Apple iPod mini in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe kan ik mijn ipod mini aansluiten op mijn autoradio/boxen in de auto? Er was al een gedateerd topic over, dus daarom dit nieuwe topic. Zijn er nieuwe ontwikkelingen, of weet iemand hoe ik dit het beste kan doen. Het gaat om een autoradio met cd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26
Je hebt speciale kabeltjes die je aan je cd-wisselaar ingang kan koppelen

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Waarom gebruik je niet de iTrip
Ik maak gebruik van zijn grote broertje op de 20GB 4G. Werkt perfect, je kweekt je eigen FM zender. Het apparaat is alleen illegaal in Nederland, je zult hem dus van "onder de toonbank" of eBay moeten halen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik heb zelf een nieuwe autoradio (JVC KD-G611/-612) gekocht (mede omdat de vorige kuren begon te krijgen) met een line-in in het front. Daar kun je dus alles wat een hoofdtelefoon aansluiting heeft op aansluiten. Maar da's natuurlijk een vrij radicale oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Maar 't werkt wel prima. Sommige radio's hebben een line-in op de achterkant zitten. FF een tulp -> jack kabeltje op drukken en je sluit je iPod wederom zo aan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:31
Voor het aansluiten van de iPod op originele autoradio's of op Sony radio's kan ik je wel een goede tip geven: http://www.connects2.com/...F/Dutchsonyipod5030SI.pdf
Dit werk dus via de cd-wisselaar aansluiting van de radio. De geluidskwaliteit is dus ook vele malen beter dan die van de minder legale FM modulator.

[spam modus]
Verkrijgbaar bij AES (www.connects2.nl --> daar werk ik dus ;) ) Overigens zijn we wegens vakantie gesloten tot eind juli. De adapter is ook te bestellen bij de fabrikant in Engeland: www.connects2.com
[/spam modus]

[ Voor 21% gewijzigd door baexem op 30-06-2005 13:40 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Da's wel keiharde spam :/

De meeste iPod aansluit pheriperals vind ik maar onzin. Ze bieden amper functionaliteit, eigenlijk alleen maar nadelen.
Voordeel is dat je 'm kan bedienen met de radio zelf, maar het nadeel is dat je iedere keer je iPod in je dashboardkastje moet leggen, waar 'ie alsnog alle kanten op kan slingeren afgezien van 't feit dat dat kastje vaak vol ligt met troep. Niet praktisch.

Als je je iPod zonodig in het zicht wilt houden kan je 'm net zo goed met de hand bedienen, en dan volstaat een simpel line-kabeltje ook wel. Een dockje voor een PDA of iPod van 15 euro plus een kabel van 1 euro en je bent klaar.

Die kastjes kosten vaak 200 euro oid en rechtvaardigen hun prijs/functionaliteit absoluut niet wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op www.belkin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 14:54
Mocht je nou echt geld willen uitgeven dan moet je is kijken naar de oplossing van Alpine, die heeft een serie radio's + optionele iPod kit waarmee je hem gemakkelijk kunt aansluiten op je radio. Het kost iets, maar is mooi iig. Gewoon even google op alpine en iPod en je vidn hem geloof ik.

Maar idd, wel ernstig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja wat is duur, ik heb die Alpine Ipod combinatie en bevalt erg goed geluid is perfect, de Alpine is gewoon een hele goede radio cd/mp3/wma speler en hij ligt echt veilig in het dashboard kastje. Anders heb je weer iets op te bergen. Helaas zijn er geen radio's meer met een line in.
Ik was trouwens voor radio en Ipod connectie € 350 kwijt. Veel geld maar niet duur.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg "FM modulator". :) Is een app wat je tussen de aansluiting van de antenne plaatst.
Ik moet er zelf ook nog eens een gaan kopen. Tweede hands zijn ze aardig te vinden geloof ik.

owja: http://www.sourencs.nl/fmmodulator.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/images/product/image.php?id=8769

Ik zag zoiets laatst bij mp3man.nl voor iets van 7 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

zo'n ding heb ik ook in m'n peugeot, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

wat is het precies Tonks? Kon op de site geen accesoires vinden van rond de 7 euro?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik vind de functionaliteit die Dension met de ice>link plus (zie o.a. www.icepod.nl) biedt wel aardig. Er zijn nog wel anderen die een vergelijkbaar product leveren trouwens, maar ze noemen allemaal natuurlijk mijn auto+fabrieksradio niet (bij icepod.nl staat ie dan iig nog 'wordt verwacht').

Daarmee kan je bij veel radio's de informatie van de iPod gewoon op de radio-display zien en kan ie bediend worden 'alsof het een cd-wisselaar is', dus vaak ook gewoon met de radio zelf of eventueel stuur-bediening (wat ik iig wil ;) ).

[ Voor 39% gewijzigd door ACM op 01-07-2005 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik heb een Kenwood radio en Kenwood heeft daar ook zo'n mooie uitvinding voor. Ik heb dit kastje ertussen zitten:

Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/products/2005/113/l113iP500-o_.jpeg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

rimave schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:59:
Ik heb een Kenwood radio en Kenwood heeft daar ook zo'n mooie uitvinding voor. Ik heb dit kastje ertussen zitten:

[afbeelding]
Heb ik ook, werkt prima. Werkt op alle recente Kenwood radio's met cd-wisselaar ingang.
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:45:
Voordeel is dat je 'm kan bedienen met de radio zelf, maar het nadeel is dat je iedere keer je iPod in je dashboardkastje moet leggen, waar 'ie alsnog alle kanten op kan slingeren afgezien van 't feit dat dat kastje vaak vol ligt met troep. Niet praktisch.

Als je je iPod zonodig in het zicht wilt houden kan je 'm net zo goed met de hand bedienen, en dan volstaat een simpel line-kabeltje ook wel. Een dockje voor een PDA of iPod van 15 euro plus een kabel van 1 euro en je bent klaar.
Ik heb beide oplossingen gehad, losse ipod in carkit-houder via een line-in en tegenwoordig een kenwood car-connector. Met een connector in het dashboardkastje is wat mij betreft _veel_ beter te doen. Ik stap in, sluit m'n ipod aan, en rij weg. De radio regelt de rest en als je met 120 op de snelweg zit en ff een ander nummer wil kiezen is het drukken van een knop / jog net iets sneller dan het scrollwheel omdat je niet naar het display hoeft te kijken.

En het slingeren valt reuze mee. Mijn iPod zit in een belkin-hoesje en blijft keurig netjes op z'n plaats.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Btw, deze link bij apple viel me net ineens op:
http://www.apple.com/ipod/ipodyourcar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben van plan om de Belkin TuneBase te kopen.

Het grote voordeel schijnt te zijn dat het geluid via de dockconnector veel beter klinkt dan uit de koptelefoonuitgang, die is namelijk gewoon bedoeld voor koptelefoons, niet voor versterkers. Daarnaast wordt je iPod meteen opgeladen en slingert hij niet los rond in je dashboardkastje o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8V7098/FUL1_F8V7098.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Maurits van Baerle op 02-07-2005 14:41 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Modulator ofwel een Itrip werkt best wel leuk maar niet echt in het westen van het land, want daar zijn iets teveel zenders. Daarbuiten prima.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Zoals ik al had ondervonden en ACM's link aangeeft: er zijn een aantal autofabrikanten die al mooie oplossingen bieden. Ik zelf hoop binnenkort een Mini te bestellen met een iPod kit erin, dat gecombineerd met zo'n lekkere Harman-Kardonn audio-set geeft mij vrij hoge verwachtingen moet ik bekennen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn ook autoradio's met een usb aansluiting..
ben ik heel erg naïef als ik geloof dat dit zou kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Ik ben benieuwd hoe goed die Belkin Tunebase vast zit in je sigarettenaanstekerding. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets stabiel vast zit.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 09:33
dat hangt van de stugheid van het draad/stang af.
ik denk toch dat het wel stevig is hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
rimave schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:59:

[afbeelding]
Mooi kastje, maar is deze oon geschikt voor andere spelers zoals bv de iAudio x5

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Frogmen schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:37:
Modulator ofwel een Itrip werkt best wel leuk maar niet echt in het westen van het land, want daar zijn iets teveel zenders. Daarbuiten prima.
Mijn Itrip Mini werkt ook in het westen van het land perfecto op 87.5... En in de rest van het land eigenlijk ook, heb het pas 1 of 2 keer gehad dat het signaal echt slecht was en ik wat anders op moest zoeken.

Reden dat ik voor iTrip heb gekozen is dat ik in veel verschillende auto's rijd en het dus niet haalbaar is om in elke auto een kabel te leggen. Daarnaast is de iTrip kwa prijs een stuk gunstiger dan de meeste andere solutions. Hijs in NL trouwens gewoon te koop bij de Apple Store in amsterdam (raadhuisstraat).

Kwaliteit is voor mij goed genoeg, als je de standaard radiozenders (538, 3FM, Noordzee, Skyradio) in stereo gewoon goed genoeg vind voor in de auto dan is dit ook een prima oplossing. Nadeel is wel dat je dus wel de ipod binnen handbereik moet houden voor switchen van liedjes. Ook is het voor langere trips aan te raden om een auto-oplader erbij te kopen, die heb ik nog niet, maar een vriend van mij wel. Iemand nog tips daarvoor?? :P (beetje offtopic ;))
Pagina: 1