Ik heb een document van ongeveer 60 pagina's wat oorspronkelijk 2 docs waren. Na samenvoegen wil de pagina nummering in de footer niet doorlopen tot de laatste pag. maar begint hij bij het tweede document overnieuw. Als ik de footer selecteer is er ook een verschil in footer section. Het eerste gedeelte is namelijk section 3 en het laaste 5. Nu zijn er allerlei opties zoals 'same as previous' e.d. maar er helpt niets. Ik wil gewoon de nummering voortzetten zodat het document eindigt met pag 60/60. Heeft iemand enig idee? BVD
Je moet ofwel die sectiescheiding weghalen, of de eerste footer na de sectie gelijk maken aan de footer van de vorige sectie, dan verandert de rest automatisch mee als het goed is.
Let wel op: ik heb gemerkt dat met headers en footers werken in Word absoluut niet intuitief is en dat je met een hele kleine actie opeens alle footers kwijt bent (of de helft, of een willekeurig aantal). Maak eerst een backup, controleer je hele document op footers en save pas als je zeker weet dat je situatie beter is dan de vorige.
werken met headers en footers in Word is lastiger dan een adventure spelen
Let wel op: ik heb gemerkt dat met headers en footers werken in Word absoluut niet intuitief is en dat je met een hele kleine actie opeens alle footers kwijt bent (of de helft, of een willekeurig aantal). Maak eerst een backup, controleer je hele document op footers en save pas als je zeker weet dat je situatie beter is dan de vorige.
werken met headers en footers in Word is lastiger dan een adventure spelen
Signatures zijn voor boomers.
Weet je hoe je die sectie scheiding weg kunt halen?
Kheb daar namelijk ook al naar lopen zoeken maar dat valt nog niet mee.
dit is hier ook word 97, xp is wel een stukje verbeterd maar desalwelteplus het header/footer verhaal blijft een crime
dit is hier ook word 97, xp is wel een stukje verbeterd maar desalwelteplus het header/footer verhaal blijft een crime
Verwijderd
dubbelklink op de eerste footer die fout gaat en selecteer "same as above", dan zou het goed moeten gaan. Het weghalen van een sectiescheiding is wellicht beter, moet je wel even document op "normal" view zetten en niet "print" view.
Verwijderd
sectiescheiding kan je makkelijk verwijderen als je in normale modus zit (View, Normal) (Beeld, Normale weergave)
Eerst alle formatteringstekens laten tonen (CTRL+SHIFT+*, niet het * van het numerieke toetsenbord) en dan op zoek gaan naar de sectiescheiding en die deleten. Ga er van uit dat dan de voettekst die je niet weg wil hebben opeens weg is.
Dat 'same as above' verhaal gaat dus niet op. Dat had ik in het begin ook al geprobeerd maar helaas. Het weghalen van die sectiescheiding vat ik niet helemaal?
Is er geen mogelijkheid om alles te deleten wat met footers te maken heeft en vervolgens gewoon ee nieuwe te maken?
Is er geen mogelijkheid om alles te deleten wat met footers te maken heeft en vervolgens gewoon ee nieuwe te maken?
Het punt met de sectiescheiding is dat er standaard een nieuwe footer gemaakt wordt na een sectiescheiding. Dus als je nu alle footers verwijdert en in de eerste sectie een nieuwe footer aanmaakt, dan heb je in de tweede sectie nog geen footer.
Dat is dus de reden dat je het beste de sectiescheiding weg kunt halen.
Dat is dus de reden dat je het beste de sectiescheiding weg kunt halen.
Tnx every one. Kbegin een beetje aan het afknappen op word. Word inserts automatisch een section break als ik het onderste gedeelte van de pagina in kolommen werk. Het is dus OF zonder kolommen OF met en section break. Snap het niet helemaal maar vooruit kzal nog s verder klooien
Verwijderd
Als ik 2 docs samenvoeg, dan open ik ze beide, en CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V het ene document achter het andere JUIST om zeker te weten dat dit soort dingen niet gebeuren.
Ook alle autotekst, auto-opmaak, auto-lijst en autocorrectie settings zijn de eerste die eruit gaan, waardoor je een word overhoudt die precies doet wat jij opgeeft :!
Nog een tip; als je met images werkt is het verstandig deze via "invoegen - figuur - uit bestand" in te voegen (vooral met b.v. office 2000 en ouder). Als je plaatjes in je document kopieert en plakt wordt je document ineens belachelijk aan filesize.
Op wat mindere computers leidt het zelfs tot vastlopers.
Ook alle autotekst, auto-opmaak, auto-lijst en autocorrectie settings zijn de eerste die eruit gaan, waardoor je een word overhoudt die precies doet wat jij opgeeft :!
Nog een tip; als je met images werkt is het verstandig deze via "invoegen - figuur - uit bestand" in te voegen (vooral met b.v. office 2000 en ouder). Als je plaatjes in je document kopieert en plakt wordt je document ineens belachelijk aan filesize.
Op wat mindere computers leidt het zelfs tot vastlopers.
Pagina: 1