CAIWAY verhoogt snelheden/datalimieten

Pagina: 1
Acties:
  • 677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Krijg net dit binnen via de mail:
+++++++++++++++++++++++++

*Dit bericht is bestemd voor abonnees met een kabelinternetabonnement.*

Naaldwijk, 29 juni 2005

Geachte abonnee,

Op 1 juli aanstaande is het 10 jaar geleden dat CAIW, toen nog onder de naam Kabelfoon, de eerste abonnees met het Internet verbond. Nu maken al bijna 65.000 abonnees met u gebruik van onze (kabel)internetdiensten. In de afgelopen jaren hebben wij regelmatig onze producten aangepast aan de wensen van onze klanten. Ook in de toekomst zullen wij er naar blijven streven om de dienstverlening aan u met de beste prijs/kwaliteitsverhouding te leveren. Inmiddels is het gehele 1) netwerk van CAIW geschikt gemaakt voor het gebruik van een zogenaamd DOCSIS-kabelmodem (de modems met grijs/blauwe of groene kleur). Dit stelt ons in staat om nog in de loop van dit jaar de volgende belangrijke verbeteringen en veranderingen in ons aanbod door te voeren:

1. Vanaf 1 juli 2005 zullen geen TERAYON-modems meer worden uitgegeven (dit zijn modems met zwarte of blauwe kleur). U kunt uw TERAYON-modems desgewenst (bijvoorbeeld bij een defect) en voor nu nog onbepaalde tijd gratis omwisselen voor een DOCSIS-modem.

2. In de periode van 1 augustus tot 1 oktober 2005 zullen wij de down- en uploadsnelheid van alle kabelinternetabonnementen verhogen met, afhankelijk van het abonnement, 33% tot 100%. Ook de inbegrepen databundel bij alle abonnementen zal worden verruimd en in de meeste gevallen meer dan worden verdubbeld. Het dataverbruik zal met ingang van 1 september 2005 worden gemeten, en eventueel berekend, over een periode van 1 maand in plaats van nu twee maanden.

3. Het gebruik van ons spam- en virusvrijfilter wordt voor het basis-, standaard- en premiumabonnement niet langer afzonderlijk berekend a EUR 1,95 per maand, maar zal - afhankelijk van de ingangsdatum van uw tweemaandelijkse factuurperiode - vanaf 1 september of 1 oktober aanstaande zijn inbegrepen in de maandprijs van uw abonnement.

4. In de loop van het vierde kwartaal 2005 zal, vanaf het standaardabonnement, de bijbehorende schijfruimte op onze servers ten behoeve van uw e-mail en homepage worden verhoogd. Voor het standaardabonnement wordt de gecombineerde ruimte 1 GByte, voor het premiumabonnement en hoger wordt deze ruimte 5 GByte. Deze extra capaciteit kan bijvoorbeeld worden benut in combinatie met onze spoedig te introduceren 'remote back-up'-dienst, waarmee belangrijke gegevens van uw thuiscomputer eenvoudig en veilig op de servers van CAIW kunnen worden bewaard.
5. Met ingang van 1 oktober 2005 wordt de u nu in bruikleen gegeven modem uw eigendom. Bij beeindiging van het abonnement na 30 september 2005 behoeft uw modem niet meer te worden geretourneerd. De door ons bij het aangaan van uw abonnement ontvangen borgsom 2) voor de modem wordt na 30 september 2005 als gevolg niet meer terugbetaald. Wij garanderen hierbij, dat een per 1 oktober 2005 in uw bezit zijnd en daarna eventueel defect geraakt modem tot 1 juli 2006 kosteloos zal worden vervangen voor een werkend exemplaar.

6. De maandprijs van alle abonnementen wordt met ingang van 1 augustus 2005 met EUR 3,- verhoogd. Afhankelijk van de ingangsdatum van uw tweemaandelijkse factuurperiode wordt deze verhoging berekend vanaf 1 september of 1 oktober 2005.

Hierna volgt een overzicht van bestaande en nieuwe specificaties per CAIWAY-kabelinternetabonnement:

*Basisabonnement* Nu: Nieuw: Wijziging:
Maandprijs 3): EUR 16,90 EUR 19,90
Spam/virus: EUR 1,95 inbegrepen
+------- +------
EUR 18,85 EUR 19,90 + 5,2%
Snelheid up/down (kbit/s): 512/128 768/192 + 50/50%
Databundel: 5 GByte/2mnd 3 GByte/1mnd + 20%
Modem: Terayon/Docsis Terayon/Docsis

*Standaardabonnement* Nu: Nieuw: Wijziging:
Maandprijs 3): EUR 26,90 EUR 29,90
+------- +------
EUR 28,85 EUR 29,90 + 3,3%
Snelheid up/down (kbit/s): 1536/256 2048/384 + 33/50%
Databundel: 10 GByte/2mnd 10 GByte/1mnd + 100%
Modem: Terayon/Docsis Terayon/Docsis

*Premiumabonnement* Nu: Nieuw: Wijziging:
Maandprijs 3): EUR 36,90 EUR 39,90
+------- +------
EUR 38,85 EUR 39,90 + 2,7%
Snelheid up/down (kbit/s): 3072/384 4096/512 + 33/33%
Databundel: 20 GByte/2mnd 25 GByte/1mnd + 150%
Modem: Terayon/Docsis Docsis

*Superabonnement* Nu: Nieuw: Wijziging:
Maandprijs 3): EUR 46,90 EUR 49,90
Spam/virus: inbegrepen inbegrepen
+------- +------
EUR 46,90 EUR 49,90 + 6,4%
Snelheid up/down (kbit/s): 6144/512 8192/768 + 33/50%
Databundel: 40 GByte/2mnd 50 GByte/1mnd + 150%
Modem: Docsis Docsis

*Ultra-abonnement* 4) Nu: Nieuw: Wijziging:
Maandprijs 3): EUR 56,90 EUR 59,90
Spam/virus: inbegrepen inbegrepen
+------- +------
EUR 56,90 EUR 59,90 + 5,2%
Snelheid up/down (kbit/s): 6144/512 12288/1024 + 100/33%
Databundel: 80 GByte/2mnd 100 GByte/1mnd + 150%
Modem: Docsis Docsis

Wij vertrouwen u met deze verbeteringen van dienst te zijn. Abonnees die hiervan geen gebruik willen maken kunnen voor 1 augustus 2005 de overeenkomst opzeggen. Voor deze abonnees zal de dienstverlening tot de contractuele beeindigingsdatum volgens de huidige voorwaarden en specificaties worden voortgezet.

Met vriendelijke groet,
CAIW,

Aart Verbree,
Algemeen directeur.

1) Met uitzondering van Klundert en Zevenbergen (COM21-modem).
2) Voor abonnementen die zijn afgesloten voor 1 januari 2002 is de borgsom EUR 22,69; voor abonnementen die zijn afgesloten na genoemde datum is de borgsom EUR 25,-.
3) Bij betaling met automatische incasso per 2 maanden.
4) Alleen in de gemeenten: Westland, Midden-Delfland, Maassluis, Den Haag, Aalsmeer, Uithoorn, IJsselstein en Schiedam. Abonnees met een ultra-abonnement in de overige verzorgingsgebieden worden door CAIW omgezet naar het superabonnement.
Ik heb super en ben zeer blij met de nieuwe verbetering. 50 gig per maand is 100 per 2 maanden in de plaats van de 40 die nu gereserveerd staat. :)

Verwijderd

Wij (lees: OKEM Oudenbosch) zijn per 1 augustus door CAIW overgenomen, snelheid SUPER 4096/512, nu heb ik ineens een datalimiet van 25 GB p/m waar ik binnen 5 dagen aan zit, ik heb dus meteen opgezegd

M.a.w. ik ben dus niet blij :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:45:
Wij (lees: OKEM Oudenbosch) zijn per 1 augustus door CAIW overgenomen, snelheid SUPER 4096/512, nu heb ik ineens een datalimiet van 25 GB p/m waar ik binnen 5 dagen aan zit, ik heb dus meteen opgezegd

M.a.w. ik ben dus niet blij :(
Ik ben ook een oudenboschenaar en vanaf 1 augustus is inderdaad het premium abonnement zoals jij zegt, @ 25 gb per maand. Ik heb voor super gekozen, dus 50 gb per maand. Kon helaas niet voor de ultra variant kiezen. Inderdaad de datalimiet stond mij ook tegen, maar ik betaal met de aktie 35 euri per maand en tot die tijd wacht ik een upgrade van caiway af (lees hoger of geen datalimiet) of neem ik adsl2+ mits beschikbaar.

Maar ik moet zeggen dat het wel klote is dat je op je verbruik moet letten, ik kan niet eens een leuke videostream kijken of ik word al weer ongerust. 1 gb eroverheen en ik moet 7 euro per extra Gigabyte betalen..

Gelukkig is de gratis digitale samsung receiver een verlichting van de pijn O-)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17

krvabo

MATERIALISE!

Nog meer Oudenboschenaren :D?
Apart :P

Wij kregen van de week ook een foldertje binnen. De snelheid tegenover de prijs is goed, maar ik heb het gelijk weggegooid toen ik de limieten zag. Hoe durf je als isp vandaag de dag nog met zulke limieten aan te komen...

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

krvabo schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 02:08:
Nog meer Oudenboschenaren :D?
Apart :P

Wij kregen van de week ook een foldertje binnen. De snelheid tegenover de prijs is goed, maar ik heb het gelijk weggegooid toen ik de limieten zag. Hoe durf je als isp vandaag de dag nog met zulke limieten aan te komen...
Het gekke is dat ze vroeger wel een flatfee abbo hadden, kabelfoon+ (via een demos upload en via een 3com tmi (die alleen onder win98 werkte) de download. Toen bekend werd dat dit abbo zou gaan verdwijnen werd ook gelijk door KPN bekend gemaakt dat ADSL in mijn wijk geleverd zou worden.

Maar nu weer ontopic, ik snap inderdaad niet dat als iemand adsl in de buurt heeft, nog kiest voor dit abbonement van Caiway, de prijs/prestatie/datalimiet staat totaal niet in verhouding.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Waarom kunnen veel ISP's dit allemaal zonder limiet aanbieden en CAIWAY niet?

En dan 7 euro per extra Gigabyte :?
8)7
Das bijna crimineel. Wat ben ik blij dat ik hier geen last van heb.

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Ik snap niet dat een bedrijf dat bezig is met glasvezel-internet en 30mbit accesspoints nog steeds aan het prullen is met bekrompen datalimieten, zeer zeker. De pleuris is alleen dat ik adsl2+ wilde maar als ik adsl zou nemen zou ik daar een jaar aan vast zitten. En het tiscali netwerk is hier niet beschikbaar.
Maar nu zit ik 4 maanden vast aan caiway waarvan bijna 2 verstreken zijn al (ivm met de 4 maanden actie)

Als er in die 4e maand niks gebeurt dan ga ik toch serieus overwegen om gewoon een 8 mbit (adsl) lijntje te nemen. Want het idee dat ik perongeluk een paar dvdtjes teveel binnensleep en dan 100en euro's boete moet betalen staan mij totaal niet aan..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 02:29 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 02:28:
Ik snap niet dat een bedrijf dat bezig is met glasvezel-internet en 30mbit accesspoints nog steeds aan het prullen is met bekrompen datalimieten, zeer zeker. De pleuris is alleen dat ik adsl2+ wilde maar als ik adsl zou nemen zou ik daar een jaar aan vast zitten. En het tiscali netwerk is hier niet beschikbaar.
Maar nu zit ik 4 maanden vast aan caiway waarvan bijna 2 verstreken zijn al (ivm met de 4 maanden actie)

Als er in die 4e maand niks gebeurt dan ga ik toch serieus overwegen om gewoon een 8 mbit (adsl) lijntje te nemen. Want het idee dat ik perongeluk een paar dvdtjes teveel binnensleep en dan 100en euro's boete moet betalen staan mij totaal niet aan..
Als Brinkhorst er nu eindelijk een beetje vaart achter zet hebben we straks geen last meer van dat jaar.
Bovendien zou ik geen Tiscali nemen of de peering problemen moeten daar al verholpen zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 02:28:

Ik dacht dat de opzegtermijn 2 maanden was, maar weet het niet zeker
Maar goed, weg ga ik toch, jammer dat we hier geen Wanadoo Family o.i.d. hebben, dan maar Tele2 of zo, hebben nu een mooie aanbieding of Caiway moet ineens van gedachten veranderen, want het lijkt mij dat ze zo toch wel veel abonees gaan kwijtraken

:?

Verwijderd

Hier weer een oudenboschenaar:
Sinds geruime tijd hebben we fenomeen "Caiway".
Eerst hadden wij OKEM als kabelexploitant.
Daar was ik zeer tevreden over; Lekkere snelheid en geen datalimiet!
Tot zover was alles goed. Maar toen was de overname naar Caiway...
Nu neem ik aan dat je er juist niet op achteruit moet gaan. Hoogstens vooruit.
In grote lijnen ga je in Snelheid en prijs wel op vooruit. We betaalde eerst 43 Euro en
nu betalen we 39.90 euro. En de snelheid gaat ook iets omhoog.
Maar nu kom ik toch terug op hetgeen wat hier al eerder is aangegeven: De datalimiet.
Eerst dus onbeperkt,
maar nu 25GB dataverkeer en voor elke GB meer komt er 7,50 euro bij.
Dus wat dat betreft gaan we (hier in oudenbosch) er toch duidelijk op achteruit.
Tevens is de prijs per maand ook duurder als je meer dan 25GB dataverkeer hebt.
(Bij 26GB = 39,90 + 7,50 = 46,40 euro).
Ook herken ik het verhaal van DarkinForcer over dat je zo op je verbruik zit te letten.
Het is niet meer zo ontspannen internetten zoals we dat hadden met de OKEM.
Beter is "fair use policy" voor Caiway vind ik.
We kijken het nog even aan, maar anders gaan we toch overwegen om een andere internetprovider te nemen.

Verwijderd

neem gewoon het ultra abbonoment van caiway...heb ik hier ook en kan zonder op het limiet te letten gewoon alles doen.

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:33:
neem gewoon het ultra abbonoment van caiway...heb ik hier ook en kan zonder op het limiet te letten gewoon alles doen.
Dat zal ik niet gauw zeggen. Er zijn zat mensen die over de 100gb pm heen gaan.

Verwijderd

De ultra variant is niet in alle gebieden beschikbaar, omgeving Oudenbosch iig not niet.
Ik heb zelf de super variant, ik zou zogenaamd 8mbit down moeten hebben maar ik blijf hangen op een 500 ~ 550 kb/s. In Oudenbosch de verhoging er nog niet door? Maar mijn abonnement is gewoon de "super" variant.

Ik zit nou al op een gb of 30 en het is niet eens half september.. Ik moet hele tijd opletten of ik nog genoeg overhoud.. Ik word er gek van, dit is niet meer rustig en relaxt zonder zorgen surfen.

Het ziet er naar uit dat de Limieten gehandhaafd worden en ze gewoon geen normale/ zware users willen hebben, maar alleen de email/browse/chat oudjes.

Moeten ze echt zelfs weten want ik heb wel 60 tot 80 euro over voor de Ultra variant (12mbi) zonder limiet!

Maar zoals het er naar uit ziet zal ik maar alvast mijn opzegbrief opstellen zodat die begin oktober de deur uit kan en de service per november beeindigd wordt!

Tis goed, digi tv hapert ook als een mallemoer elk kwartier. Verbetering nada, alleen achteruitgang met meer pulp en pauper zenders.

Ben 'n gekke Henkie nie!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 19:06 ]

Verwijderd

Fernoráto schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:35:
[...]

Dat zal ik niet gauw zeggen. Er zijn zat mensen die over de 100gb pm heen gaan.
Ik zit zo rond de 8 GB per dag, pc staat bijna altijd aan
Dus ik kan ongeveer 3 á 4 dagen films downloaden
Snelheid 4096/512

Opzegging inmiddels al bevestigd, ga waarschijnlijk naar KPN Direct ADSL vanwege snelheidsverdubbeling en draadloos modem
Pagina: 1