Probleem nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 14:47
Hoi mensen,

Ik heb afgelopen zaterdag op een pc-beurs onderdelen gekocht voor de computer die ik die middag/avond heb gebouwd. :) Alles deed het (wat ik ook gewoon verwacht had, want het ging vlekkeloos) totdat ik het systeem een paar keer heb opgestart. De ene keer doet ie t wel, de andere keer niet, maar soms gebeurt het volgende: ik zet de pc aan, dan eerst even niets en dan opeens 2 lange piepen. Daarna gaat hij soms uit, maar soms gaat hij ook gewoon door. Als dat laatste gebeurt, dan heb ik geen beeld. Druk ik op de reset-knop (in beide gevallen), dan start het systeem normaal op zonder vreemde dingen. Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kom er niet uit.. |:(

Alvast bedankt,

ciao AnderNeo

Ps. Hieronder mijn systeemspecs:

Mobo: Asus A8N-Sli-deluxe
Proc.: Amd athlon 64 3500+ (clawhammer)
Video: Asus x800 pro 256
Geheugen: 2x512 twinmos pc3200 DDR
Voeding: Thermaltake pure power 480
Natuurlijk nog meer, maar dat is hier niet belangrijk..

It's not the dying but the living that scares me to death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zitten alle kabeltjes goed vast? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Heb je je videokaart wel goed doorgeduwd in het slot? Kan zijn dat het nl. net twijfelachtig is wat betreft contact maken, en dat je met de druk op de reset knop net wel contact maakt ;) Dit heb ik nl. eens gehad met een soundkaart, weliswaar geen piepjes, maar de ene keer hoorde je in windows nix, na rebooten opeens weer wel.

En heb je ook je moederbord al eens proberen te updaten naar de nieuwste firmware?

Kijk overigens eens in je boekje waar 2x lang piepen voor staat? Dan weet je wat de foutmelding genereert, en heb je het probleem al geisoleerd ;)

[ Voor 16% gewijzigd door F-Tim op 30-06-2005 10:46 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
heb je al eens opgezocht in je boekje wat 2 lange biepen willen zeggen :?

Ik zou gokken op geheugen of videokaart die niet goed vast zitten/ stuk zijn?
Natuurlijk nog meer, maar dat is hier niet belangrijk..
Meer kan juist héél belangrijk zijn ;) Vermeld even de rest van je hardware!
Probeer ook eens je pc te tserten met alleen de noodzakelijke dingen: geheugen, cpu en vga kaart (en natuurlijk een mobo om de boel bij elkaar te houde B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit ook een keer gehad bleek dus dat het geheugen het niet deed gewoon teruggestuurt naar de winkel 4 dagen later nieuw gehuegen in huis en kon ik weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnderNeo
  • Laatst online: 22-09 14:47
Ok. Heel erg bedankt mensen. Sorry voor de late reply. Ik heb inderdaad de kabeltjes nog even nagekeken. Het zat allemaal goed vast. Ik ben nog wel op 2 andere dingen gestuit: 1 fan stond verkeerd en ik was nog een kabeltje vergeten. Ik weet niet of die nodig is of niet, maar de molex aansluiting bij mijn pci-e aansluiting heb ik aangesloten. O-) .. Hij lijkt het nu wel beter te doen..
Dat laaste probleem verklaart ook waarom mijn usb-poort het soms bij opstarten niet doet. Als ik mijn muis er dan opnieuw indoe, dan doet die het wel weer gewoon. Zo, lang verhaal... :D

It's not the dying but the living that scares me to death

Pagina: 1