Nog even over AGP voltage..

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50
Heb al een vraag gesteld over aanschaf nieuwe kaart, en of dat dan verschil uitmaakt of ik een AGP8 kaart (ik zit te denken aan de 6600GT) in mijn Asus P4PE moederbord druk, waar een AGP4x slot in zit. Nu vond ik deze info ergens:

------------------------------------------------------------------
Hierbij is overigens ook het voltage verlaagd van 3,3 naar 1,5 Volt (4x) naar 0,8 Volt (8x). Let daar op als je een videokaart en/of moederbord koopt. Als je een AGP 8x kaart die met 1,5V werkt in een MoederBord met 3,3V AGP poort steekt, kan die gewoon doorbranden!
------------------------------------------------------------------

Klopt dat...??? Met andere woorden: maak ik kans dat die 6600GT gewoon niet in mijn systeem kan, aangezien het voltage te hoog zou liggen?

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 09:41
Op jouw systeem gaat die kaart wel werken. Is voor zover ik weet gewoon 1,5 Volt. Heb zelf ook een P4PE-X moederbord waar een N6600GT op zit.

Verwijderd

heb ditzelfde probleem al eens gehad met mijn p2 daarin zit een sis 5598/6326 een 8mb kaartje, Heb in ditzelde slot een 4AGP 32mb kaart gezet maar dit ging gewoon niet omdat mijn moederbord, chaintech 6btm dit niet ondersteunde en de kaart werd ook niet teruggeregeld naar de oudere 2AGP stand. Dus weer gewoon verder gedraaid met de sis kaart die hetnog steeds prima doet trouwens.
grtzz machje

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 20:56

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In de V&B FAQ staat een stukje over de verschillende AGP sloten en kaarten, dit was voor mij erg handig.
Mijn Asrock K7VT6 moederbord heeft namelijk geen universele AGP slot maar een die alleen op 1,5V werkt, mijn oude 3.3V AGP kaart ging dus niet werken en ik moest een nieuwe kopen.
Als ik de site van Asus er op na sla, heeft je P4PE een 1,5V AGP slot, net zoals mijn mobo, je toekomstige 6600GT gaat dus werken.
Expansion Slots 1 x AGP 4X (1.5V only)
6 x PCI

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/AGP_config.gif

All you will need :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50
OK, ik begrijp dus uit bovenstaande dat de 6600GT een 1.5v kaart is, ondanks het gestelde over AGP8x, dat dat 0.8V zou zijn?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Als een kaart op 8, 4 en 2x agp kan welken (wat alle moderne kaarten kunnen) zal het geen problemen geven. Die 0,8-3,3 volt is alleen voor de signalen van en naar de kaart. De controler die die signalen verstuurd kan aangestuurd worden om op de verschillende agp snelheden te werken en de signalen met bijpassend voltage te versturen. Een nieuwe kaart gaat dus op een oud moederbord werken mits die in het slot past. Pas nooit het slot aan om de kaart wel te laten passen. Het slot past uit voorzorg niet!

Voor de zekerheid kan je nog wel even de handleiding raadplegen wat die er over zegt.

[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 30-06-2005 14:04 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQwerk, zoals hierboven staat aangegeven. Check de specs van je mobo, check de specs van de kaart (site fabrikant kan verheldering geven...), antwoord heb je...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.