[XP] Probleem met toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-03 16:56
Ik heb een heel raar probleem met mijn toetsenbord. Ik heb wel de goede landinstellingen en invoertalen enz. enz. maar ik kan de volgende tekens niet typen: ~ ` ' "

Het is geen probleem met het toetsenbord, want ik heb het toetsenbord wel op een andere computer geprobeerd.

Ik krijg de tekens wel op mijn scherm als ik ze tegelijk met de spatie indruk. maar dan krijg ik er een, en nog een als ik weer een nieuw teken typ. 8)7

voorbeeld: [shift+ " + spatie] " [spatie] "

Ik heb alles geprobeerd. toetsenborddrivers eraf gehaald. ik weet eigenlijk niet waar het aan zou kunnen liggen. Het is voor mij een erg lastig probleem omdat ik redelijk veel tijd programmeer. ;(

Khoop dat iemand van jullie het weet :)

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Wat zijn volgens jou de goede land instellingen? Dit vertel je er niet bij.
Dit lijkt me normaal gedrag voor een Nederlandse taal instellingen (met een US toetsenbord).

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12
Toetsenbord instellingen staan op VS internationaal, moet je even op VS zetten.

Verwijderd

verander VS-internationaal bij je toetsenbordindeling in het configuratiescherm in VS en daarmee verandert hetgeen jij wilt.

reply net iets te laat :z

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 10:48 ]

• Bio
bakkerl schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:45:
Wat zijn volgens jou de goede land instellingen? Dit vertel je er niet bij.
Dit lijkt me normaal gedrag voor een Nederlandse taal instellingen (met een US toetsenbord).
nee, als je niet perse tegelijkertijd met een van deze tekens een ander teken (letter of spatie enz.) indrukt, krijg je ze helemaal niet.

stel je doet spatie + ' tegelijkertijd. dan krijg je wat je normaal zou moeten krijgen, met het verschil dat de volgende ' alweer in zijn geheugen staat. (als je hierna bijvoorbeeld een a typt, krijg je á)

Als je spatie en ' na elkaar doet, krijg je alleen een spatie en geen '.
Archie_T schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:45:
Toetsenbord instellingen staan op VS internationaal, moet je even op VS zetten.
Werkt niet ;(

• Archie_T
Kan je nog even duidelijk aangeven wat je landinstellingen momenteel zijn? Dus graag alle instellingen die je hebt staan bij land/toetsenbord en ok alle talen die geinstalleerd staan.

Dit moet namelijk wel de goede instelling zijn, ik verwijder zelf altijd alle andere talen en kies dan voor NL en VS toetsenbord indeling omdat Windows nog wel eens wil switchen van taal.

• Bio
geinstaleerd is nu nederlands met de toetsenbordindelingen:

nederlands, vs, en vs internationaal

Nederlands klopt niet met mn toetsenbord, en de andere twee geven allebei het probleem (hij staat nu op VS

[ Voor 6% gewijzigd door Bio op 30-06-2005 14:13 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22

Maasluip

Kabbelend watertje

Zet even de languagebar (taalbalk?) aan en kijk welke setting je krijgt als je aan het typen bent. XP kan namelijk verschillende settings voor verschillende programma's gebruiken.
Aan je omschrijving van het probleem te zien moet het de instelling -international zijn die je de problemen geeft.

Signatures zijn voor boomers.

• Archie_T
Jvgpc schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:13:
geinstaleerd is nu nederlands met de toetsenbordindelingen:

nederlands, vs, en vs internationaal

Nederlands klopt niet met mn toetsenbord, en de andere twee geven allebei het probleem (hij staat nu op VS
Ok, haal nu VS internationaal en nederlands weg en je probleem moet opgelost zijn, en zo niet dan gaan we verder kijken. Tenminste tenzij je een nederlands toetsenbord hebt, dan moet je die laten staan natuurlijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Archie_T op 30-06-2005 14:30 ]

• Bio
Ik heb nu alle toetsenbordinstellingen behalve verenigde staten verwijderd. en dat is al een stap in de goede richting _/-\o_ .

Ik kan ze nu al gewoon typen. alleen vroeger kreeg ik als ik "a deed een a met puntjes en dat soort dingen. dat werkt nu nog steeds niet.

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Jvgpc schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:36:

Ik kan ze nu al gewoon typen. alleen vroeger kreeg ik als ik "a deed een a met puntjes en dat soort dingen. dat werkt nu nog steeds niet.
8)7 Dat wordt dus juist mogelijk gemaakt door de -international instelling. Als bijeffect heb je dan dat je om een " of ' te typen je altijd "+SPACE of '+SPACE moet typen.

Dus, kiezen of delen.

• Bio
Maasluip schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:41:
[...]
8)7 Dat wordt dus juist mogelijk gemaakt door de -international instelling. Als bijeffect heb je dan dat je om een " of ' te typen je altijd "+SPACE of '+SPACE moet typen.

Dus, kiezen of delen.
Ik denk dat je het probleem niet snapt. Ik moet met internationaal voor een ", "+SPACE tegelijk indrukken dan nog een keer space en dan backspace. (anders staan er glijk 2)

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Je moet ze ook niet tegelijk indrukken maar na elkaar. Dus eerst de " en dan de spatiebalk (of een karakter dat geen accent kan bevatten).

• Bio
Schopje O-)
Maasluip schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:27:
Je moet ze ook niet tegelijk indrukken maar na elkaar. Dus eerst de " en dan de spatiebalk (of een karakter dat geen accent kan bevatten).
jongens dat is juist het probleem.. dan doettie het niet.

kzal het nog één keer uitleggen ;)

Actie: >>> Resultaat:
" en daarna SPATIE >>> alleen een spatie
" en tegelijk een SPATIE >>> alleen " en voor de toets daarna weer een " of een accent

• Bio
laatste wanhopige schopje :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem ook als je een nieuwe user aanmaakt en daarmee inlogt?
Ook in safe modus?
Ook met andere keyboards (fysiek) ? :)

• Bio
elevator schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:17:
Heb je dit probleem ook als je een nieuwe user aanmaakt en daarmee inlogt?
Ook in safe modus?
Ook met andere keyboards (fysiek) ? :)
3x ja

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Boot eens met een BartPE CD - heb je het probleem dan ook? :)

• Bio
elevator schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:34:
Boot eens met een BartPE CD - heb je het probleem dan ook? :)
wtf is dat 8)7??
Pagina: 1