Providers misbruiken speedtest?

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat Providers speedtest misbruiken. Echter, van Chello en Casema kan ik het zeker zeggen aangezien dat mijn 2 providers zijn (geweest).

Voorbeeld:

Gisteravond was mijn internet niet vooruit te trappen. Downloaden ging traag, browsen ging traag, het schoot allemaal niet op. Op zich geen probleem af en toe, ik ben geen hardcore gebruiker.

Mijn internet abo is er één van 4 Mbit.

Als ik op zo'n moment naar www.speedtest.nl ga, en ik start een test, dan opeens, vannuit het niets krijg ik 100% volledige snelheid, plus een beetje meer.

Bij Casema zeggen ze dat als je internet snelheid problemen hebt, je speedtest moet gebruiken. Geven die de goede snelheid aan, dan gaat Casema niets doen, omdat ze zeggen dat je geen probleem hebt.

Het lijkt er dus op (bij Chello had ik hetzelde) dat speedtest op het netwerk volledige voorrang krijgt op alles wat er is.

Ben ik de enige die dat denkt, of hebben meer dit?

P.s. Als ik 400Kb/s download en dan speedtest opstart, dan nog krijg ik 100% snelheid, en als ik het monitor heb ik opeens een paar seconden 8 Mbit, totdat de speedtest is afgelopen.

Verwijderd

http://ftp-2.concepts.nl/speedtest.1gb

je kunt beter met deze file testen heb je een beter beeld over iets langere periode plus of je snelheid stabiel is

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> IT

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 10:11

sjaak

un giorno credi

Dan zou dat ook zo moeten zijn met www.coax.nl/tester en mordax.nl want deze worden ook geadviseerd. Speedtest e.d. staan in Nederland dus de verbinding er naar toe is (bijna) altijd goed, vandaar denk ik ook de goede snelheden. Wanneer je lage snelheden haalt kan dat aan zat andere dingen liggen want de snelheid is er gewoon. Het is trouwens ook niet mogelijk om even 8 Mbit te halen aangezien je modem gecapped is op 4 Mbit in jouw geval en dan kan er niet ff voor een paar sec. 8 doorheen.

Verwijderd

Ik zit hier op chello België 20 mpbs en speedtest geeft 6 mpbs aan.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

persoonlijk vind ik het vreemd dat een provider een test laat doen op een (volgens mij) niet door hun gecontroleerde testmogelijkheid. Toen ik nog bij een provider zat heb ik altijd gewijgerd te werken met resultataten van speedtest. Wat voor mij belangrijk was was dat er packetloss/vertraging was tussen de plek waar de klant internet opging en de router van de klant. Verder is het heel moeilijk klagen. Want wat voor garantie geeft een provder mbt snelheid het zou best kunnen dat je tot de provider de max snelheid moet zien te halen en dat het daarna gewoon over is kwa garantie
Pagina: 1