[javascript] Back button detecteren

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hoe kan ik detecteren of een user via de back-button op mijn pagina is gekomen? De situatie is namelijk als volgt:

Ik heb een lijstje met landen en een lijst met teams die automatisch wordt opgehaald als er een land is geselecteerd.
Als ik op "Add team" druk wordt er een team aan een andere selectbox toegevoegd, zodat de user kan zien welke teams er geselecteerd zijn. Maar als ik de form post, en vervolgens op back druk staan alle ingevulde waarden er nog in Firefox, en op een of andere manier zijn de waarden die in de selectbox staan ook opgeslagen, alleen worden ze niet weergegeven. Dus een klein voorbeeldje:

ik selecteer team a en b uit land x, POST de form, ga terug, de select met geselecteerde teams is leeg, ik selecteer team c en d uit land y, POST de form en opeens blijken alle vier de teams nog geselecteerd te zijn! Ik wil dus zorgen dat OF de hele form leeg is, OF de twee teams weer in m'n select staan. Ik hoef geen code, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie zoiets zouden oplossen / opgelost hebben.