Toon posts:

mee-bewegende strepen aan de randen van vensters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee...ik ben duidelijk niet de enige die problemen heeft met "vage strepen" of "artifacts" in z'n beeld...een snelle zoekactie op GoT en je krijgt honderden posts. Ik heb er een kleine 50 doorgelezen en nergens lees ik iets over het probleem wat ik heb. Mocht het er wel tussen zitten, dan volstaat een linkje.

Mijn probleem...

Sinds een aantal maanden heb ik last van witte doorzichtige horizontale strepen in m'n beeld. De strepen lopen niet door het hele scherm zoals bij veel posts te lezen is. Stel ik heb m'n windows desktop voor me, en 1 explorer geopend. De explorer is niet full screen. Dan zie ik ter hoogte van het "sluiten" kruisje een witte streep naar rechts lopen. Dit is ook aan de rechteronderkant van het explorer window te zien. Als ik de explorer versleep over het scherm, gaan die strepen mee.

Tevens heb ik (sinds ik regelmatig lange sessies World of Warcraft speel) last van vastlopers tijdens het spelen. Alles bevriest en het geluid blijft in een loop doorgaan. Hitteprobleem?

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn monitor lag die al geruime tijd bezig was te overlijden. Nu ik sinds gisteren een nieuwe monitor gekocht heb (Iiyama HM204DT 22") is het probleem echter niet verholpen. Ik gebruik voor die monitor de nieuwe meegeleverde kabels. Ik heb geen luidsprekers in de buurt staan (behalve dan die in de voet van de monitor zitten...maar dat zal toch wel goed afgeschermd zijn lijkt me). Geen magneten in de buurt of andere electronische apparatuur. Zelfs de pc staat 2 meter verder.

Mijn videokaart is een Asus met een Ti4200 chipset (weet het typenummer niet uit m'n hoofd) en ik heb 2 weken geleden de (toen) laastse nvidia drivers geinstalleerd.

Het lijkt me dat er niet zo gek veel mogelijkheden zijn...
1 of de videokaart is gaar
2 of de videokaart word te heet
3 of de drivers zijn gaar

Mocht jullie dit heel bekend in de oren klinken hoor ik graag wat het is. Mocht het de koeling van de gpu zijn, kan ik nog wel een nieuwe Zalman ZM-80D-HP Dual Heatpipe gaan halen. Maar dan moet ik wel zeker weten dat dat het is.

Thanks!

oBo

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
Zelf ook gehad. En toen met alle donkerdere randen, dus niet alleen vanuit het sluiten-kruisje, maar bijvoorbeeld ook op sites als GoT dat er naast donkere balken (boven iedere post bv) een licht randje doorliep in de achtergrond.

Alleen, ik weet even niet meer waar het aan lag :X Niet aan mijn monitor iig, daar zit ik nogsteeds tegenaan te kijken. Ik denk videokaart óf voeding. Geen driverprob iig :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren maar een mooie Zalman koeler gekocht en het probleem is nu verholpen. Duidelijk een hitteprobleem geweest dus. Krijg nu ook geen vastlopers meer tijdens gamen :)

oBo