Toon posts:

PC wil niet Booten!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc, maar gisteren wil ie na aantal uurtjes gamen niet meer booten.

AMD64 4000
Asus A8n-SLI Deluxe
WD 74GD Raptor
Corsair 1024 Platinum (2x 512)
Geforce 6600 gt

De computer gaat wel aan, maar ik krijg geen beeld. (monitor LED blijft oranje)
Xp had toen ik hem uitzette wel wat updates geinstraleerd, maar denk niet dat het er iets mee te maken heeft. Hoor geen harde schijf, dus vrees zelf dat het MoBo kapot is. Kan iemand van jullie mij misschien helpen???

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Heb je deze al doorgenomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar daar wordt ik nie veel wijzer van ~

Verwijderd

Videokaart misschien overleden?

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat voor voeding heb je? Hoeveel Watt, Amps? Wat voor Merk?

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Als dat zo is hoor je piepjes bij het opstarten, zie handleiding mobo voor de code. Maar je hoort geen piepjes. Probeer te booten zonder videokaart, dan hoor je als het goed is wel een waarschuwingssignaal. Probeer hetzelfde zonder memory. Je mobo heeft geen diagnostische leds geloof ik he?

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Verwijderd

Topicstarter
voeding is een coolermaster realpower 450w. Mijn mobo heeft ind. geen indicatie led's ofzo, maar ik hoor geen piepjes. Demonitorled wordt groen en meteen weer oranje. Hij slaat niet eens aan.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

ga eens gewoon die Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

Vertel ons daarna wat je gedaan hebt en wat er toen gebeurde of niet gebeurde.

Met een antwoord als:
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:54:
worden wij ook niet veel wijzer.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
PC kaal maken (lees, alles eraf behalve cpu +hsf, mem, vga) en dan verderkijken. Anders ook nog andere vga, mem kan er evt ook uit.

Good luck

Instagram / YouTube

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
is de bios up to date?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Een pc die niet wil starten is lastig te biosflashen ;) En het is niet zo relevant aangezien de pc wel gewerkt heeft in zijn huidige staat.

Ik zeg: laten afkoelen en nog eens proberen als hij niet tegen een paar uurtjes gamen kan. Heb je dan nog steeds problemen dan is er misschien iets wat de warmte fataal is geworden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En wij idd niet hiervan. Ik lees niets over wat er gebeurt als je je PC 'kaal' (dus zonder drives, met 1 DIMM en geen kaarten behalve VGA) probeert te booten, wat er gebeurt bij een andere voeding etc. etc. etc.

Het is hier geen helpdesk en wij zijn geen waarzeggers - steek gewoon eens zelf de handen uit de mouwen en als je al een topic opent, wees volledig in alles wat je geprobeerd hebt. Als je niets meldt gaan wij ervan uit dat je niets geprobeerd hebt. En dan gaat een topic dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.