Toon posts:

PC gaat moeilijk aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem met me computer. Als ik hem uitzet en ik probeer hem aan te doen, gaat die heel moeilijk aan. Ik moet eerst de stekker eruit halen, knopje van me voeding op uit zetten en dan stekker er weer in en knopje van de voeding op aan zetten. Dan draait me fan heel even en gaat na 3 sec. weer uit. Dit ritueel moet ik ongeveer een keer of 10 doen voordat die het doet. Als die het doet word ik direct doorverwezen naar me bios naar me processor instellingen. Die heb ik al langzamer gezet (ipv 1900 mhz op 1150 mhz), maar ook dat heeft geen succes.
Waar zou dit aan kunnen liggen??

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 11:56
Tja zonder informatie kunnen we toch echt nix.
Beter ff wat info van je systeem posten voordat wij iets kunnen zeggen :)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Misschien is je voeding te zwak of gewoon brak. Probeer eens een anderen voeding.

Verwijderd

Wat zijn de spanningen en temps als hij in de BIOS knalt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:25:
Wat zijn de spanningen en temps als hij in de BIOS knalt?
De temperaturen zijn rond de 31 graden, me fan past zich aan aan de warmte van me processor dus die draait op 600 rpm daar had die al vaker problemen mee gehad vandaar dat ik die op ignore had gezet.

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:21:
Tja zonder informatie kunnen we toch echt nix.
Beter ff wat info van je systeem posten voordat wij iets kunnen zeggen :)
Dit zijn me specs.
ASUS A7V600
Athlon 2600+
Geforce FX 5600 256 MB
512 DDR
120 Gb Hitachi HDD

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Maar wat voor een voeding heb je.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 11:56
Justifier schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:34:
Maar wat voor een voeding heb je.
Idd daar doelde ik ook op, wat voor voeding? hoeveel wattage + merk? :)

Verwijderd

En je spanningen :P

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025

MrSleeves

You'll thank me later.

Niet toevallig laatst iets veranderd? Of een PCI-kaart die kortsluiting maakt (die je dus net erin gezet hebt)?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Asus A7v600, heb deze gein ook gehad, bij mij was het probleem dat er te weinig geleidingspasta tussen heatsink en processor zat. Na dit verholpen te hebben draaide mijn systeem weer als een zonnetje.

www.retroforum.nl

Verwijderd

Ik denk ook dat het een voedingprobleem kan zijn, alsof de spanningen in elkaar zakken als hij belast wordt. Controleer de +12 en +5 volt eens in de bios.

Of, als het kan, probeer eens een andere 300W voeding.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem gehad met mijn Asus K8VSE Deluxe. Computer ging niet aan nadat de stroom eraf is geweest en erop kwam. Met normaal opstarten geen enkel probleem. Ik heb de kast(Aopen kast +12V 12A(met 3 hd, 2 dvdwriter, TI4800Se videokaart, SB Audigy geluidskaart, 512 MB(kwam niet verder) Athlon 2800XP+) maar toch vervangen door een Antec kast(+12V 21A) en het hele probleem was over.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

ik ken het probleem denk wel,

op mijn werk heb ik heel vaak last van a7v333 bordjes die het begeven i.v.m. de spanningen, maar op het werk is het dan moederbord vervangen en het werkt weer.

Controleer even in je bios de spanningen, bij mij was het altijd zo dat ze heel raar knipperde als ik zo'n bord had.. deden ze heel snel van getal veranderen zeg maar..

probeer anders inderdaad een andere voeding, en wat heb je voor het laatste fysiek gedaan aan je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:28:
ik ken het probleem denk wel,

op mijn werk heb ik heel vaak last van a7v333 bordjes die het begeven i.v.m. de spanningen, maar op het werk is het dan moederbord vervangen en het werkt weer.

Controleer even in je bios de spanningen, bij mij was het altijd zo dat ze heel raar knipperde als ik zo'n bord had.. deden ze heel snel van getal veranderen zeg maar..

probeer anders inderdaad een andere voeding, en wat heb je voor het laatste fysiek gedaan aan je pc?
Ik heb laatste tij weinig veranderd aan me computer. Alleen printer erop aangesloten en me dig. cam. maar intern al tijden niets meer veranderd. Printer en dig. cam. weggehaald. Nog steeds het zelfde probleem. Vanmorgen bij een computer bedrijfje geweest aangesloten en in een keer draaien als een trein :( . Toen ik thuis kwam deed die het ook. Kom net terug van het werk en weer hetzelfde probleem.

Had toen alleen me voedingskabel en computer in een stopcontact gedaan. Nog steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:36:
[...]

Idd daar doelde ik ook op, wat voor voeding? hoeveel wattage + merk? :)
Q-tec Switching Power Supply model:ADT-350 (350W Output)

Verwijderd

voeding vervangen... Q-tek is niet echt schitterend (en dat is al positief omschreven). die 350W is dan wsch nog zijn piekvermogen...

Verwijderd

Die voeding lijkt me idd niet alles, maar helemaal met zekerheid durf ik het niet te zeggen (Qtec maakt ook goede voedingen, deze klinkt echter wel 'cheap').

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Maakt Qtec ook goede voedingen? voorbeeld ;)

K, ze werken, en sommige zijn redelijk stil, maar daar houd het mee op, niet echt stabiel en geen goede kwaliteit, je kan beter een beter merk pakken (tagan/aopen/zalman/etc)

Dan zijn waarschijnlijk deze problemen weg, en zo niet, breng je de voeding terug en ga je iets anders proberen ;)

Verwijderd

Toch vind ik het dan opvallend dat bij dat computerbedrijf en de "1e" boot thuis de pc wel correct draait.
TS, check dit eens :)

Verwijderd

SA007 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:37:
Maakt Qtec ook goede voedingen? voorbeeld ;)
Wat jij wilt, je denkt toch niet dat ik lulkoek zit te verkondigen :+
zie Q-tec voedingen ervaringen topic bijvoorbeeld

@TS, kun je misschien je voltlijnen posten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 21:47 ]

Pagina: 1