid van de parallelle poort.

Waarom moet die eigenlijk zo snel mogelijk zijn? Voor je zipdrive? In dat geval zou ik zeggen, koop een SCSI, je weet dan niet wat je mee maakt.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een parallelle poort zit logisch gezien misschien wel op de ISA bus, maar fysiek niet. En hij is dus ook niet beperkt door de snelheid daarvan.
Het klopt wel dat ECP niet sneller is dan EPP, het voordeel van ECP is vooral dat er DMA gebruikt kan worden voor de data-overdracht -> lagere processorbelasting.

De snelheid van een parallelle poort is in principe alleen beperkt door de snelheid van beide aangesloten apparaten... (en de chipsets daarin)