Toon posts:

Ervaring met Goedkope CRT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een oude computer wil ik een nieuwe 17 inch monitor kopen.
Heeft iemand goede ervaringen met de CRT`s van Hyundai of een ander merk?
Ik wil er ongeveer 100 euro aan besteden.
Het beeld is natuurljk van belang en een solide aan/uitknop.
Alvast bedankt!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Mm waarom een nieuwe? ik heb voor een oude pc een 2de hands Illiama 17"CRT gekocht,
dan zijn ze zeer betaalbaar, en prima beeldje..

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:53:
Voor een oude computer wil ik een nieuwe 17 inch monitor kopen.
Heeft iemand goede ervaringen met de CRT`s van Hyundai of een ander merk?
Ik wil er ongeveer 100 euro aan besteden.
Het beeld is natuurljk van belang en een solide aan/uitknop.
Alvast bedankt!
poeh, ik zou eens bij vraag en aanbod kijken. 17" CRT's koop je tegenwoordig voor een appel en een ei.

Verwijderd

idd. voor €40 of misschien wel minder heb je een 17" die 1280*960 doet op 80/85hz. Die zijn nieuw best wel prijzig

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:07
Zoals hierboven word gezecht gewoon 2de hands kopen, dan heb je een veel betere monitor voor minder geld.
Een jaar oude eizo/iliama gaat veel langer mee als een nieuwe hyundai.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
En een CTX VL701 voor 108 euro (Salland)?
Zou dat een goede keus zijn?

• Emielio
http://www.marktplaats.nl...253D%2526submitq%253DZoek
http://www.sallandautomat...fo.php?pid=8593&catId=308

Zoals je ziet heeft de eizo betere specs en is goedkoper, zoiezo zal hij denk ik nog een stuk langer meegaan.

Je moet nooit monitoren van een slecht merk nemen, op het werk hebben we een berg goedkope belinea's en die gaven na 1,5 jaar al geen goed beeld meer.

Ik heb thuis een eizo van iets van 4 jaar oud (welliswaar een zeer proffesionele 21") en die geeft super beeld en zal nog lang meegaan.

Verwijderd

En jij bent helderziend? :?

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
M'n broer heeft een jaar geleden een belinea gekocht voor 115 euro, die geeft prima beeld voor dat geld (ook nu nog). Ik persoonlijk zou geen tweedehands monitor kopen: je weet nooit hoeveel branduren er al op zitten, en hoe lang de monitor nog meegaat. Al is de monitor maar een jaar oud, als hij van een tweaker is geweest, en het hele jaar aan heeft gestaan, is de beeld kwaliteit toch minder, ook als het een dure Eizo is ;)

offtopic:
Waarom hebben we het eigenlijk over een Eizo, terwijl de monitor bedoeld is voor een oude computer :?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Emielio
Ik heb ervaring met kwaliteits monitoren, heb nog een IBM vga 16 kleuren 13", deze doet het nog perfect, jammer dat je er alleen niet veel meer mee kunt laatste jaren.

Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat die goede merken monitoren onverslijtbaar zijn.

• Emielio
I.R. Butcher schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:02:
offtopic:
Waarom hebben we het eigenlijk over een Eizo, terwijl de monitor bedoeld is voor een oude computer :?
Omdat eizo een van de beste merken is op monitor gebied en deze hoeven 2 dehands niet veel te kosten

Verder ben ik het met je oneens, ik heb vaak genoeg voorbeelden gezien van goede merk monitoren die het 10 voudige aan branduren halen van een slechte monitor waardoor ik denk dat ook zelfs als het van een tweaker is geweest de goede monitor toch nog meer branduren over heeft.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Emielio schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:03:
[...]

Ik heb ervaring met kwaliteits monitoren, heb nog een IBM vga 16 kleuren 13", deze doet het nog perfect, jammer dat je er alleen niet veel meer mee kunt laatste jaren.

Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat die goede merken monitoren onverslijtbaar zijn.
Je bedoelt vast het IBM CGA scherm? VGA is toch echt minimaal 256 kleuren.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Emielio
Spotmatic schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:09:
[...]
Je bedoelt vast het IBM CGA scherm? VGA is toch echt minimaal 256 kleuren.
Fout:
Super vga is 265 kleuren (en meer)
VGA is 16 kleuren
CGA is 4 kleuren

Onze eerste pc was een 80286 en daar zat een vga 16 kleuren beeldscherm bij en toen kon je bij alle spellen kiezen tussen cga vga monochrome enzo

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Nou, ik koop 2e hands crts altijd hier: http://www.compucasion.nl/res1024.asp Je krijgt er 12 maanden garantie bij. Begint dus bij 45 euro.

Normaal hadden ook Eizos zoals op dat linkje boven maar die zie ik nu niet staan. Enigste nadeel van die Eizos is dat ze niet zo goed bestand zijn tegen een overijverige schoonmaaktster zoals me neefjes merkten (coating ging der nogal snel af doordat ze een of ander schoonmaakmiddel gebruikte :( DOM). Maar normaal heb je daar geen last van.

[ Voor 56% gewijzigd door Crvdwoestijne op 30-06-2005 11:34 ]

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Pagina: 1