Toon posts:

Remote desktop op terminal server na 2 min disconnect *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een terminal server op windows 2000

Nu is er een site met draadloos netwerk waarbij ze met 2 clients op de terminal server connecteren.
Alles werkt goed tenminste als er op werken als ze er geen 2 min op werken krijg een foutmelding van de remote desktop (rdp) dat er een netwerkprobleem is opgetreden.
De vpn verbinding is nog steeds aanwezig na dit zogezegd netwerk probleem en ik kan weer connecteren op de terminal server zonder mijn vpn verbinding opnieuw te starten.

Weten jullie soms aan wat dit kan liggen?

Verwijderd

Dataoverdracht valt weg, wireless verbinden kunnen wel eens instabiel zijn, heb het thuis ook connect naar een remote server (via wireless) en kan 2 a 3 minuten werken, daarna heel traag en dan valt de verbinding weg, webcam het zeflde, om de 2 a 3 minuten valt mijn verbinding weg

Verwijderd

Topicstarter
Maar het rare is dus dat mijn vpn verbinding niet wegvalt en als ik heel de tijd op de rdp client zit is er geen probleem. Kan ik niet aan soort buffering doen dat diee conncetie met de terminal server alive blijft?.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:38
Zou wel eens iets met de MTU te maken kunnen hebben. Ik herken het probleem (in iets andere setting). Microsoft heeft uitgelegd hoe je de MTU kunt terugschroeven.
http://support.microsoft.com/kb/314053/

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het antwoord maar welke parameter in de reg moet ik juist aanpassen en op hoeveel?
De MTU parameters die ik gezien heb zijn booleans.

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 13:51

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Ik zou DrTCP downloaden.. dan hoef je niet in het register te prutsen.

Verwijderd

Topicstarter
en welke waarde zou je voorstellen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1