Toon posts:

CPU word zeer warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik ben gisteren erachter gekomen dat me cpu nogal erg heet word ;)
Ik heb geprobeerd:

stof te verwijderen met perslucht
kast open te zetten

(...nog meer mogelijkheden..) ?

Ik heb met speedfan de temp gemeten, hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/6idy1j.jpg

Toen ik BF2 aan het spelen was was de temp dus 88 graden en terug in windows zakte hij meteen naar 48 graden :P

weet iemand wat er aan de hand is ?

Verwijderd

Wat voor CPU en koeler heb je? Is deze correct geinstalleerd (niet teveel koelpasta)?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Betere HSF (heasink en fan) op je CPU stoppen? Zorgen voor meer airflow? Minder overclocken? etc etc

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 30-06-2005 11:03 ]

{signature}

Verwijderd

Wow dat zijn wel erg grote verschillen.
Wat voor CPU heb je? Zit je heatsink wel goed vast? zit er koelpasta tussen de heatsink en de cpu?

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Draait je CPU-koeler wel goed? Zit het koelblok goed stevig op de processor? Als je tijdens een potje BF2 aan het koelblok voelt (heel voorzichtig), voelt het dan ook als 80 graden? Welk moederbord + processor heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Processor: 3.0Ghz HT Northwood

Moederboard: MSI 875P Neo

ik heb deze computer al ruim een jaar dus ik ga ervan uit dat alles goed is en ik heb niks overclockt etc alles loopt op standaard behalve me vga die heb ik licht overclockt

ik kijk ff of de heatsinks goed vastzitten: das toch dat enorme ding met vinnen waar de fan opzit ? zoja: die zit goed vast

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 11:13 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31

4VAlien

Intarweb!

welke temperaturen zijn die blauwe en witte lijn? Als 1'tje daarvan de casetemp is dan klopt er iets niet want cpu temp is altijd groter dan case temp

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Na 4 jaar kan je koelpasta wel eens opgedroogd zijn dus je zou eens kunnen proberen je pasta te vernieuwen.
Is je PC verders wel stofvrij?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien geeft speedfan het verkeerd aan: dat niet je cpu heet wordt maar je videokaart?
Heb je ook aan het koelblok gevoeld?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:14:
Na 4 jaar kan je koelpasta wel eens opgedroogd zijn dus je zou eens kunnen proberen je pasta te vernieuwen.
Is je PC verders wel stofvrij?
Ja, ik heb de hele pc met perslucht gisteren schoon gemaakt, ik kijk zo door het koelblok op de CPU ;) en de pc is pas 1 jaar oud

ik heb speedfan vergeleken met AIDA32 en daar staat dezelfde temp bij CPU.....of de sensors zijn verkeerd natuurlijk, maar hoe kan ik dat bewijzen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 11:22 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Als die temperatuur (en de schommeling ervan) klopt, dan is er nogal slecht contact tussen koelblok en processor.
Als je koelvin op de processor niet enorm heet aanvoelt tijdens battlefield2, is dat idd het probleem. Dus koelvin opnieuw erop met verse koelpasta.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
Nieuwe koelpasta + eventueel Zalman 7000(Al)cu, koelen een stuk beter en stiller dan intel stock coolers.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Je bent aan het gamen met de boxed cooler? In dat geval zou ik eens naar een andere cooler gaan zoeken ;)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:03:
Wow dat zijn wel erg grote verschillen.
Wat voor CPU heb je? Zit je heatsink wel goed vast? zit er koelpasta tussen de heatsink en de cpu?
niet alleen grote verschillen, maar ook nog eens heeel snel... ik zou bijna zweren dat z'n koeler los zit....
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:29:
Je bent aan het gamen met de boxed cooler? In dat geval zou ik eens naar een andere cooler gaan zoeken ;)
Ik game ook met een boxed cooler, zonder overclock worden de temps iets van 50 graden...met overclock 60...

Nietsm is met boxed coolers, je moet alleen wel van een warme cpu houden :+

[ Voor 37% gewijzigd door Rey Nemaattori op 30-06-2005 13:47 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
Rey Nemaattori schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:46:
[...]

niet alleen grote verschillen, maar ook nog eens heeel snel... ik zou bijna zweren dat z'n koeler los zit....

[...]

Ik game ook met een boxed cooler, zonder overclock worden de temps iets van 50 graden...met overclock 60...

Nietsm is met boxed coolers, je moet alleen wel van een warme cpu houden :+
En vooral het kabaal van de oude Intel Boxed coolers als de CPU full load is. Niet om aan te horen :|

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1