Konica Minolta DiMAGE Z3

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30
Hallo,

Ik heb nu een digitale camera maar die is niet zoveel waard want die maakt altijd wazige foto's ,waar je gewoon van moet janken als je ze ziet, omdat ik niet zo'n vaste hand heb :( en nu wil ik dus een nieuwe camera en mijn oog is gevallen op de Konica Minolta Dimage Z3.

De specs:
- Aantal pixels ca. 4 miljoen effectief, 4,2 miljoen totaal
- CCD 1 / 2,5” interline-CCD met primaire-kleurenfilter
- Gevoeligheid automatisch, ISO 50 / 100 / 200 / 400
- Objectief f/2,8 ~ 4,5 / 5,83 ~ 69,9 mm (35 ~ 420 mm in kleinbeeld), 13 elementen in 10 groepen
- Opslagmedia SD (Secure Digital) Memory Card / MultiMediaCard
- Bestandsformaat JPEG, Motion JPEG (MOV) met geluid; ondersteunt DCF 2.0, DPOF (ver. 1.1), Exif 2.2
- Aantal opnamepixels 2272 x 1704, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
- Bestandsgrootte compressieniveau Economy: 570 KB, Standard: 1050 KB, Fine: 2100 KB
(ca. bij 2272 x 1704) videoclips (15 bps, 320 x 240): 230 KB/s
- Opslagcapaciteit compressieniveau Economy: 27, Standard: 14, Fine: 6
videoclips (15 bps, 320 x 240): ca. 58 seconden
(aantal beelden bij benadering *
bij gebruik van een SD-kaart van
16 MB en 2272 x 1704 pixels)
* het werkelijke aantal opnamen is afhankelijk van het onderwerp en de gebruikte geheugenkaart.
- Autofocussysteem video-AF
- Autofocusvelden 5-punts met breed AF-veld of spot-AF met keuze van AF-veld
- Scherpstelling autofocus: enkelbeeld-AF, continu-AF (met anticiperende scherpstelling), voltijd-AF; handmatige scherpstelling; scherpstelvergrendeling beschikbaar bij enkelbeeld-AF
- Scherpstelbereik groothoek / tele: 0,6 m / 2,0 m tot oneindig (gerekend tot de voorzijde van het objectief); macro: groothoek 0,1 ~ 1,0 m / tele 1,2 ~ 2,5 m; Super Macro: 1 ~ 100 cm
- Witbalans automatisch, vast (daglicht, gloeilamp, TL, bewolkt, flits), eigen instelling
- Lichtmeting meervelds- (256 segmenten), spot-, centrumbenadrukte meting
- Sluitertijden A- / P-modus: 4 ~ 1/ 1000 seconde; M- / S-modus: 15 ~ 1/1000 seconde; B tot max. 30 seconden); volautomatische belichting / digitale onderwerpprogramma’s: 2 ~ 1/1000 seconde
- Belichting geprogrammeerde automatische belichting, automatische belichting met diafragma- of sluitertijdvoorkeuze, handmatige belichting; belichtingsgeheugen beschikbaar bij automatische belichting
- Digitale onderwerpprogramma’s portret, sport & actie, landschap, zonsondergang, nachtportret, standaardprogramma
- Belichtingscorrectie ± 2 LW in stappen van 1/3 LW
- Belichtingstrapje met 1,0 / 0,5 / 0,3 LW verschil; aantal opnamen: 3
- Flitsfuncties automatisch, automatisch met rode-ogenreductie, invulflits, flitsen met lange sluitertijden (bij volautomatische belichting, programmabelichting en digitale onderwerpprogramma’s);
invulflits, invulflits met rode-ogenreductie, flitsen met lange sluitertijden (bij automatische belichting met diafragma- of sluitertijdvoorkeuze en handmatige belichting), flitser uit door de flitser in te klappen
- Richtgetal 8 m (bij ISO 100)
- Externe flitsers programmaflitsers 5600HS(D) / 3600HS(D) / 2500(D) zijn bruikbaar
- Zoeker elektronisch
- Dioptriesterkte -3 ~ +1 D
- LCD-monitor 3,8 cm/1,5 inch; TFT-kleur, met ca. 78.000 beeldpunten
- Zelfontspanner aflooptijd ca. 10 of 2 seconden
- Kleurenmodus levendig, natuurlijk, zwart-wit, sepiatint
- Videoclips opnamepixels: 640 x 480 (FINE), 640 x 480 (STD), 320 x 240 (STD)
- Beeldfrequentie 30 / 15 bps; lange opnamen mogelijk totdat de geheugenkaart vol is
- Geluidsopnamen alleen in mono
- Scherpte-/contrastregeling instelbaar op 3 niveaus
- Ruisonderdrukking door de gebruiker aan/uit te zetten
- Printondersteuning Exif Print, PRINT Image Matching II, PictBridge
- Aansluitingen USB: Full-Speed met 12 Mbps dataoverdrachtsnelheid bij een USB 2.0-compatibele computer; video: NTSC / PAL (op de camera in te stellen)
- Batterijen 4 stuks AA NiMH- of alkalinebatterijen
- Externe voeding 6 V gelijkstroom (met speciale optionele AC-adapter)
- Afmetingen ca. 108,5 x 80 x 83,5 mm
- Gewicht ca. 335 g (zonder batterijen en geheugenkaart)

Een groot voordeel van deze camera vind ik de anti-shake functie omdat ik dus niet zo'n vaste hand heb. Mijn eerste vraag is of deze functie echt zoveel verschil maakt of dat ik hiermee nog wazige foto's schiet. Ik heb al een aantal reviews geleverd en daar schieten ze allemaal foto's met een statief en zo wordt ik nog niet veel wijzer want ik moet juist weten hoe de foto's eruit zien als ze uit de losse hand geschoten worden.

Mijn 2de vraag is of er mensen zijn met deze camera en er hun mening en gebruikerservaring over kunnen geven en als het kan enkele foto's die geschoten zijn met deze camera in daglicht en in het donker.

Ik wil de camera voornamelijk gebruiken om foto's te maken bij concerten en dat zijn dus best wel donkere locaties. Omdat ik dus niet zoveel ervaring heb met camera's wil ik van jullie graag weten of deze camera daar een beetje geschikt voor is en ik daar mooie foto's mee kan schieten in het donker zonder een statief te gebruiken.

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen zodat ik een goede camera koop i.p.v die flut camera die ik nu heb en dus een miskoop van 220 euro heb gedaan. En dat wil ik niet nog eens.

Alvast bedankt

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Over de AS: dat werkt goed.
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken om foto's te maken bij concerten en dat zijn dus best wel donkere locaties.
Dan ga je een probleem krijgen, want a) een compact heeft heel veel last van ruis als je in het donker schiet én je kan geen flits gebruiken en b) Minolta's staan er toch wel een beetje om bekend dat ze vaak nét iets meer ruis hebben dan andere merken (tenminste, dat hoor/lees ik). Ik denk dat het heel erg lastig gaat worden om mooie foto's van concerten te maken met deze camera. Maar ja, ik heb hem niet dus misschien is het niet zo, maar ik ben wel bekend met Minolta (de A1, en die is dan nog beter dan de z3 ook) en ik kan je vertellen dat het erg lastig is. Sluitertijden worden dan al snel té groot.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30
Ik heb juist in een review gelezen dat deze camera tegenover andere camera's juist de minste ruis heeft van allemaal. Kan iemand mij misschien vertellen wat die ruis eigenlijk precies inhoud? En natuurlijkwil ik ook graag mensen horen die ervaringen met deze camera hebben.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Hier zie een voorbeeld van een foto met veel ruis:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/4/41/Example-denoise-1.jpg

Niet echt fraai om naar te kijken dus. Ruis ontstaat voornamelijk bij compact cams als er met een hoge ISO waarde wordt geschoten. Een fenomeen waar srl's veel minder last van hebben.

Aan die ruis is wel het één en ander te doen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/a/ae/Example-denoise-2.jpg

bron: http://nl.wikipedia.org/w...ewerking#Ruis_verminderen

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12
(8> als dan ook de compressie wat beter kan... :)

volgens mij zie je aan die randjes van dat hek, de ruis nog wel zitten, of is dat de Jpeg.

[ Voor 95% gewijzigd door CRpt3r55 op 30-06-2005 12:28 ]

Etuuuuuh!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.