Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 14:17
Hoi allemaal,

Ik begrijp een bepaalde situatie betreffende ADSL bij een kennis van mij niet. Misschien kan iemand mij hiermee helpen?

De kennis heeft gisteren zijn nummers (dus telefoonverbinding) van KPN laten verhuizen naar zijn nieuwe huis/kantoor. Alles is getest en werkende. Hij woont echter nog prive een maand in zijn oude huis en vandaag bleek dat zijn Demon ADSL het gewoon nog blijft doen. Zijn ADSL abonnement bij Demon loopt in ieder geval nog twee maanden door.

Ik was in de veronderstelling dat ADSL aan telefoonummers was gekoppeld en zodra deze nummers van locatie worden verhuisd, de ADSL verbinding niet meer werkt. Op dit moment heeft hij dus geen actieve telefoonlijn thuis, maar wel ADSL van Demon (via KPN). Ik snap hier echt niets van. Je moet toch een actieve telefoonlijn hebben om te kunnen ADSL-en. Of houd KPN ons hierover aan het "lijntje"?

Alvast bedankt!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28
Dus het telefoonsignaal uit de splitter 'doet' helemaal niets?

Verwijderd

Ik ga straks op mezelf, en als dit echt zo is dan vraag ik 3 maanden een belbudget aan en meteen een ADSL abbonement, na drie maanden zeg ik mijn telefoonabbonnement op en heb dan alleen ADSL... maar denk niet dat dit gaat werken gezien KPN er dan toch wel achterkomt.....

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

sventagon schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:28:
Hoi allemaal,

Ik begrijp een bepaalde situatie betreffende ADSL bij een kennis van mij niet. Misschien kan iemand mij hiermee helpen?

De kennis heeft gisteren zijn nummers (dus telefoonverbinding) van KPN laten verhuizen naar zijn nieuwe huis/kantoor. Alles is getest en werkende. Hij woont echter nog prive een maand in zijn oude huis en vandaag bleek dat zijn Demon ADSL het gewoon nog blijft doen. Zijn ADSL abonnement bij Demon loopt in ieder geval nog twee maanden door.

Ik was in de veronderstelling dat ADSL aan telefoonummers was gekoppeld en zodra deze nummers van locatie worden verhuisd, de ADSL verbinding niet meer werkt. Op dit moment heeft hij dus geen actieve telefoonlijn thuis, maar wel ADSL van Demon (via KPN). Ik snap hier echt niets van. Je moet toch een actieve telefoonlijn hebben om te kunnen ADSL-en. Of houd KPN ons hierover aan het "lijntje"?

Alvast bedankt!
Het is mogelijk om je KPN abbo op te zeggen en daarbij toch ADSL te behouden. Vaak ga je dan wel rond de €10 extra betalen aan je ISP, omdat zij dat moeten betalen aan de KPN voor het in stand houden van de fysieke draad. Volgens mij lijkt het er dan op, dat je ADSL niet (meer) gekoppeld is aan een nummer.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• sventagon
JeRa schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:30:
Dus het telefoonsignaal uit de splitter 'doet' helemaal niets?
Naar mijn weten wel. Hij is op de oude locatie niet meer bereikbaar. Wel op de nieuwe locatie op zijn oude nummers.

• sventagon
TheZoo schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:32:
[...]

Het is mogelijk om je KPN abbo op te zeggen en daarbij toch ADSL te behouden. Vaak ga je dan wel rond de €10 extra betalen aan je ISP, omdat zij dat moeten betalen aan de KPN voor het in stand houden van de fysieke draad. Volgens mij lijkt het er dan op, dat je ADSL niet (meer) gekoppeld is aan een nummer.
Volgens mij heb ik hier ook over gehoord. Echter, voor die service wordt er niet betaald. Dan is het toch erg aardig van KPN. Misschien duurt het even voordat KPN de juiste knoppen weer heeft ingedrukt en het ADSL signaal weer wegvalt?
Pagina: 1